Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 7357 ggr
zikzak
0

Äcklig sås!!

Köp inte en liten burk med bearnaissås som de står eric lallerstedt på, de va den vidrigaste smörjan ja smakat, jag är inte minsta känslig men nu va ja fan nära att spy!!

Hoppas Lallerstedt fick jävligt bra betalt för sitt namn! Tvivlar på att han ens smakat på skräpet??

Detta e ju bara min åsikt, kul o höra om nån mer testat den Tungan ute

Muskrat
0

har aldrig smakat en färdig bearneise som varit ätbar. Isch.

Mullemamman
0

Håller helt med. Kan ej äta köpt bea längre. Håller mig till vitlöksmör.

Sugiyama
0

Jag tycker den är rätt ok. Händer när vi är på landet att vi köper den.

missaz
0

Håller inte med. Den är inte den godaste köpta bean, men helt OK enligt min smak, och jag gillar inte skit. Smaken är väl helt enkelt som baken.

[Pennylane1]
0

jag gillade inte Lallerstedts heller och tyckte det var en massa skit i den dessutom!

nissehultjr
0

Orkar inte stå o koka egen bea varje dag så jag fuskar en del med köpt bea.

Har hittat ett par stycken som är goda ifall man värmer dem: "Lohmanders Bearnaise Orginal" och "Rydbergs Gourmet Sauce Bearnaise".

Båda bygger på olja som såsbas istället för smör, så de smakar inget vidare kalla. Visst innehåller de en del konstiga ämnen men jag är inte så noga, så länge fetthalten är hög.

Lallerstedts har jag inte hittat i lokala affärerna.

palmquist
0

Tyckte också att Lallerstedts bea var vidrig. Kan bara inte komma på varför. Bara att den köper jag aldrig mer.

marialan
0

jag tycker att Lallerstedts är godast av alla färdiga bea och dessutom har hyfsat innehål i förhållande till andra färdiga såser…

Måste köpa den en gång i veckan Tungan ute

Wtn3
0

Lallerstedt är (förutom hemgjord) den bästa beasåsen som finns, både vad gäller smak samt kolhydrat- och fettmängd. Inte många tillsatser heller.

zikzak
1

Skrattande kul att se hur olika smak alla har, men det är väl tur de!! Tungan ute

Ta-Co
0

Stod och tittade på Lallerstedts såser på ica häromdagen och funderade på att köpa och testa. Ni har alla svarat så olika så nu blir jag nyfiken Skrattande

evacarina
0

Lallerstedts är helt klart den godaste av de färdiga köpta Tungan ute Inte mycket skit i den heller.

Smaken är som baken… Rätt skoj faktiskt att vi tycker så himla olika.

Magica1970
0

Jag gillar Jesses beasås och den är betydligt renare i innehållet än Lallerstedts (som jag förövrigt inte har velar smaka just p.g.a. innehållsförteckningen).

gila31
0

jag använder lallerstedts… till kött och annat den smakar jätte gott men som sagt de e kul att se hur olika de kan va =)

[Pennylane1]
0

nu kunde jag inte hitta någon innehållsföreteckning på den men när jag kollade sist innehöll den smörarom och det unddviker jag.

Andina
0

Jag är inte så jätteförtjust i bearnaisesås över huvud taget - men har köpt beasås ett par gånger de senaste månaderna…*-Knäppskalle! Varför köpa något man inte riktigt tycker om?!? Två gånger dessutom!* - Jo, jag gillar att röra ner en liten gnutta bearnaise i crême fraichen. Men inte att äta den som den är.

Köpte Lallerstedts härom dagen, ville testa hur den smakar. Och, jag tycker den smakar "lika lite gott" som andra beasåser jag testat.

Innehåller: Rapsolja, äggula, vinäger, dragon, peppar, salt, konserveringsmedel E202 och E211, stabiliseringsmedel E415 och E416, maltodextrin, smörarom. 
Protein 1,2 g, Kolhydrater <0,5 g och fett 85,7 g /100 g 
En innehållsförteckning som inte imponerar på mig (jo, kh-värdet är ju bra, förstås)…

Nej, jag får nog hitta på ett bättre sätt att krydda till en Bea-CrêmeFraiche-röra i framtiden. (Annars finns det ju färdig BeaFraice också…) Men - jag har i alla fall testat… Och vet vad jag inte vill ha..

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Banon
0

Det finns ett kanonbra recept på bearnaise på lata mammans blogg. Pedagogiskt och ofelbart. Det är värt besväret, absolut.

[Pennylane1]
0

det finns härinne också Pappas béarnaissås heter den tror jag, bland artiklarna

hochlash
0

köpte blå bands bea på burk, måste va nå nytt då jag inte sett den förut. kollade inte innehållsförteckningen, men den innehöll bara 1g KH. fullt ätbar dessutom. känns inte som om jag ska gnälla då jag är för lat för att göra egen bea. Skäms

Skogiz
0

Delikatessfabrikens kalla såser äger.

Jag blev så glad när dom började säljas på ica maxi i falun.Glad (förut har vi måstat proviantera i piteå) Dessutom är nog klart minst kemikalier i deras såser jämfört med allt annat som säljs i sverige.

zikzak
0

Jag har gjort egen bea nu, kan säga att nu VET jag hur bea ska smaka!! Finns inget i affärer som ens kommer i närheten!! Gött som fan var det!

Det är lustigt hur man undvikit att göra egen alla år för att man tror det är så svårt, och så är det skitenkelt!!!

Varför har man inte gjort det tidigare!!??? Tungan ute

Delikatessfabrikens såser är ganska ok Skogiz.