So GLAD
Slanten trillade antligen ned!Jag laste om nagon annans knan som blivit bra har pa siten, och da insag jag ;mina har ju inte heller gjort ont sedan jag borjade!! haft ont hela sommaren knappt kunnat komma upp ibland. Och nu!!
Jag brukade springa i skogen (tro mig, jag ar inte nagon gasell snarare at lufs hallet, men det ar sa harligt att vara ute och rora pa sig …jag kopplar av!) och nu kan jag borja igen!!
Hurra for lchf
nu ska jag ga och ta mig en klick smor till frukost xxxxx

gud vad roligt..grattis. visst blir man alldeles överväldigad hur bra det kan bli till slut..och vad man kan..

Grattis 
Alltid lika kul att höra om hälsoförbättringar.
Brosket i knäna bryts ned och byggs upp i en ständig cykel.
En bra kost kan vara den lilla skillnaden som förskjuter läget så mer byggs upp än vad som bryts ned och vips försvinner symptomen på artros.
Den som har problem kan förutom kosten se till att få i sig rejält med byggstenar som D-vitamin kalcium magnesium och kisel
Att dricka hemgjord buljong ger också massor av material till reparationer.

Tack!!
Mer protein menar du eller,dufva?
Vad kul, Karen!!
Jag blir alltid så glad när jag läser om nån som mår bättre…
Jag har också problemknän - chondromalacia patellae (runner´s knee) - där brosket i knät är uppmjukat och vissa aktiviteter gör jätteont, t ex springa på hårda underlag eller gå nerför i trappor.
Det tog bara ett par månader med LCHF så insåg jag att det hade blivit otroligt mycket bättre! Nu kan jag t ex gå en promenad i upp- eller nerförsbacke utan att smärtan kommer direkt. Kliver direkt upp ur sängen på morgnarna istället för att gradvis stappla fram på knirkande leder (man börjar väl bli gammal ha ha ha).
LCHF är toppen!
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Grattis till er alla som fått så stora hälsovinster. Alltid kul att läsa.
Själv har jag konstigt nog blivit bra i min rygg.

Grattis Karen! 
Samma hände mig med axlarna, redan efter 4 dagar på LCHF vaknade jag att värken var borta efter atta haft värk i över 3 år med kortisonsprutor.
Om det var LCHF eller att jag slutade äta äpplen vet jag inte. Träffade en dam på Netto som inte kan äta äpplen, hon får ont i ryggen redan efter ett äpple.
Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

Karen
Naturlig buljong innehåller nedbrytningsprodukter av senor och bindväv (aminosyror) som kroppen kan använda i nyproduktion av egen stödvävnad.
Ett naturligt sätt att få i sig glucosamin som man annars kan få köpa dyra piller av på läkarens inrådan
Traditionell kunskap som nästan glömts bort.
I många kulturer är tex det första en nybliven mamma bjuds på buljong eftersom man erfarenhetsmässigt vet att det återställer stödvävnaden i kroppen..

Ja sa manga solskenshistorier som kommer upp har 
Och sa konstigt att alla andra inte borjar ata sa har direkt!!! Eller tror de vi simulerar allt??He he, nevermind, We know the Truth!!!!! It's just here!!

Angående BULJONG.
Varför fnns det inte buljong från gris?
Jag gör alltid egen av fläskben. vilken gudagoda såser man gör av dom.
+ koka vitkål i en skvätt av den buljongen med kryddpeppar salt och vitpeppar i 2-3 timmar, sedan lägga i köttet från fläskbenen. koka i ytterligare en halvtimme och du får en dansk brunkål som heter duga.
SLURP 
Mvh Ballo.

Aj da, jag har nog inte tid med det….koper Glucosamin istallet
jobbar heltid, efterskolan driver till olika evangemang,mm mm sorry inte koka bujong……om inte………min SLOW COOKER som jag kopte forra veckan kan trolla fram nagot dyligt! jag ska genast kolla kokboken!!

Jag sätter på grytan, så får den koka i fred. Samma som med tvättmaskinen. När det är färdigt så tar jag upp det.
Mvh Ballo.