sojamjölk
Ser att det skrivits en del om sojamjölk här på KIF men jag vill ändå ta upp det igen.
Eftersom det finns en risk att vanlig mjölk höjer blodsockret så måste ju sojamjölk var bättre. Den innehåller mer proteiner och mindre kolhydrater. Att den sägs vara farlig får man väl ta som det är, vilket inte jag tror på. När det kommer ut vetenskapliga studier som visar att den är hälsofarlig så får man väl överväga att sluta köpa den.
Jag tror iaf att den är ett bättre alternativ än mjölk. Har sett på flera forum att de rekomenderar den. Dessutom är den ju godare, speciellt i kaffe och the. Jag tål varken mjölk eller grädde och började med sojamjölk pga det.
Om det är i kaffe och te du vill ha det så använd äggmjölk, det gör många här.

Vad är äggmjölk… Har druckit råa ägg blandat med både mjölk och sojamjölk och fick skitont i magen.
Det finns massor av olika recept här på Kif. Det är inte råa ägg eftersom du mixar det med kokande vatten. 1-2 ägg, en klick smör och mixa med 2 dl kokande vatten, smaksätt med t ex kanel el vaniljpulver.

Antar att vaniljpulver inte är samma sak som vanlijsocker.

#4 nope, det är är det inte. Vaniljpulver finns i vanliga affärer, tror jag hittad min lilla burk på ICA eller COOP

Kokosmjölk kan ju vara ett alternativ
Här finns info om soja
#6 Tack mazen Den länken var otroligt intressant, och då inte bara om soja. Här kan man läsa om hur bra det är med dom naturliga fetterna, dom animaliska fetterna, som skyddar mot cancer och hjärtsjukdom. Hoppas det är många som läser detta. Jag har skickat länken vidare till flera av mina vänner.