Leverpastej?
Ser att en del äter leverpastej. Men då tänker jag, alldelles för många kolhydrater. Eller har ni hittat någon "tillåten" sort vill isåfall gärna ha tips på det.
//Karin

Margaretas kycklinglevermousse vet jag att många gillar.

Gudruns bredbara leverpastej har bara 4,67 % kolhydrater. Fast en del E-nummer förstås…….

Kolla på dom bakade pastejerna dom har ofta lågt kolhydrat innehåll . Själv har jag hittat en egen favorit på ica maxi i värnamo , en kokt leverpastej som har 5% . Jag tycker att den är godare än bredbar när man inte äter den på bröd . (Kommer tyvärr inte ihåg märket)
Visst kan det vara lite kolhydrater, men jag tror ändå inte att det påverkar blodsockret nämvärt. Någon som vet?

Ugglarps leverpastej har 5g kolhydrat/100g

Det är ju okej, med den pastejen, men prova gärna kycklinglevermousen! Jag tycker att et ör vansinnigt god, och väldigt enkel att göra. Perfekt att ha i kylen att äta i skivor på gurka mmm…
Tack för tipsen! Ska kolla i affären idag om de har ovanstående märken. Tittade sist på ICA Maxi men där hittade jag inget märke med så få kolhydrater. Annars låter ju kycklinglevermoussen god, måste prova den. Längtar efter något annat än bara ost och smör som pålägg och skinka tycker jag har alldelles för mycket e-ämnen.
Apropå det, vet någon något märke på smörgåsskinka utan en massa e-ämnen?
//Karin
Citygross brukar ha Ugglarps, den går som smör (haha) hos barnen här hemma. Lilleman kan leva på bara den:)
När vi orkar/hinner gör vi också kycklinglevermoussen, den är inte alls stark utan krämig ohc mild. Tips är att göra stor sats och frysa in i småklattar som tas fram efter behov.