Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 6653 ggr
Mitralis
0

Födelsedagsfika

Behöver tips på vad jag kan bjuda en LCHFare på för födelsedagsfika. Helst inga "konstiga" ingredienser som specialmjöl osv eftersom jag antagligen inte kommer att använda det till annat.

Novisan
0

Ostbricka

finntroll
0

osötad grädde och bär

jasinska
0

Hemmagjord LCHF-vaniljglass med varma hallon

jasinska
0

Eller den här kladdkakan med vispad grädde och hallon(sås) till. Syran från hallonen kan behövas då kakan är väldigt mäktig och tung i smaken. Lättar liksom upp det hela lite.

vinteralvan
0

Kolla i länken Mat - Recept på efterrätter och sötsaker här till vänster. Där finns massor av recept.

kaisakavat
0

Rulla Den här tårtan - helt underbar!!

Istället för valnötter kan man ta mandel eller hasselnötter.. Blåbär funkar fint med mascarponen..

Mitralis
0

Vad många bra tips jag fårGlad 
Tittade lite i Länken med Recept på efterrätter, men jag fastnade inte för nått där.
Kajsakavats recept på rulltårta ligger i skrivaren och den kommer jag helt klart att prova påTungan ute

Malusen
0

LCHF-pannkakor grädde och lite bär Glad

Mitralis
0

#8 mmm, Recept tack Glad

Zepp
0

Pankakstårta på cocospankakor, grädde o bär.. toppat med lite riven mörk choklad… Tungan ute

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mitralis
0

Ni får inte berätta om så här goda saker utan att skriva recepten juTungan ute

Malusen
0

LCHF-pannkakor

Du behöver:
2 msk Fiberhusk
1 dl vatten
2 dl grädde
1 dl mjölk 3,5%
4 ägg
salt

Blanda all vätska och vispa ner Fiberhusken. Låt svälla 5-10 min späd ev med lite mer mjölk. Stek i rikligt med smör. Blir ca 8-10 st små pannkarkor.

Mycket goda, dessa måste ni prova! :)

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Minorca
0

Jag gör 2 satser OOpsi recept i en långpanna. Det blir som en rulltårtsbotten. Jag har sedan grädde och hallon som fyllning i rulltårtan.

Sedan har vi den underbara chokladmouse tårtan recept jag har min variant på #112 på den länkade tråden.

nobban7
0

Birgittabakelse - många moment men gott.
Eller pannacotta utan socker.

Mitralis
0

Kom på att jag ju även kan bjuda min glutenintoleranta vännina på många av dessa tips. Tror att jag gör ett lite utökat firande i flera veckor så han hinner prova alltSkrattande