Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7585 ggr
Bitte11
0

sockerfria halstabletter

Är ny medlem och väldigt tacksam över allt klokt jag får lära mig här. Jag undrar däremot om det är någon som äter sockerfria halstabletter för fräscheten i munnen  t ex Fisher mans eller liknande. Är det ok

Tacksam för svar från någon erfaren

Bitte 11

DaMum
0

Det är rätt många kolhydrater i de där tabletterna. Och en massa konstgjorda sötningsmedel som absolut inte är bra. Jag har slutat med dem, fast jag saknar dem.

folke
0

Det händer, men jag är rädd att den söta smaken (Fishermans friend smakar kanske inte sött men ändå),Förvånad

att jag ska få sockersug, så jag unviker allt som kan stämplas som godis…

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Bitte11
0

Oj så jobbigt det blev, hur ska jag klara mig utan dessa tabletter,, men tack i alla fall. viktigt att eliminera alla hinder för viktminskning. Har försökt äta LC kost men inte lyckats gå ner i vikt. Därför försöker jag hitta mina fallgropar

Tack vör svaret

Bitte11Glad

Margareta
0

Välkommen hit Bitte11… det gick ju bra att skriva inlägg…

Numer pensionär i Nynäshamn

Nelson
0

Hur är det med flourtabletter då? De smakar ju mint och är nyttiga.
De ska jag äta så ofta jag kommer ihåg enligt min tandläkare. Vad innehåller de?

Louise

Amiechan
0

Vilka fluortabletter har du?

Jag tog ett exempel från apotekets hemsida: 

Vad innehåller Dentirol Fluor sugtabletter?
Innehållsdeklaration.

Den aktiva substansen är: Natriumfluorid motsvarande 0,25 mg fluor eller 0,75 mg fluor.

Övriga innehållsämnen: Xylitol 203 mg (E967), sorbitol 172-178 mg (E420), magnesiumsterat, spearmintarom, smultronarom eller svartvinbärsarom, karamellosnatrium, vattenfri kolloidal kiseldioxid, natriumklorid.

Nelson
0

Jag har fludent som det var mindre av medlen i. Men hur mycket behövs det för att trigga sötsuget? Är 100 mg mycket eller lite?
Det står dessutom inte om det är per tablett eller per burk osv… Vet du?

L

DaMum
0

Om man hårddrar det här, så blir det väldigt mycket man måste låta bli. Eller väldigt lite man törs äta…

Nä, skämt åsidor. Men jag tänker t ex på en tablett som jag tog lite av nu när jag hade influensa och väldigt ont i halsen, Mucoangin. Den smakar mint och är sötad med något kemiskt, så kanske detta också ställer till det.

Hur gör man egentligen med mediciner? De innehåller ju mycket krafs de med, förutom de rent verksamma ämnena.

Och tandkräm???

Amiechan
0

Jodu, DaMum… det blir mycket det ;-)

Jag äter de starkaste halstabletterna just nu när jag är förkyld enligt principen att ju starkare desto färre behöver jag äta :)

Sköljer med fluor istället för tabletter osv. Även om jag undrar om det verkligen är en bra idé med fluor. Har dock inte bestämt mig för att undersöka det där ordentligt…

cia4fun
0

Jag hade köpt "sockerfria" halstabletter som innehåller 98 kolhydrater/100 g.. så de åkte i sophögen!/cia

ps.. hjärnan är inte med idag så jag har såklart glömt bort vad de heter..en rektangulär liten ask..det finns samma i tuggummi..ååhhh…suck…Penga mun