LCHF-magasinet till tryckeriet
Numer pensionär i Nynäshamn
Ser fram emot det :)
Visst är det spännande.
Jag har läst tidningen som korr - men är så klart nyfiken på prenumeranternas reaktioner och hur den kommer att se ut på riktigt.
Jag är ju "bara" prenumerations/ekonomi och till viss del PR-avdelning - men jag känner mig ändå delaktig i tidningens uteckling så tag chansen att skriva vad ni tycker och vad ni vill ha mer av.
*längtar* efter att få den i brevlådan =)
Nu när det brinner i knutarna för att få första numret direkt i brevlådan rasar prenumeranterna in - 20 st bara idag och kvällen - när de flesta kommer - har inte börjat.

Mmmm, det blir sååå spännande att få den första tidningen!

När ligger den i min brevlåda tro?
Senast vecka 11 är det sagt

Hur blir man prenumerant och vad kostar det?
200kr per år för 4 nummer om man bor i Sverige - 250kr för de som bor utomlands - allt inkl moms.
Här kan du prenumerera
31 nya kom in igår …

Härligt att höra. Efter helgen är vi uppe i 3.000 prenumeranter. Även om vi måste räkna med ett visst bortfall när det kommer till betalning är första årets utgivning tryggad. Nu har vi pengar nog för att trycka och distribuera fyra nummer av tidningen. Hittills handlar det om många hundra timmars ideellt arbete, men fortsätter det så här så kan vi så småningom till och med ta ut lön…
Sten Sture

Nu har jag också slagit till och anmält mig som prenumerant, ser fram emot en inspirerande tidning 

kan man köpa den i butik eller är det bara prenumeration som gäller?
Än så länge är det bara prenumeration.
Det är en liten tidning med 3000 prenumeranter än så länge
Ett litet tips som jag kom på när jag läste tråden där många skriver om att omgivningen kan ha svårt att förstå vad man äter och varför. Ge bort en gåvoprenumeration till din arbetsplats! Adressera den till t.ex. "Fikarummet" så kommer den till rätt plats och du som givare kan vara anonym om du inte "kommit ut ur garderoben" än.
Om ditt lokala bibliotek inte vill köpa in LCHF-tidningen så kan ge en prenumeration dit istället. Då får ännu fler möjlighet att läsa den. Bara en tanke…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Så har jag själv gjort Maxiq - fast utan att vara anonym 
Nu har vi passerat 3000 prenumeranter som köper grisen i säcken.
Det bara rasar in just nu…
#16: Att köpa en gåvopren. till ett bibliotek kan vara vanskligt! Talade just med min hustru bibliotekarien som sa att de slänger massor av gratisutskick av tidskrifter. De får mycket mer än de har plats för.
Bättre är då att kontakta biblioteket och lägga ett önskemål om inköp. Om de nappar så ställs den också upp i tidskriftshyllan!
Men det kan vara bra att ta med sig ett provexemplar och visa upp och passa på och berätta hur denna företeelse sprider sig som en löpeld över landet nu. Fråga hur många böcker om LCHF de har och om de lånas ut mycket! (Kolla först i katalogen om det finns några inne; brukar inte vara så och då har man redan det argumentet klart!) 
50 nya prenumeranter bara igår…

Här är en till ny prenumerant! 
Längtar till den kommer hem…

Vi i redaktionen får tidningen på måndag. Känns en smula pirrigt. Ni prenumeranter får den ett par dagar senare. Det är ungefär samma känsla som när man väntar på en ny bok, eller en ny baby.
/SSS
Ett tips vore att köra digital distibution också, som man kan köpa i "lösnummer" (PDF.) Är det något ni funderat på att göra?
Erik

Hinner jag få det numret tro? Jag betalade den idag, men utlandsbetalningar brukar ju ta en dag eller två och helgen kommer i mellan 
Alla som betalar får första numret.
Prenumerationerna är alltid helår - dvs även om man betalar sen nr 2 kommit får man även nr 1.
Ingen skall gå miste om något förrän upplagan är slut.
#24 Nej vi har inga planer på PDF. Vi värnar särskilt för att detta är en papperstidning.
Alright! Blir att kasta iväg en beställning på pappersupplagan då! 
Erik
Idag låg den i brevlådan! Ser bra ut!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Kul Maxiq - då fungerar posten

Som annonsör fick jag en tidning igår tillsammans med annonsfakturan
och jag har redan läst från sid 1 tom lchf-skolan för nybörjare, bäst att vara nogrann.
Jag är ju även prenumerant och förhoppningsvis får jag snart en tidning till som jag kan ge bort.
Ni undrar kanske vad jag tycker hittills? Jo jag är mycket nöjd med tidningen. Det märks att det är proffs, både på upplägget och produktionen. All text och fakta kommer ju dessutom från svenska eliten på lchf
Återkommer när jag läste hela.
Bertil
Kul Bertil!

Oj, så fin och bra tidning, har fått den nu och skall läsa igenom ordentligt.
Tack för att ni gjort ett gott arbete.

Har fått tidningen i dag. Har skummat igenom den. Ser bra ut.
Jag har också fått min. Jättefin tidning. Har kollar lite och skall läsa mera sen.
Äsch, jag som bor i Finland får tydligen vänta till måndag!
Ah! En sån trevlig tidning! Jag har bläddrat och läst en del och det känns verkligen förtroendeingivande och något att stoppa i händerna på nybörjare!
Grattis till en lyckad start!
Tack skall ni ha :-)
Det känns väldigt roligt att arbeta med den här tidningen - och det märks att arbetet är uppskattat. Vi får många muntra tillrop hela tiden.
Vilken fin o bra tidning ni gjort
. Jag läste från "pärm till pärm" så fort jag tagit in den från brevlådan. Nu har jag något att "visa upp" på jobbet när jag blir ifrågasatt för det jag äter. TACK!!!
Grattis o lycka till i fortsättningen!

längtar också efter att få glömma den i personalrummet 

Hej Bosse
Jag vet om du har lay-outet tidningen och även gör 2000-talets vetenskap. LCHF-magasinet är verkligen fräsch. Hoppas det så småningom smitar av sig till den lite ålderdomliga 2000-talets.. utseende! Artiklarna där är det iallafall ingen fel på. Tvärtom!

Jag fick numret idag och har redan läst den från pärm till pärm. Jag är jättenöjd. 
Conquest - tack för vänliga ord om layouten. "Problemet" med 2000-Talets Vetenskap är att vi max kan göra 28 sidor. Tidningen får inte väga mer än 100 gram inkl påsen. Det gör att innehållet blir väldigt kompakt. Det blir ungefär som att bo i en trerummare och försöka pressa in möbler för en femrummare :-)
Mycket text alltså!
När det gäller LCHF-magasinet gör jag som jag vill. Då blir det också snyggare.
Vänliga hälsningar
Bosse

Kul med alla vänliga ord. Bosse har gjort ett strålande jobb med tidningen, och till och med lyckats tillfredsställa mig. Vi kommer att behålla ungefär samma utseende framöver, men vi vill ha in fler externa skribenter. Vi har inget problem med att fylla en tidning själva, vi gillar att skriva, men vi vill att detta ska bli LCHF-rörelsens tidning. Då bör fler röster än våra egna höras i bladet. Vi välkomnar alltså bidrag från externa skribenter. Behöver artiklarna putsas till så fixar vi det.
Sten Sture
Jag är nummer tre i vårt triumvirat på LCHF-magasinet.
Jag startade prenumerations- och ekonomiavdelningen i september 2009 och sköter den än så länge vid sidan av mitt vanliga arbete.
Vi har fått en smula kritik för vår hemsida, http://www.lchfmagasinet.se. Det kan jag ta eftersom den gjordes väldigt kvickt efter samma gratismall som jag använde till LCHF-skolan. När ryktet om en LCHF-tidning gick ut ville många anmäla sig och det blev bråttom att få en fungerande databas i bakgrunden. Alternativet med anmälningar via e-post hade tagit mer tid att administrera. På sikt filar vi nog på hemsidan också. :-)
Jag är sliten just nu - det har varit en intensiv tid innan tidningen äntligen nådde de 3100 prenumeranter som vågat köpa grisen i säcken och anmäla sig innan den ens fanns i våra datorer.
Jag reser på välbehövlig semester nu på tisdag och är tillbaka efter påsk i slutet av vecka 14. Veckan efter skickas tidningen till alla prenumeranter som tillkommit efter att den gick i tryck - hittills 260 st.
njut av din semester Maggan!
Tack för en otroligt bra och intressant tidning! Jag sträckläste hela tidningen. Den är lättläst och man har inte svårt att hänga med, mycket pedagogiskt upplägg. Jag ser redan fram emot nästa nummer.
#45 Tack det skall jag försöka göra

Jag har nu läst hela, vissa delar faktiskt två ggr.
Jag har ett önskemål som gäller författare/intervjuare till resp. artikel. Jag skulle vilja ha namnet direkt under rubriken. I ex.vis SSS intervju med Uffe Ravnskov hade det varit bra att veta vem Uffe avsåg när han plötsligt började adressera intervjuaren med "du".
LCHF-köket känns som SSS "Själv tycker jag att lammfärs…" men det framgår inte med klartext.
Som helhet tycker jag att tidningen är mycket bra. Ser fram mot nästa nummer.
Bosses salva (Toxisk epistel sid 34) mot etablissemanget var en värdig avslutning på premiärnumret.
Min annons har redan gett 15 beställningar på ANNAS-paketpris 
#48 Kul Bertil - då lever vi vidare ett tag till
Jag har läst nästan hela tidningen nu och det var bra och utbildande, särskilt att läsa om hur viktigt det är att äta kött/fett (antivegankost) och hur illa det är med viss köttproduktion som föder upp på spannmål istället för gräs. Jag kommer bli mer nog med vilket kött jag köper och verken peppa min omgivning att äta nyttigt, först och främst med ett gott exempel men även med kunskap så förståelsen för kosten ökar.
Tack för en bra tidning!
Jag instämmer med Bertils kommentarer! Hade själv samma tankar när jag läste tidningen.
Tack så mycket för trevlig läsning. Nu ska jag "glömma" den på jobb, så att folk kan läsa under fikan och bli inspirerade =)
TACK för en jättetrevlig tidning! Läste den genast från pärm till pärm! Uppskattade allra mest de vetenskapliga delarna. Är gift med en läkare och jag har ett antal gånger hamnat i diskussioner med kollegor till honom vilka ifrågasätter LCHF… Eftersom jag inte har deras medicinska kunskaper har jag alltid känt mig i underläge… Men nu kan jag ju bara plocka fram LCHF-tidningen och be dem läsa själva!
Väntar fortfarande på min tidning, hoppas få den före påsk i alla fall… 
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Jag gjorde insättningen igår och hoppas snart få det första numret i handen.
Camilla, Märsta

MillisB,
det låter konstigt. Har du möjligen en överviktig brevbärare?
/SSS
Har inte heller fått min ännu. Hoppas den kommer idag.
Nej, han är faktiskt ganska smal. Men bor man i Norge så tar det alltid lite längre tid för posten att komma fram… Men hoppas på tidning i Posten idag i alla fall!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

Har inte heller fått min ännu, hoppas den kommer senast fredag så jag kan ta med den på semestern! 
Nope, ingenting i postlådan idag heller. Får leva på hoppet ytterligare en dag!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

Jag har fortfarande inte fått min tidning 
Det finns ju fler i distributionskedjan än brevbäraren som kan ha haft behov av den
.
Margareta fixar säkert ny tidning till dig när hon kommer hem från den välbehövliga semestern!
Tips: Tidningen kanske ska distribueras i ett orange kuvert som det står PPM på? Då får den nog vara ifred!
(Minns att jag läste någons Ridsport när jag gjorde PRAO på Posten 1984… Men jag tog den inte! Hoppas det är preskriberat nu hur som helst
).
Glömde säga att jag fick min tidning till slut, på torsdagen (25/3)kom den till min ringa brevlåda och har lästs grundigt nu. Väntar redan på nästa nummer…
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

Gillar tidningen skarpt.
Kram Luccy

Fortfarande ingen tidning :(
Jag har inte heller fått min 
Ingen som har prenumererat efter att tidningen gick till tryckeriet har fått sin tidning ännu. Dessa 300 skall skickas ut manuellt hemifrån mig.
Jag har varit på USA-semester (välbehövd efter en rafflande tidningsstart). Nu har jag kommit hem och har fått alla överex av nr 1 hem hit på en lastpall. Under v 15 hoppas jag hinna ikapp med alla er som prenumererat senare än prenumerationsnummer 3344 som var sist till tryckeriet.
Vänliga hälsningar
och inte jag heller
…
Tidningen är en av de mest lästa på vår mottagning (www.medwind.kpnet.com) och ofta kommenterad, så det lär bli ett antal till nya prenumeranter från Finland.
#66 Jamen så bra Margareta. Klart du skulle ha din välförtjänta semester
!
Och vi som väntar på nått gott får desto roligare när den kommer
! Det ska bli så spännande bara att se hur den ser ut…

Vad kul, då kanske den kommer lagom till min födelsedag!!! 
Toppen Margaretha. Klart du ska ha semester.
Tack skall ni ha - jag behövde det verkligen! Det har varit en tuff tid innan tidningen kom - jag har ju haft mitt vanliga arbete på 100% och tidingen vid sidan om än så länge.
Nu skall jag trappa ner mitt andra jobb 10% till att börja med - så får vi se hur det går framöver.

Ahaa! Jag fick pren.nr 3367, så då får jag hoppeligen den snart jag också då :)
3367 levererades till posten i måndags - du bör ha den snart.
Det tar lite längre tid till Åland.

Tack!
Min jobbarkompis beställde den (och betalade) då ni varit hit till Åland, hon har inte heller fått sin? Ska påminna henne att kolla sitt prennr i morgon!
#75 - oj - det lät inte så bra om den inte kommit fram ännu. Då måste hon höra av sig - vi har skickat många tidningar till Åland och ännu fler till Finland och vad jag vet kommer de fram till slut - även om det tagit längre tid än inom Sverige.
Nu skall alla de som beställdes i höstas ha kommit fram - annars är det något fel.

Nu har jag ochså lagt en prenumeration på den. Ska bli spännande att läsa den =)
Samma här! Väntar spänt på tidningen! 
Erik
Jag länktar till tidnigen kommer! Det är nästan så man vill sätta sig vid brevlådan & vänta till den kommer 
Fick min tidning idag till Helsingfors. Har väntat i lugn och ro eftersom Margareta i sitt inlägg redan den 21.3 berättade om förloppet.
Tack.
# 80 :-) Så skönt att det fungerar även om det tar tid ibland…
Tack för rapporten

Fick min tidning igår! :) Tack! (Min kompis hade inte fått den, hon skulle höra av sig till dig med sitt pren.nr så du kan kolla upp det)
// Ylva
Jag har förstått att den här sista svängen tagit extra lång tid pga uteblivna flyg - det blir omdirigering och sånt tar tid,
Vi betalar bara för B-posttidning och då kan man inte klaga heller.

Jo, det förstår jag också, jag klagar inte alls
Ska be min kompis maila dig om sin pren, hon beställde den som sagt i samband med att Annika & co var här på Åland. Tycker därför att hon borde varit med i första utskicket, men är inte säker. Tidningar har ju försvunnit förr menar jag! 
Ha det bra!
Jo, som sagt nr 1 fick jag häromdagen, men vart tog nr 2 vägen?? Eftersom jag är sen prenumerant borde de kommit samtidigt. Men jag väntar tålmodigt.
Nu har jag fått min tidnig! Det blir spännande läsnig!
Nummer 2 har inte ens gått till tryckeriet - det är en månad kvar tills dess. Den kommer till läsarna i början juni.

de fick min betalning den 22/3 och det ska väll inte ta en månad att få den eller.
Det händer att pengar kommer på avvägar i hanteringen och det händer att försändelser kommer bort på posten. Jag tycker att det är lite tråkigt att "klaga" på ett öppet forum. Det kan man väl göra i PM eller mail!?
jejjja - om du betalade den 22/3 och inte har fått tidningen är något fel. Du får maila mig på pren@lchfmagasinet.se så skall vi reda ut vad som gått fel.