Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5184 ggr
eva-
0

tandblekning?

var hos tandläkaren idag - två år sen sist. fick med beröm godkänt, knappt ngn tandsten ens=)

men jag skulle gärna haft lite vitare tänder, och tandläkaren sa att det kostar 2800kr, rätt mkt tycker jag.

då får man hem en tandskena o blekmedel (väteperoxid?) som ska sitta på x antal ggr o x antal minuter.

nåväl, googlade lite o läste att de "kit" man kan köpa via nätet för bara ett par hundringar, de har samma blekmedel. så varför betala mer till tandläkaren?

tar tacksamt emot råd o tips av er som har erfarenheter av tandblekning!

eva-
0

puffpuff;)

är det verkligen ingen som testat detta?

skogs-tolva
0

Naj naj, mina tänder var för porösa för dylik behandling…tyvärr, annars hade jag gärna också gjort det….

JAUS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har provat att blanda väteperoxid 3% för sårtvätt med bakpulver. Detta blev en mycket stark blandning som skadade mitt tandkött, gången därpå blandade jag i lite vatten och det blev mildare, dock inget man använder varje dag utan max en gång i veckan.

sigyn
0

Jag har gjort en blekning via tandläkaren. Ville göra det den vägen för att de bedömmer kvaliteten på tänderna och då får du rätt styrka på blekningsmedlet. Jag och min sambo hade olika styrkor.

Dessutom så gör dom en skena efter dina tänder och det är den som kostar så mycket. Skena gör att blekningsmedlet kommer rätt och bleker jämt över tror jag. Sedan när du ska göra en ny blekning så kostar det bara några hundralappar eftersom du redan har skenan.

Jag blev nöjd med resultatet.

Rynna
0

Jag har testat ett sånt kit för ett par hundra. Plastskenan värmde man i vatten första gången och sen formade man den genom att bita i den. Jag trimmade den lite med nagelsax också för att inte få blekmedel på tandköttet. Tycker att den blev riktigt bra.

Tänderna blev vitare (mamma såg det och köpte ett eget kit) och mitt tandkött är oskatt. Det tar ju tiiiid dock, men det gör det väl med tandläkarens grejer också.

Nu blev jag inspirerad, ska nog plocka fram mitt kit igen.

eva-
0

sigyn och rynna - tack för jättebra svar!!

sigyn - eftersom det var ok för min tandl att jag bleker tänderna så måste ju kvaliteten vara ok.

jag har tidigare blekt EN tand pga skada, och då fick ja en skena för överkäken, o den har jag kvar så den kan jag använda även om ja köper kit.

rynna - så jag litar på dig o tänker att ett kit via nätet kan vara värt att prova (DentaWorks) Skrattande

marialan
0

Jag köpte mitt på Åhléns för ett par hundra och det räcker många gånger. Blir hur bra som helst. Allt ingår i ett paket.

helvete
0

Jag trodde att man bleker med laser och att det kostar ca 5000 kr.

eva-
0

#8 jo, det kan man oxå göra, men om man får samma resultat av blekmedel för ett par hundra så…

har beställt nu, hoppas kitet kommer snart. så får jag återkomma om hur det blev

*brrr, tänker på avsnittet i Vänner när Ross gjort tandblekning o han ska på dejt… o tänderna blir självlysande i mörkret, hihihi*

vinteralvan
0

Det här har jag använt och det funkade jättebra. http://www.stellawhite.se/

helvete
0

Fast hur vet man om tänderna är porösa, som någon nämner. Lagningar kan ändra färg, eller?

skogs-tolva
0

Min tandläkare sa det. Jag har det problemet fläckvis på alla mina tänder.