Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3411 ggr
maudrenee
0

Sekt-förespråkare och vis man..

jag vet att alla har ratt att tro pa det man vill och att alla inte kan tro pa samma sak. och att alla underbara och belästa dietister vet sa mkt battre an jag (och mass andra) men igar blev jag sa upprord att jag var tvungen att kvatta lite tarar pa min karl…

min mamma har antligen fatt arslet ur… och bett om hjalp, proffesinell hjalp. hon fick prata med en dietist som sa att mamma redan ater helt perfekt (mackor ibland, ris potatis o pasta ibland… och godis¡, vin mm) men att eftersom hon tranar sa mkt ska hon forsoka ata mer, dvs fler ganger. ja ok da kanner jag, det ar ju bra om det funkar for henne, for avvanjning av kolhydrater om man inte behover det… hmm ok da.

min mamma har alltid lyssnat och fragat om lchf (samtidigt som hon laser om annika som har fatt sa otroooligt dalig kritik och blivit sparkad fran sitt job, huvaligen vilken manniska?! ja ni forstar val ironin…) men nu kom hon till en dietist, och mamma forklarar att hennes dottrar kor lchf, och fett o fett… men att hennes karl inte gillar lchf och sager att mamma ar ju inte 25 ar och har fysiken  som vi. hon ar 50 ar och har fott tre barn sa det ar inte samma sak. sa det ar nog inte for henne… da sager dietisten att det var valdigt klokt sagt aav honom och fragar vad mamma har pa smorgasarna, och hon svarar att just nu ar det bregott hemma (det ar ju bra) men att hon inte riktigt gillar det for det blir en massa klupar pa smorgasetn. ja da sager smartisen att da ar det mkt battre att hon koper, ja hor nu vilken ovcerraskning: LÄTTA!!!

ja man kan ju inte vanda ngn som inte vill lyssna, sa jag blev bara sa upprord och sa att ja ginte kunde prata langre…

ville bara ventilera. tack

Ta-Co
0

Åh suck… Förstår att du känner dig frustrerad! Skulle jag också göra. Har tyvärr inget bra tips att ge dig bara min förståelse. 

Sköt om dig! KRAM

Maia
0

Jag blir också arg, jag!

Du kan visa din mamma min personliga sida (klicka på min bild). Jag fyller femtio nästa år och har fött fem barn. Och hälsa från en annan tant (Flört) i samma ålder som henne, att oavsett om hon tar mycket eller litet av det ska det vara bregott hon äter. Tillsatser blir ingen friskare av.

Jag valde LCHF, för jag ville leva och överleva. Tack och lov, gjorde jag det.

Kram till dig och din mamma!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

maudrenee
0

1 tack for sympati, jag cet att det inte gar att gora ngt anda, tiden far utvisa.

maia- jag har sett har pa siten enunderbar massa vackra mannsikor som har gynnats av att ata lchf over 50 med barn. men komentaren blir da "du vet ju inte om de ar de som ar pa bilderna, om du inte sett dem i verkligheten blablabla"

men jag har talamod och hopp, en dag sa jaklar!

Maia
0

#3 Ja, du. Vill man inte så vill man inte. Och hon vill verkligen inte. Som om jag skulle lägga ut fejkade bilder på mig själv. Hahaha!

Det kommer att ge sig. Tålamod och hopp är starka saker!

PS. Om hon vill kan hon få träffa mig personligen. Hälsa det. (Men det kommer hon inte att vilja.)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

maudrenee
0

tack sota maia. det kanns bra att veta att det finn goda manniskor.

Tvillingsyster
0

Jag fyllde 60 år i somras och började äta LCHF i januari i år. På sex månader gick jag ner 11,5 kg. Jag är 173 cm och väger nu 68,5 kg och mår alldeles perfekt. I början var min man emot detta men när han märkte hur jag förvandlades ändrade han sig. Sen förstår jag inte varför man skulle skylta med någon annans bild. Man kan ju bli igenkänd av någon annan.