Hur hittade Du hit? nr 1
Kolhydrater iFokus har inte funnits mer än några dagar och vi har redan över 80 medlemmar även om alla inte är så aktiva att de skriver.
Som Sajtvärd tycker jag det vore roligt att höra hur ni alla hittade hit.
Själv har jag spridit info till några nyckelpersoner, men det verkar ha blivit ringar på vattnet.
Jag själv hittade hit genom att jag först blev medlem på Shetlandsponny och sen på Katter. Det tog bara någon vecka innan jag kontaktade "ledningen" för iFokus och bad att få göra den här sajten. Det var lite diskussioner om att göra en Viktminsknings/Bantningssajt istället, men jag VÄGRADE.
Detta med LC är något annat och väldigt mycker mer anser jag…
Något om Kolhydrater eller inte alls, sa jag och så småningom fastställde vi namnet och nu är vi här.
Nu vill jag alltså veta varför ni är här!!!
PS. Nu låser vi denna tråd, eftersom den har blivit så lång. Men frågan är ständigt aktuell, så du är välkommen att skriva i den nya tråden "Hur hittade du hit? nr 2". //odezza
Numer pensionär i Nynäshamn

Genom Annika Dahlqvists blogg. Henne hittade jag genom nyheterna på TV.
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Jag var precis inne på Annika Dahlqvists blogg och fick tipset om denna sida. Nu ska jag navigera runt lite och lära mig hitta här.
Att jag öht blev intresserad av kost med lite kolhydrater beror på ett inslag på nyheterna om Annika, sedan har jag hunnit köpa Skaldemans bok och håller som bäst på att läsa den. Jag är viktväktare (till o från) sedan åtminstone 20 år men inser ju att den kosthållningen inte funkar. Detta ska bli mycket spännande att testa!
Jag hittade hit via Maria Tauson:s sida…sen hittade jag hit igen via Fettskrämd:s sida också…så då var det lika bra att stanna!
Min man inslaget på nyheterna om annika mest att det handlade om värk så berättade han för mig. Och jag blev intresserad.
Genom mailinglista om hundar till Maria som har sidan mamma äter inget vitt och länk hit.
Jag läste om detta på mailingslistan Kolhydratiker. 

Jag kom också hit via mailinglistan Kolhydratiker! 
Hej!
Jag har hittat hit från Annika Dahlqvist blogg, som jag började läsa för drygt 3 veckor sedan, jag blev intresserad direkt av debatten där och de kostråd som ges där. Jag är själv överviktig och har kämpat med lågfettsdieter sen jag var i tonåren (nu 41). Och jag blir arg när jag tänker på hur många timmar jag ägnat i mitt liv åt att räkna kalorier och points. Jag har börjat med LC/HF också och som alla andra märker jag enorma skillnader t.ex. 3 kilo ner i vikt inget sötsug, och ingen hunger. Fantastikt! Jag har varit med i vv c:a 5 gånger, visst har jag gått ner men sen är det upp igen. Jag blir upprörd när jag tänker på hur många människor som står i kö där varje dag med en hundralapp i handen och hoppas få hjälp med sin vikt av ett ganska oansvarigt företag i mina ögon sett.
Kul med detta forum!
hej
jag hittade hit idag genom Maria Tausons hemsida.

hej
jag hittade oxå hit genom Annika Dahlqvists blogg.
Hej på er!
Ja, jag som många andra hittade hit genom Annika Dahlqvists blogg.
Kul att få kontakt med likasinnade och få svar på frågor och även ibland kunna dela med sig av sina erfarenheter..
Via Annikas blogg!
Trevligt med ett nytt forum! Synd bara för min del, att det blir mer tid vid datorn.. ;-D Men det får det väl vara värt.. /Pi

Via Annika Dahlkvist blogg.
genom Annika Dahlqvists blogg…
Jag satt och tittade på Annika Dahlqvists blogg och såg den här sajten. Man behöver ju mycket tips och hjälp så man klarar att hålla fast vid LK kosten, och då är det här forumet jättebra.
Välkomna både Nette och Eva. Hoppas ni skall trivas här.
Genom Annika Dahlqvists blogg och henne fick jag nys om förra söndagen i Aftonbladet (köpte tidningen när jag läst löpsedeln).
Via Kolhydratikerlistan hittade jag hit!
Välkommen Catten och Gittan också..

Genom Annika Dahlkvists blogg
Hittade hit genom Annika Dahlqvists blogg och henne hittade jag när de nämnde det på TV-nyheterna.
Läst Fettskrämd och snart gjor slut på Skaldeman - skrämmande läsning! Det är ju sjukt vad tro och påhittad vetenskap kan fixa.
Jag har själv inga grava viktproblem, men märker att även jag varit fettskrämd. Nu kränger jag Bacon och ägg i massor :-)
Ser fram emot fler recpet som nybörjare i LCHF.
Genom din dagbok, blev nyfiken och letade mig fram. Ett välbehövligt forum! :)
Men hur kommer det sig att jag inte kunde hitta den under "fler sajter"?
Jag hittade länken i Fettskrämds Forum :-)

Genom tv och annika dahlqvist och vidare länkar…bra sida..tack
Genom Annika Dahlqvists blogg
Jag är född nyfiken så jag puttar upp den här också…

Även jag via Annika Dahlqvist och först TV
//Karin
Genom att Margareta bjöd in mig då hon läst på min blogg:)
Det tackar jag väldigt mycket för

jag hitta hit via morsan xD
(Margareta)

Jag var inne på viktopades sidor och fick se Annikas kommentarer sökte mig till Annikas sidor och började med LCHF och fick sedan se inbjudan till Kolhydrater i fokus och trivs alldeles utmärkt här på dessa sidor måste jag få säga
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Härligt att höra:D
Nu blir nog mamma glad
Tack!
Instämmer! När någon fråga dyker upp tänker man: det måste jag fråga Margareta. Toppen att det känns som om du alltid är här. Känns tryggt!
#34 Jag har semester…. vänta får ni se…
Det var rätt mkt planering att få Starta en sajt här på iFokus. Man måste satsa… det är inte bara att starta. Jag är glad för det, för det vittnar om hög aktivitet på sajterna och god standard!!!
Hej!
Jag hittade adressen Markazits genom boken Fettskrämd. Sen har jag letat mig vidare. Otroligt trevligt och mycket läsvärt.
via Annika Dahlqvists blogg som jag hade läst om på Aftonbladet på internet

Jag är Medarbetare på Ridsport, genom det har jag hittat hit =)

Jag läste om detta på mailingslistan Kolhydratiker
.
Nån gång satt jag och googlade och ströläste lite, då hittade jag http://www.kolhydratiker.se/ och därmed hittade jag hit. Men jag skrev inte in mig som medlem förrän häromdagen.
Det var roligt att höra…
http://www.kolhydratiker.se är min sajt….
Yepp
I know Margareta!
Annika Dalqvist på TV, sedan via hennes Blogg här oxå 

Jag är inne på iller.ifokus mycket och råkade sitta lite uttråkad och skrolla i listan övre i.fokus sajter..och POFF så fanns kolhydrater där.

Genom inbjudan av dig Margareta som skev ett privat mail till mig ang detta
Sen tog det lite tid innan jag … - Föresten jag är inte igång ännu med dagböcker, diskusioner osv iom att tiden för mig precis nu inte räcker till! Men jag går fortfarande ner i vikt … även om man skulle önska att det gick lite fortare … och mår kanonbra trots det.
Tack för en bra sajt och jag ser fram emot att registrera viktnedgångarna också då den funktionen kommer. Kram Cina
Välkommen Trollis, kul att Du tassar omkring.
Kul att det fungerar för Dig äntligen….
Jag grubblar lite hur viktregistreringen skall gå till för att passa så många som är intresserade som möjligt.
Förslag?
Vad skönt att höra att vikten går neråt och att du mår bra. Lycka till
Jag hittade hit genom ett tips från en användare på "Rasaivikts" forum, vilket jag nu är glad för!
Alla "traditionella" viktforum som enbart handlar om viktminskning genom traditionell kaloribantning (t.ex kanalen.orgs viktforum=stendött!) är så livlösa och har låg aktivitet. Men de som handlar om GI och LowCarb och dylikt sjuder av aktivitet, tycker det tyder på en ny folkrörelse!? Som bara sväller och växer för varje dag.
Själv har jag varit medlem i VV säkert fem gånger sedan jag var runt 20 år, och och vägt som mest 115 kg efter min första graviditet. Nu startade jag min viktminskning på 107 kg och 33 år, gick ned 7 kg till 1oo jämnt med hjälp av Cambridgepulver men hela tiden så låg detta med kolhydrater och växte till sig i huvudet. Nu väger jag 91 och det verkar inte ha avstannat ännu i vartfall..! Började med SSS den 23 juli… Största vinsten är att mat och ätande inte spelar huvudrollen i mitt liv längre.
Och ett litet tack till Margareta som gör stämningen så mysig och positiv härinne, och för allt jobb du lagt/lägger ner!

Jag är medlem sedan tidigare på en del sajter här och jag hittade hit genom att söka på "flera sajter" Nu har jag inte skrivit någonting alls, men kanske blir det. Det svåraste är att komma igång och få in rutiner med allt som hör ihop med mat och vikt. Att vänja sig.
Som de flesta via Annikas blogg.

Via Maria Tausons sida.
Hörde talas om Annika Dahlqvist eftersom hon hade varit på TV. Hittade hennes blogg, kom sedan vidare hit. Tack och lov för internet, säger jag bara. Hade inte internet funnits hade jag nog bara funderat lite men aldrig ändrat min kosthållning åt det här hållet. Det strider ju så totalt mot vad man har lärt sig är nyttigt. Att det finns sådana här sajter där man kan se att en massa olika människor av olika åldrar och bakgrund äter lågkolhydratkost och stoppar i sig fett gör ju att det är mycket lättare att tänka om och våga prova själv. Har alltid varit en alltför duktig flicka. Åt tidigare 6 fullkornsbrödskivor om dagen.
Tack för alla positiva kommentarer och jätteroligt att alla har hittat hit.
På Tasteline.com startade copia klubben "Fett in - Fett ut" och tipsade om sajten. Glad att jag nappade direkt. Väldigt bra stämning här. Har lärt mig mycket på 5 veckor. Tack Margareta.
Jag hittade hit via Annika Dahlqvist blogg. Läser om denna LC-kost lite överallt för att lära mig mer.
Mycket trevlig sajt!
Via Annikas blogg som de flesta andra här =)
Jag hittade hit genom att jag blev Medarbetare på TRÄDGÅRD och fick reda på den vägen i de "innre" kretsarna att KOLHYDRATER var på "G". Jag höll det i tankarna och höll utkik efter det tills det dök upp. Började titta runt och beslöt att gå med.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

via annika

Radio-Karlshamnsstudien-Teve-Annika-och hit. Och det är en underbar stämning härinne tycker jag.
Har ni sett att vi är 358 registrerade medlemmar nu…. det är en fantastiskt siffra tycker jag…

Fick tips från Copia.
Genom Skaldemans och Litsfelts böcker därifrån till Annika Dahlqvists blogg och sedan hit.
Jag fick en personlig inbjudan från Margareta + att jag läste om den på kolhydratikerlistan. Det tog mig ett tag att komma igång men nu är jag med varje dag…
Tack Margareta, du gör det här jättebra!
/Lillianna
~ Lillianna ~

genom Maria Tausons sida…
Hejsan!
Har varit medlem sedan den 8/8 men inte varit så aktiv, mest läst.
Jag fick boken fettskrämd i julklapp av min man för att han vet att jag är intresserad av kost och har hållt på med min vikt alltid.
Han visste inte alls vad den handlade om och jag tyckte den lät hemsk, så jag satte den i bokhyllan.
En dag tänkte jag att jag får väl kika i den lite, jag sträckläste den och skrattade gott åt hans skämt, det brukar jag sällan göra.
Det var den bästa bok om kost jag läst, för bra för att vara sant tänkte jag.
Efter det kollade jag runt på nätet på olika sidor och plötsligt hamnade jag här.
Jag har problem med hetsätning och tror detta kan hjälpa mig. Har försökt äta enligt LKK flera gånger sedan jag läst lite om det men ramlar dit för jämt, ger dock inte upp.
Uppskattar tips från de som känner för det.
Mvh Nikita3
Hej Nikita3 och välkommen hit!
Roligt att det går att hitta fram.
Vad är LKK? Jag känner inte igen den förkortningen.
Hetsätning känner jag igen som en effekt efter en period med för lite fett och för mkt kolhydrater. Kroppen skriker efter mer kolhydrater så länge fetthalten är för låg.
TIPS 1
HÖJ FETTHALTEN REJÄLT!!!
Hej och välkommen Nikita3!
Kommer med TIPS numro 2: Är du hungrig- ÄT i tid, innan du är vrålhungrig
Numro 3: Sugen? Ät något litet men fett! T.ex ett ägg med majonnäs eller lite fet ost- kanske ett fat med ostkuber i kylskåpet?
Lycka till!/magma

Jag var medlem på Netdoctor övervikt. Jag provade på egen hand att dra ner rejält på kolhydrater och lyckades gå ner ganska bra i vikt. Glad i hågen berättade jag för de andra medlemmarna om mina erfarenheter. Som tack för det fick jag en utskällning hur livsfarligt det var att göra som jag gjorde, att hjärnan måste ha kolhydrater. Så jag bestämde mig för att vara tyst hur övertygad jag än var att det funkade. Efter en tid var det en annan medlem som lite försiktigt tipsade om den här sajten. Behöver jag säga att jag inte går in på Netdoctors sida längre?
Kul att höra Fernis och så länge vi inte nämner några namn tycker jag det är roligt att höra var vi kommer ifrån och varför.
Den behandling Du fick Fernis är en stor orsak till att den här sajten finns. Jag blev mer eller mindre ombedd att sluta eftersom mitt sätt att äta och framföra det stred med gängse rekommendationer.
Att det tagit så lång tid att skapa detta forum (nästan ett år) var för att jag inte innan hittade något forum där jag trivdes med teknik och upplägg. Jag gillar inte de "traditionella" och trivs inte där av "layout/sök/teknik"-skäl.
Om Du går in där och läser i Netdoktor på GerbeRosa så är det jag.
Vi är fler som finns här och den som vill får gärna ge sig till känna.
Jag kommer också från Netdoktorn. Eftersom jag började med LC passade jag inte riktigt in där längre.
Jag häckade också på Netdoktor rätt länge, där "hette" jag Nutmeg. Efter alla utskällningar om min nya vettlösa kost bytte jag alias, men jag stannade ändå inte särskilt länge. Som Mervi sa - man passade inte in längre. Annars gillade jag verkligen funktionaliteten på Netdoktor, det var lätt att se när andra har gjort nya dagboksinlägg, man blev peppad att gå och kolla in alla som läst ens egna osv.
Men hit till kolhydrater.ifokus.se var det faktiskt du, Margareta, som tipsade mig! Kan jag inte få skryta om att jag var med här redan från dag 1?
Tyvärr har jag inte lika mycket tid att "hänga här" numera, har mycket mer jobb och annat. Så jag är bara in någon gång i veckan och "bluddrar ur mig" lite…!
Visst får Du skryta Meg. 
Jag tror faktiskt att Du var den allra första medlem jag bjöd in. Eftersom Du har så gedigen databaserfarenhet och vi har stött och blött detta på 2 ställen innan (Netdoktor och Kolhydratikerlistan) så blev Du en självklar försökskanin och testpilot.
Som det är nu går jag ingenom gamla mail och MSN-adresser och annat för att se om jag hittar fler av mina "gamlingar" att bjuda in. Ni som vill och känner för det får gärna hjälpa till med det.
Hejsan igen!
Ursäkta dröjsmålet på mitt svar om vad LKK är, men jag kan inte funktionerna så bra ännu så jag hittade inte tillbaks förrän nu och blev jätteglad att ni svarat på mitt inlägg, tack för tipsen förrästen.
Jag försökte mig nog på att förkorta lågkolhydratkost bara, så enkelt var det.
Jobbar nätter, därav tidpunkten på mitt inlägg.
Fler som jobbar nätter?
I så fall kan jag lägga till er som favoriter och prata lite när andra sussar gott?
Mvh nikita3
Nu har vi många nya och jag är så klart nyfiken på hur ni hittat hit….

Hmm vet inte riktigt, från www.bendro.se till Skaldeman och Dahlqvist… från någon av de sistnämda hittade jag hit.
Trevligt forum!
Du är så välkommen HEOL…
Jag hittade hit via Doktor Dahlqvists blog.
Du är också välkommen AnnaAP, ni är många som kommit via Annikas blogg…
Genom odla.nu, konstigt nog.

Jag hittade hit genom Pavones blogg, hur jag hittade hennes blogg minns jag inte, kanske genom Fetsmarts blogg. Inser att jag tog en omväg, då jag redan hade varit inne på Annika D:s blogg, men hon har ju så många länkar, och ni vet hur det blir, man klickar på en länk, så hittar man en annan länk på det nya stället, och klickar sig vidare…osv…
Hur som helst så är jag väldigt glad för att jag hittade hit! 
"still lost in space and time"
Jag blev tipsad av en medlem här! 
Via ND
doktor dahlqvists blogg
Jag hittade hit via mejlinglistan kolhydratiker. Vilken i det närmaste är uttdöd nufötiden.
Genom Annika Dahlqists blogg

Fick en länk på sajten "svenska katters sida" i en diskussion om "motion och bättre hälsa 2007".
Den vägen var både ny och intressant sophia_
15 juli skrev jag den här tråden, det känns väldigt länge sen nu…
INTERNET
Jag satt och letade efter forum till marsvin, för Trasan var sjuk. När jag väl kommit dit/hit till I Fokus så tittade jag mig om kring och såg att det fanns massor att läsa om!
Efter marsvinen så fastnade jag för Kolhydrater. Innan jag kollat var min tanke att det var såna som bara jagar kolhydrater hela tiden. Och sån har jag lite svårt för.
Men jag började att läsa. Och läste mycket om LCHF och fattade inte vad det betydde. Och fråga och NU vet jag. Och det är jag och min kropp glada för!
// Shintaida

Då denna tråd har blivit så lång, låser vi den. Men frågan är ständigt aktuell, så skriv gärna om hur du hittade detta forum i den nya tråden "Hur hittade du hit? nr 2"

"still lost in space and time"