Aloe vera?
Hej!
Nu funderar jag på att börja dricka Aloe vera.
Det ska ju vara bra för så mycket, särskilt då mage och tarm, som jag har stora problem med.
Nån som har nån erfarenhet av det och hur ska man förhålla sig till Aloe vera ur LCHF-perspektiv?
Vi dricker LR-internationals aloe vera sedan 5-6 år tillbaka. Aloe vera kan aldrig vara fel; bra för kroppen i alla former (salvor, dryck osv).
Finns massor på nätet om aloe vera forskning.
Kolla att du får aloe vera med minst 90 % aloe, och resten naturliga medel.
Kan köpas via nätverksförsäljning; om du vill kan vi hänvisa vidare.
Se mera på http://www.lrworld.com/lrweb/
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Och jag har druckit originalet, Forevers Aloe Vera Gel sedan 9 år.
Jag har testat en månad - i förhoppning att min IBS skulle bli bättre…
Inget resultat - har lagt ner. (Det var innan min LCHF-tid)
Är lite trött på all hälsokost som mest gör nytta för säljarnas plånböcker…
Men det finns säkert några procent av alla produkter som gör lite nytta..
Synd att du inte testade längre.
Forever har 90 dagars garanti, för att man ska kunna testa så länge som kanske behövs innan man får resultat.
Är man inte nöjd får man alla pengarna tillbaka, oavsett hur mycket man har använt, alltså inget att förlora.
Vilket märke testade du? *nyfiken*
För det finns tyvärr mycket "skit" på marknaden också…
# 4 Jag blev intresserad av forevers aloe vera gel, men på deras hemsida hittar jag ingen innehållsförteckning. När jag googlade fann jag att livsmedelsverket hade granskat olika aloe veraprodukter. De menar att innehållet är:
95,3% vatten
4,4% kolhydrater (inkl sorbitol 3,6%)
0,09% fett
Jag kan inte placera urklipp här, så jag har inte citerat undersökningen, men du kan läsa mer här:
Verkar inte som något för mig, trots allt.
Aloe Vera kommer urprungligen från Mexico, där den heter Sávila. I naturlig form är den otrolig "nyttig", dvs hjälper kroppen på många sätt både utifrån (t ex brännskador) och inneifrån (matsmältning). Dock tror jag inte att dessa "naturliga" preparat verkligen hjälper så mycket i längden, oftast är huvudingrediensen (t ex Aloe Vera), en minimal ingrediens bland andra.
Satsa på att skaffa dig din egen Aloe Vera växt istället! Super lätt att använda
. Klipp ett blad, öppna den på längden med en vass kniv och använd den kladdiga "juicen" i smoothies eller blanda med mat, grädde och bär.
Billigare, miljövänligare och du får äkta "sávila" för besväret.
#6 Så det "tror" du… ;)
Här kan du skaffa lite fakta så kanske du sedan "tror" annorlunda… ;)
Visst kan man använda sin egen växt, men man bör betänka att det även finns giftiga aloe veror blande de över 300 olika sorterna men bara några få "nyttiga". Men har man en sådan är de jättebra att använda som du skriver.
Oj då… kanske min uppväxt i en Aloe Vera land inte är tillräcklig 
Det är bara i I-länder man intär Aloe Vera som naturläkemedel. I andra länder har man ju mer kontakt och kunskap kring naturen.
Men visst, här kan vi köpa minimal innehåll av en "naturingrediens" blandad med vatten och annat gott. Betala massor kan vi också göra. Plus bidra till vidriga levnadsförhållanden!
Fast, många länkar som du tipsar om finns inte (?). Och jag länkar inte till de jag känner till eftersom de är på spanska.
Jag håller med dig till fullo om det där med vatten och dyra produkter!
Många rider på namnet aloe vera och tillsätter lite av det i massa vatten.
Länken bullmagen hänvisar till visar att det är mycket vatten i aloe vera, det är det ju i de flesta grönsaker.
Det unika med aloe är att ämnena finns i en synnergieffekt, ämnena hjälper varandra.
Sen växer aloe vera i många länder i världen… ;)
Jag är ledsen att länkarna inte funkade. Det jag ville visa var att det finns massa forskning, jag har själv flera böcker med massa referenser osv.
Bullmagen, Forevers Gel innehåller 96% aloe vera (kallpressad, ej filtrerat, innerbladsgel). Resten av innehållet behövs för att hålla den färsk och i stort sett identisk med plantan, och det är: Stabiliseringsmedel (sorbitol från majs) och citronsyra. Askornbinsyra, natriumnensoat och xantangummi (från kelp).
Hoppas du vill testa, väldigt många magar mår bra på den.
Ni som dricker Aloe vera juice, vad har ni märkt för hälsoförbättringar? Funderar också på att börja med det.
#10 Det är väldigt individuellt, men det man kan säga är att:
• Aloe Vera får slemhinnan i magen att fungera optimalt.
• Aloe Vera bevarar balansen mellan goda och dåliga bakterier i magen.
• Aloe Vera ökar upptaget av vitaminer och antioxidanter.
• Aloe Vera normaliserar pH-värdet och motverkar en för sur miljö.
Normaliserar ph-värdet? Var då? Inte i magsäcken hoppas jag, för där ska vara rejält surt. Och där hamnar den först, innan den kommer till tarmarna.
normalt=som det ska vara där… ;)
Måste säga att om man äter lågkolhydratkost brukar alla magproblem försvinna :P
Befolkning i andra länder intar produkter som Aloe Vera, t ex, endast i vissa fall men inte som kosttillskot eller dagligen.
Äter man bra mat, dvs mat vi är anpassade att äta, ska man inte ha några konstiga problem. Det är rätt enkelt!
Som här sagts finns det ute i handeln massor av aloevera produkter med alldelse för lite aloe vera med; i drycker bör det vara över 90 % och i andra salvor osv över 75-80 %.
Som jag förstår från den här tråden är det LR-internationals och Forever livings dryck som håller hög standard, dom torde båda ha aloe vera councils märke på sig. LR-int har dessutom Fresenius inst. godkännande som högklassig vara. (tyskt klassifieringssällskap).
Men prova också de olika salvorna; emergency spray som är utmärkt mot allt kliande (högeffektivt vid vattkoppor!!) och Propolis för andra nippor, concentrate har enligt vad jag hört varit mycket bra mot liggsår på åldringshem.
Testa länken jag gav i inlägg #1 och läs om de olika produkterna.
Som sagt; vi är användare sedan 5-6 år och nöjda!
Sockerberoende.

Sedan många år dricker jag aloe vera dagligen för att motverka mina urinvägsproblem. Jag vågar inte sluta för jag är så mycket bättre. De flesta brukar tala om förbättrad mage men det kan jag inte uttala mig om då jag aldrig haft problem med magen.
Jag började med FLP men då det var både billigare och enklare att köpa till inköpspris från LR så gör jag det nu sedan 4 år tillbaka.
>>>Malum domesticum<<<
Min 4-åriga dotter brukar ofta ha ont i magen och nu har vi kört med Aloevera i nästan en vecka och hon har inte haft ont en enda gång. 
#17 Åh, vad roligt!!! :)
Om du visste hur mycket sådant jag har hört… ;)
När det gäller specifikt svårare magproblem har LR int som enda bolag flytande Colostrum, dvs råmjölk där vi fått massor med goda kommentarer över hur mycket det hjälper.
Råmjölk används i vissa sjuktillstånd av läkarna, men är svår att få tag på. LR har lyckats komma på en process där man tar bort en del av fettet (för att det är det som härsknar) men alla andra delar är orörda och fullt verksamma, ingen upphettning och ingen övrig behandling av mjölken.
Andra tillverkar har det också i pulverform, men flytande är effekten bäst.
Sockerberoende.