Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 7932 ggr
Ballo
0

OJJJJJ!!!!

Vilken förändring.Glad

Jag är en 60-årig kille, med Diabetes2 sedan 1992, insulin sedan 2001, 69 enheter.

7 hjärtinfarkter mellan 1998 - 2005, stäntning 1999 och bypassoperation 2005. Atros i axlarna sedan 3 år, med kortisonbehandlingar (sprutor).

Nu är jag en impulsmänniska och den andra augusti var jag och handlade. Råkade ta ett paket smör samtidigt som en annan man tog smör. Vi började prata smör och han berättade om detta forum.

Impulsiv som jag är läste jag några timmar här och på andra länkar. och började med LCHF. Har försökt att leva i över 20 år efter dietisters råd, så om jag tänkt efter hade jag aldrig vågat prova.

Nu har jag levt på detta sätt i 17 dagar.

Vinster:

Min atros i axlarna försvann efter 4 dagar.

Jag kunde sluta med insulin. tyvärr har jag varit tvungen att ta lite på morgonen igen.

Humöret har blivit MYCKET bättre.

Har gått ner från 113kg till 105kg, är nyfiken på vågen på söndag när jag väger mig igen. + jag har varit tvungen att borra nya hål i livremmen.Skrattande

Nu till problemen:

Jag äter endast en gång om dagen och tar för stora portioner, hamnar på över 2500 kalorier och över 120gr protein om dagen.

Hur många kalorier får ni i er om dagen, Jag tycker att jag inte hittat några bra uppgifter om vad som är max. Jag har lyckats minska på mängden mat genom att äta mer fett, men då sticker ju kalorierna iväg till vansinniga värden.

Jag har försökt att äta flera ggr om dagen under många år, men kan inte klara av det. Så det blir ett mål mat någon gång mellan kl 15.00 - 20.00 beroende när jag är hemma.

Jag är inte hungrig då men måste ju äta.

Det är kaffe som gäller hela förmiddagen, många koppar blir det. (gottigottgott Tungan ute)

Drutten

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

lizaohman
0

Kalorier är ett trubbigt instrument att mäta med när man talar i viktminskningstermer, precis som BMI. Det finns de som överäter för att de antingen har en neuropsykiatrisk störning som gör att de inte får rätt signaler till hjärnan - fortsätter bara äta tills det tar slut. Det finns de som överäter på grund av psykologiska orsaker (matmissbrukare). MEN det allra vanligaste är att man inte går ner i vikt för att man inte får i sig nog mycket energi. En del medlemmar gick ner som bäst när de åt upp till 5000 kalorier per dag - 3000 kalorier är inget ovanligt. Vill du ha en formel, så här:

Kalorier, minst 20 gram per kroppskilo och dag (i ditt fall MINST 2100 kalorier per dag)

Kolhydrater, så lite som du mäktar med, men ca 20 gram om dagen är ett bra mått för diabetiker. Och de ska vara av den rätta sorten, dvs gul paprika, broccoli, spenat, sallad osv (ovanjordsgrönsaker med fördelaktigt näringsinnehåll).

Fettet ska vara minst kolhydraterna+proteinet.

mikaelj (och säkert fler) äter i princip bara en gång per dag. Det bestämmer du själv. MEN om din blodsockerkurva inte fixar det så måste du själv lägga upp två måltider per dag. Jag förstår att det kan vara jobbigt i början, men tvinga dig själv till det. Så småningom så blir det en vana.

PS. Grädde i kaffet tar bort hungerskänslorna för mig, så det är bättre att du plockar bort grädden och ökar på smöret i kosten (osaltat är faktiskt gott i kaffe).

Tisdag
0

Vad roligt Ballo att det verkar funka så bra för dig, mår du bra och går ner i vikt finns det ju ingen anlednng att äta på något annat sätt än som du gör idag (1 ggr/dag).

Lycka till! Glad

aussiemia
0

Så kul!

Kaloriräkning tror jag inte du behöver bekymra

dig över. Du äter ju tills du blir ohungrig och

om det nu är fem ggr om dagen eller, som i

ditt fall, en gg om dagen är ju oviktigt.

Finns väl ingen anledning att ändra på ett

vinnande koncept. Det funkar och du mår bra.

Det är faktisk inte svårare än så.

aswedishsmorgasbord.com

Margareta
0

Grattis till en bra start - men framförallt till en klok smörkompis vid kyldisken! Härlig berättelse. Det kommer att gå bra för dig.

Ta en sak i taget och gläds åt dina redan nådda framsteg. Du har fått många kloka råd redan - testa dem!

Numer pensionär i Nynäshamn

Ballo
0

Tack för uppmuntran, det var mest kalorierna jag var bekymrad över. efter en massa kost-dietprogram bantningskurer hade jag gått upp till 130kg för många år sedan, då sket jag i allt och gick ner till 113 som jag legat på i 10 år, endast 180cm lång.

Jag lärde mig på den tiden att en person som inte rör mycket på sig förbränner 1.000 kalorier per 40kg kropsvikt. 7.000 kalorier för mycket innebär 1kg upp och samma 7.000 mindre 1 kg ner. Men det tycks inte gälla när man gåt på LCHF. Rätta mig om jag har fel.

Är nyfiken vad vågen säger på söndag, jag vill inte tjyvkika innan. Men jag tänker fortsätta för alla positiva saker som hänt.

Hunger känner jag aldrig, kan ju vara kaffet på första halva dagen som gör det, 1 - 2 liter.Glad

Mvh Ballo.

marialan
0

Ännu en solskenshistoria! Alltid inspirerande att läsa. Du verkar ha hittat en bra och långsiktig kost för dig nu. Hoppas hälsovinsterna fortsätter.

Välkommen!

Zepp
0

Grattis först ofrämst!!

Klart att kalorier spelar roll.. men inte är det något linjärt förhållande.. vi är inga ångmaskiner!!

Tanken med denna kosten är bland annat att om vi äter sådant som inte stör hunger/mättnads signalerna kommer kroppen att reglera energiintaget självt!!

Jag rekomenderar dig att läsa lite böcker.. antingen köpa eller låna på bibliotek!

Här har du de viktigaste, med nummer o allt;

http://www.lowcarbkost.com/low-carb-books.php

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Aliki
0

Stort Grattis!

Håller med Zepp…..Själv har jag bara läst 2 st. av SSS än så länge…

Ballo
0

Tack! men jag är så dålig på å läsa böcker numera. Men jag läser här och på andra länkar  som har länkar osv. och tittar på videor som man kommer till.

Nu en kul fråga. i går köpte jag fiberhusk. gjorde spenatstuvning på det med grädde och ägg. Det blev bra, fast konsistens och gott. Men så tänkte jag bara försöka göra en sås med fett, fiberhusk och vatten + salt och peppar. Smaken var bra. MEN konsistensen. HIHI, man skall nog ha sax vid varje kuvär, segt som ett gummiband.Skrattande

Vad kan man reda en sås med utan Mjöl. Jag åt gärna min sås med sked innan jag slängde mjölet.

Mvh Ballo.

Margareta
0

Vi reder med vispgrädde bara - vill man kan man vispa i ägg - hela ägget eller vitan - men då får man stå ut med att det blir lite "grynigt" - kanske bättre än duka med sax

Ballo
0

Skrattande

Mvh Ballo.

Zepp
0

Man kan även reda sås med ost.. speciellt lämpligt är det när man gör köttfärssås.. jag vill ha den lite kletig.. eller varför inte en Gorgonsolasås!

sepersl
0

jag använder äggula eller philadelphiaost som redning till såsen

sepersl
0

glömde ju det viktigaste… Stort grattis! Du har fått bra tips så använd dig av dem!

Margareta
0

När vi gör stuvningar använder vi ost av Philadelfiattyp. Coops är bra - inga onödiga tillsatser. Det finns även en KRAV-variant på ICA

Ballo
0

Toppen!Glad

Skall prova phladelphia, kopte den för många år sedan efter reklam på tv och gillade den inte, men som redning kanske den är god.

Jag är så rädd för att prova nya saker och nya kryddor, är gammal husmanskustälskare.

Mvh Ballo.

[Pennylane1]
0

om man tar bara väldigt lite, en tesked eller så så tycker jag det funkar att reda med husk. Om man får för mycket blir det rätt slemmigt… ja eller som gummi arabicum men då har man tagit räääätt mycket Flört

JAUS
0

Mascarpone går bra också.

Tilda-T
0

Creme fraiche funkar jättebra hemma hos mig!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Agyr07
0

Stort grattis till dina framgångar. Bry dig inte så mycket om kalorierna så länge du mår bra och går ner i vikt. Det är bara om du får i dig för lite eller börjar gå upp igen som du behöver tänka på kalorierna. Men du verkar ha hittat ditt recept så lycka till.

Besika
0

Jättekul att läsa och jag ser fram emot fortsättningen, lycka till! :)

Jag använder också creme fraiche i såser, låt det inte koka för länge + rör inte för mycket då blir den rinnig.

Ballo
0

1 kg ner denna vecka.

Nu är jag nere på 104kg från 113 på 3 veckor.

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Jag tror det är en lagom takt för att inte chocka kroppen, så 4 veckor kan jag kanske nått min första målvikt.

Mvh Drutten

Mvh Ballo.

spoketlaban
0

Grattis och fortsatt lycka till!

Zepp
0

Här har du lite matinspiration.. inte för att du behöver göra exakt som det står.. mest för att du kan komma in i andra tankebanor.. man kan göra på annat sätt än vad man är van vid!

http://www.lchfmat.com/

Ballo
0

OOOJJJJ! Tungan ute Tack för den länken Zepp.

Slurp va goa saker, där är mycket jag måste prova.

Mvh Drutten

Mvh Ballo.

anki1
0

Jag kör med grädde och creme fraiche till såser och stuvningar. Supergott.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Ballo
0

Jag provade CF i går på det goa i järnet efter jag stekt fläskkotletter, men den syrliga smaken förstörde det tyckte jag, CF använder jag till kyckling och Lax men det pasade inte till stekt kött tyckte jag. Jag får prova annat, köpte pofiber i dag.

Jag vill försöka hitta den gamle goe brunsåsen. Skrattande

Mvh Drutten

Mvh Ballo.

kitabu
0

Nu har jag fått bekräftat genom inlägget på kostdoktorn att det var min make, Bo Hesselmark, som diskuterade smör med Ballo. Bo kom hem och berättade och vi sa tillvarandra att det vore intressant att få veta hur det gick.

Nu har vi fått veta.

Jag har också nu haft mail- och telefonkontakt med honom. Där ser man hur litet som behövs för att en människa skall bli friskare genom att skifta kost.

Man borde kanske postera LCHF-vakter vid smördisken som avråder folk från att äta margarin.??

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Ballo
0

Det sluttar neråt fortfarande 1 kg ner denna vecka. Totalt 10 kg på 4 veckor. Skrattande

Nu är det bara 3 kg till första målet. Jag har inte känt några övergångsbesvär,

Det var endast äpplena som sög, värst första veckan när jag hade ca. 1,5 kg liggande på bordet, men när jag slängde dom blev det lättare, känner bara sug när jag gått och lagt mig, men det botas med ostmacka utan bröd.

Mvh Ballo.

Luccy
0

Skrattande Grattis vilka strålande resultat, jag ska genast boka tid för att byta kön…………..suck.

Kram Luccy

spkn1
0

blir så enormt glad när jag läser detta.. stort grattis.

sepersl
0

#30 LOL Skrattande boka en tid till mig oxå Flört

kitabu
0

#30+32

Varför skall ni byta kön?

Senast jag såg mig spegeln var jag i alla fall inte en man och jag lycakdes gå ner 36 kg på drygt ett år när jag över till LCHF.

Vi är många kvinnor som kunnat minska i vikt med LCHF. Jag tror att det är en av alla myter att kvinnor har svårare att gå ner i vikt med denna livsstil. Jag vet att det finns LCHF-författare som påstår att det är svårare för kvinnor - men det finns så många påståenden överallt, bry er inte om dem.

Följ er egen väg. Alla kan inte gå ner i samma takt.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

lillblixten
0

Grattis grattis och tack för inspirationen =D

Luccy
0

#33 Jo jag har ätit lchf sedan oktober -08 o inte minskat just nått i kg, vilket är lite jobbigt då jag har en övervikt på ca 35 kg. Men jag mår allmänt rätt mkt bättre. Men det är frustrerande med utebliven viktnedgång. En bidragande orsak är att jag slutade röka 2 mån före. Men annars äter jag strikt lchf, dock med alla mejerivaror…………..så då vill man byta kön Skrattande

sepersl
0

#33 jag har ätit lchf i 8 månader och hittills gått upp 2 kg. Jag håller mig under 20 kh / dag,  har minskat på mejeriprodukter till minimalt. Har registrerat på minmat och jag ligger bra till där, men inget händer på vikten. Väger ca 15kg för mycket. Då blir jag sugen på könsskifte Flört

spkn1
0

#36: Är du säker på att 15 kilo för mycket är 15 kilo för mycket?

Minns att LCHF normaliserar din vikt, inte ger garanterad viktnedgång.

Det sociala "idealet" vi ser på reklamafficher är knappast ett naturligt ideal.

Givetvis kan man komma ner lägre än sin idealvikt, då genom att kalorireducera. Och det gör man givetvis bäst på LCHF då den inlagrade energin är lättåtkomlig!

sepersl
0

# 37 Om jag går ner 15 kg till min längd och benstomme så är jag fortfarande inte smal. Jag har legat på den vikt jag vill komma till i många år och vet att det är min kropps normalvikt. Jag har dock vid den vikten mycket former så det är verkligen inte ett orealistiskt mål. Dock önskar jag att det vore så, för då hade målet varit närmre…

Ballo
0

Hej Sepersl! Könsbyte är nog ingen bra lösning. Skrattande

Jag har försokt gå ner i många år och det bara slutat med att jag gick upp när jag slutade, som mest vägde jag 130. Sedan slutade jag försöka och vikten minskade till 113kg. Har legat där i över 10 år. får nu se hur detta går, men jag är ensam så jag har inget problem med att hålla mig till LCHF, än så länge.

Mitt stora problem är kvällen nu och fram till jag somnar, ett sug efter nåt. Antagligen äpplena, jag åt 0,5 - 1 kg var kväll.

Men jag provar nåt nu, Jag smuttar på äggmjölk med kakao och vaniljsocker , en nypa vaniljsocker bara. Suget känner jag inte nu och jag köpte en sån där termosmugg på Netto i dag så det håller sig varmt länge hoppas jag.

Men jag ser inte vikten så viktig utan alla hälsoförbättringar, nu har jag visserligen satt målet till 100kg, det får ta den tid det tar.

Så tappa inte sugen, värden är full av tappade sugar.Glad

Mvh Ballo.

sepersl
0

Tack för värmande ord! Jag har inte haft mina kilon så länge. Det är graviditetskilon och dottern är nu ett år. Påbörjade viktväktande i höstas för att bli av med kilona, men insåg efter nyår att svälta sig inte är något nyttigt. Mina +2kg försöker jag se som om att kroppen har reparerat sig (inre organ har återhämtat sin storlek) och nu jobbar kroppen med att bli trygg. Jag har alltid varit stor, men inte tjock som nu och därför är jag inte riktigt till freds med min spegelbild. Dock har jag hela tiden haft inställningen på att det inte kommer hända något med vikten förrän till hösten. Imorgon börjar hösten tycker jag och mitt huvud säger till mig att det ska nog hända saker nu…. Inre hjärnspöken. Jag har gett mig j*velen att mina 15 kg ska vara borta till sommaren då jag vill ha min bikini på mig. 15kg på 10 månader är rimligt tycker jag. Nu kör vi!

Ballo
0

Visst fixar du de,stressa bara inte.

Bikini har jag aldrig kunnat ha, men det kan ju vara för jag är kille. + högklackat vågar jag inte heller ha, jag är så höjdrädd. Skrattande

Tack alla underbara vänner som ger mig stöd och tipps här på detta forum. Många timmar blir det som jag sitter här och läser.

Mvh Ballo.

sepersl
0

Nej jag ska inte stressa - det är inte min stil Flört

Jag är oerhört glad att jag funnit detta sätt och jag blir så glad när jag läser om era hälsovinster. Detta är helt fantastisk! Stort grattis till det!

Ballo
0

Jippi! Skrattande

Det var ner 1 kg till denna vecka, 11 kg på 5 veckor och 2 kg kvar till första delmålet, 100kg.

Var lite fuskig i går, 100g vispgrädde + 100 g frysta blåbär + 1 tsk vaniljsocker. och knaprade senare på 50g paranötter.

Kan nån tala om var ni köper vaniljpulver? Jag kan inte hitta det nån stans.

Mvh Ballo.

Margareta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köper vaniljpulver på Coop bland bakartiklar. Det är förpackat i en glasburk som ligger i en liten brun pappask.

Ballo
0

Toppen får kolla i Ängelholm för perstorp hade inte.

Mvh Ballo.

MissMullig
0

Ballo Ica kan med ha den lilla burken med vaniljpulver så kolla dem med.

Ballo
0

I dag var det våg-dag. 1 kg ner ytterligare. 101kg på vågen.

så det är 12 kg ner på 6 veckor. 1 kg kvar delmålet. Cool

Det ser jag bara som plus, det är mina krämpor som är det viktiga, att dom försvunnit.

Jag hittade vaniljpulver på icamaxi i hyllinge. Tyst

Mvh Ballo.

Isa56
0

Hej Ballo, och grattis till viktminskningen.

(Kvantum i Klippan har den lilla bruna pappasken med bourbon vaniljpulver, där köper jag min.Skrattande

OjSkäms glömde, den finns bland bakgrejorna.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Xanzippa
0

Jag gör min brunsås med smör, grädde, lök och kalvfond, kanske en gnutta peppar med. Ofta brukar jag gräddstuva t.ex om jag gör biffar eller köttbullar, bryner dem då i mycket smör och späder sen med grädde och lite lök, låter det koka ner till hälften så får du en tjock sås, ta upp biffarna och vispa kraftigt så skär den sig inte heller, tillsätt kalvfond eller om du nu bara vill ha en enkel brunsås - soja, efter smak.

Använder du reducerad grädde behöver du aldrig mer tänka på vetemjöl eller annan redning, den blir tjock och fin, montera med smör i slutändan om du inte har fett i pannan redan så blir det finemang.

Grattis till hälsovinsterna och viktminskningen =)

Ballo
0

Tack Xanzippa. Du skriver soja, menar du då colorit som jag alltid använt eller nån annan? Colorit är ju inte soja utan bränt socker. Om jag inte har fel.

Jag skall nog börja gräddstuva lite mer, har bara tyckt att det var fel, att inte ha potatis eller ris till. Men börjar vänja mig vid denna kost nu.Skrattande

Så häromdagen åkte allt vad mjöl, pasta, ris och gryn + andra kolisgrejor ut från mitt kök.

Är kalvfond bättre än buljongtärning.

Mvh Ballo.

Anders-S
0

#39 "Antagligen äpplena, jag åt 0,5 - 1 kg var kväll." 

1kg äpplen blir ungefär 50 gram fruktos. Enligt Fineli är över 50% av kolhydraterna i äpplen fruktos.

Här är ett sevärt 1½ timme långt föredrag av barnfettmaläkaren Robert H. Lustig om fruktos. Han anser att fruktos är ett gift och likvärdigt med etanol.

Tips:  Tryck på stoppknappen för att hinna läsa och sedan igen för att fortsätta när det går för fort med texterna. Bäst i fullskärm.

Xanzippa
0

#50 jo, Colorit är ju bara sockerkulör som tillsätts för färgens skull, jag brukar skippa det helt eftersom min brunsås ändå är en gräddsås nu för tiden, men det var den jag tänkte på, japansk eller kinesisk soja har ju annan smak och tilsätter för mycket salt i mitt tycke.

För såser använder jag fonder (helst skulle jag ställa mig och bryna kalvben och rotfrukter och koka fond, men jag har inte orkat) så jag använder den som är glutamatfri (om det är Bong eller Knorr kommer jag ärligt talat inte ihåg, men jag föredrar deras framför t.ex Coops egna etc). Buljongtärningar använder jag till soppor bara.

Ballo
0

En fond jag gör ibland. Kokar fläskben till köttet faller från. Silar det och reduserar till en tjock fond. Den blir bara så god och det är den enda fond på griskött du kan få tag i.

Kalvfond när man gör sås på griskött, nja.

Man kan krydda som man vill, Köttet har jag sedan till någon gryta.

Colorit inte bara färgar det sätter åxå en extra piff på såsen och det är ju så lite kolisar det blir på dom droppar man använder.

Gottigottgott! Tyst

Mvh Ballo.

Xanzippa
0

Gör du egen är det ju helt klart det bästa =)

Jag använder min kalvfond till alla mina rätter, men så äter jag bara nöt och fågel i köttväg så det funkar.

Ballo
0

Koka kycklingvingar eller ännu hälldre kyckling lår. jag gör det både på vilket som bara det ät mycket ben i. Ta vara på köttet till vilket du vill ha det till. redusera vätskan till en fond och krydda som du vill.

ibland lyckas jag få fatt i kalv/ nöt ben och gör lika dant.

Det blir en fönd som du aldrig kan köpa.Tungan ute

Mvh Ballo.

Ballo
0

Då var det söndag = vågdag om man vågar. Skrattande

1 kg ner till. Så nu står vågen på 100kg. 13 kg på 7 veckor.

Så nästa söndag hoppas jag skriver 2siffrigt. Glad

Mvh Ballo.

umbra55
0

Grattis till en (avundsvärd) resa! Du är som Stenmark: Det är bar å åk!..*S*

Själv har jag felvallat!

Ballo
0

Prova valla med smör Skrattande

Mvh Ballo.

Solange
0

Grattis! Vilken härlig läsning. Får lite gåshud på armarna faktiskt! Det här är ju fullständigt magiskt bra…

Ballo
0

Jaha! Nu var nerförsbacken slut. upp 1 kg så vågen stod på 101kg i går. Rynkar på näsan

Men det utan jag ändrat på något, sedan så har jag blivit så trött på eftermiddagen kan sova 2-4 timmar. Känner mig inte sjuk på något vis.

Är det någon annan som upplevt trötthet efter ett par månader på LCHF.

Mvh Ballo.

Ballo
0

Hoppsan. Jag letade efter en grej och hittade byxor som jag fått för över 10 år sedan och dom var mycket för små då. Snål som jag är så slängde jag dom inte, dom var ju nya.

Jag tänkte att jag provar dom.

Vojnevojne. Dom passade som handen i andsken.Skrattande

Så trots jag inte gått ner i vikt dom senaste 4 veckorna så har den inbygggda airbagen bilvit mindre. Skrattande

Yippi va glad jag är.GladSkrattandeSkrattande

Kan nu bara jag komma ner under tresiffrigt i vikt som är mitt mål, så kan jag sätta upp det nya målet. Cool

Mvh Ballo.

nenna31
0

Ballo…..visst är det en underbar känsla …..att "hitta nya kläder" i garderoben …..och oanvända oxå……som PASSAR ……Det har hänt mig oxå……

Jätte grattis och lycka till i fortsättningen…..Glad

nenna31

Ballo
0

Tack! Kyss

Det skall bli intressant och packa upp skjortorna som fortfarande ligger inplastade.

Så kilona skiter jag i just nu och bara njuter av att jag kan se fötterna när jag går.Skrattande

Mvh Ballo.

Ballo
0

HIHI!!! JIPPIIIIIIEEE!!!! Skrattande

I dag vra vågen snäll. Första gången på 2 siffrigt. 99,7kg

Okej! förstört av kaffet på morgonen, men det första målet nått.Cool

Nu siktar jag på att kunna nå 95kg. Får se hur lång tid det tar.

Mvh Ballo.

[akaron]
0

Grattis! Verkligen roligt att du mår så bra och äntligen väger 2-siffrigt, bra kämpat!!

Andina
0

Oj, det går som tåget på räls! Grattis till att du numera ser fötterna när du går. Snart ser du knäna när du står!

(Ska hålla utkik efter ditt tåg - så jag kan haka på det när och om det stannar på min station…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

lunah
0

Grattis grattis! Vad härligt! Kämpa på!

nenna31
0

Ballo…..super bra jobbat ….Gladjag önskar det gick lite fortare för mig att tappa mina kilon …..men är rätt nöjd …..ligger på ett snitt av ca. 0,5 kr/veckan…så jag får väl vara nöjd….

Grattis….

Ballo
0

Tack alla goa vänner för uppmuntran.

Nennea31: jag hade varit glad om jag legat på 0,5kg ner i veckan. Jag stod stilla minst i 4 veckor.

Låg mellan 100 - 102kg, men midjan minskade hela tiden.

Så nu vågar jag inte väga mig innan nästa söndag.

Om jag inte skall ut på sjön för då kanske jag tar en våg. Skrattande

Trots att det kanske är väl vågat.

Mvh Ballo.

kitabu
0

Där ser man vad litet prat vid smördisken kan innebära.

Helena och Bo

babo
0

Hej! tittade in hos dig… det verkar gå bra!

sandramaria
0

Vilken härlig tråd, jag blir peppad till tusen!! Grattis till allt positivt med vikt och hälsa!