rapport efter en vecka
Hej! Har nu ätit enligt detta i lite mer än en vecka. Har tyvärr inte kunnat vara helt strikt, då jag har varit ute med kunder på lunch. Har inte riktigt lärt mig ännu hur jag ska hantera sådana situationer. Tycker ärligt talat att det är svårt att visa att jag äter mycket fett, då jag är ordentligt överviktig. Är lite rädd/trött för omgivningens reaktioner….. Hoppas att et blir lättare ed tiden - åtminstone blir det väl lättare när jag har gått ner en del.
Tycker också att det är lite svårt här hemma. Har tre barn varav två bor hemma. Har alltid ätit enligt "kunnarna" här hemma, dvs mycket grönt och fullkorn. Har dock alltid bara haft smör och B regott och aldrig light produkter. Har ju ändå tutat i barnen att man ska äta rätt fett men inte för mycket. Svårt nu när jag står och steker bacon och ägg till frukost och lägger till smör……. smög med det i morse.
Ungarna tycker redan att jag ändrar mig för mycket (har ändrat inställning flera gånger under deras livstid hur mycket protein vi behöver - från storleken på ett spelkort till ca 1 g/kroppskilo)
Hur har ni andra löst detta?
monica monsun
Monsun skrev ett tillägg i en annan tråd. Jag kopierar ner det här eftersom de två trådarna rätt snabbt kommer att tappa kontakt med varandra allteftersom vi skriver i dem:
Fortsättning från Monsun:
Glömde skriva att jag mår förträffligt. Tycker mentalt att det är jätteskönt att kunna äta smör. Jag har alltid älskat smör och har haft dåligt samvete för detta hela mitt liv (jag är nu 52).
Även om jag inte har gått ner något så är jag också lite förvånad över att jag inte har gått upp. (Ränderna sitter fortfarande i!!) trots allt fett.
monica monsun
Numer pensionär i Nynäshamn
tack Margareta!
monicamonsun