Rössner
Det finns en kort notis angående Rössner i aftonbladet. Jag hittar inte det på nätupplagan.
Det står så här:
Han förlöjligades av sina motståndare.
Professor Stephan Rössner, överviktsenheten på Karolinska känner sig förlöjligad av meningsmotståndarna. De menar att viktexplosionen i västvärlden beror på alltför stort intag av kolhydrater, inte för mycket fett. På en blogg skriver en distriktsläkare bland annat att Rössner uppträder som en trotsig treåring som inte vill lyssna.
Rössner överväger rättsliga åtgärder men avstår.
Han har det jobbigt nu Rössner. 
Rätt åt han, undras just hur många han indirekt tagit livet av i sina dar…?
Rättsliga åtgärder? Var det inte han som kallade Annika beskäftig norrlänning eller liknande? Man ska inte kasta sten i glashus. 

Med risk för att få på moppo nu så måste jag ändå säga följande - Även om Rössner har kastat sten i glashus mer än en gång, men det har även den andra sidan också. Så blir det då två kunniga på sitt område strider om vem som har rätt.
Jag tillhör dom som har haft stor nytta av dessa två stridande sidor om vad som är rätt el fel under tiden som jag utforskade min kropp och vad den mådde dåligt av. Pga dessa två sidor så har jag kunnat plocka lite här och lite där, som slutligen resulterade i min egen lyckade viktreducerande meny *skratt* tom Viktväktarna har rätt utifrån sitt sätt att se det på, beroende på var man själv står i kunskaperna om hur kosten påverkar våra kroppar.
Jag vet idag hur jag ska äta för att vikten ska stå still och hur den ska gå neråt vikt. Så många ggr som jag fått det bevisat för mig under de sista 6 månaderna så kan jag bara inte ha fel. Det jag har gjort är att jag till slut lärde mig att lyssna på min kropp och dess behov samtidigt som jag som bonus får en kropp som mår bra och släpper ifrån sig ett par kg då och då.
Innan alla hoppar på mig nu så vill jag förtydliga mig genom att säga att enligt mig så har båda sidorna rätt och för en del av oss så passar hopkoket av båda bättre än de renodlade varianterna.
Gott Nytt år önskar jag er alla /// Cina -26,6 kg

Hårda ord från en hård människa ? Jag är ganska säker att han har räddat många människor från att dö av sin övervikt. Jag tycker faktiskt att man får respektera andra åsikter än sin egen. Ha ett GOTT NYTT ÅR alla som kämpar med sin vikt och sina krämpor.
Den distrikslkäkare som hade kallat Rössner en trotsig treåring hade Rössner tidigare kallat "en flummig entusiast i Norrland". Jag kan tänka mig att hon blev lite ledsen, eftersom hennes kliniska framgångar tycks vara klart överlägsna Rössners egna. Rössner har själv talat om ett "25-årigt professionellt misslyckande."
Som sagt- tala om att kasta sten i glashus… Jag har hört honom säga om sina meningsmotståndare att de pratar "blaj" och att det bara är skitsnack som de vill tjäna pengar på. (Tror just det exemplet handlade om Lauritzson.) Han är ju inte känd själv direkt för att linda in sina ord!
Fido, det är svårt att tro att Rössner kan ha "räddat" människor,
eftersom hans behandlingsprincip strider mot naturlagarna. Det
påvisades under julen ganska eftertryckligt i en lång och hätsk
diskussion, som kan läsas på adress
Det tar flera timmar men är bitvis underhållande. Rössner nämns
bara i förbigående, men det är honom det handlar om hela tiden.
Förlåt, jag ser att den adress jag gav leder till sista sidan av diskussionen. Bläddra där tillbaka till sid. 1.

#1 Osmakligt sagt !
mvh/bjorsa
Hur menar du bjorsa? Vad är osmakligt? *fattar inte*
Jag tycker också att det är osmakligt att antyda att någon indirekt har tagit livet av någon.
Nu har jag varit ledig från datorn några timmar och jag tycker inte jag gillar den diskussion som tagit form i den här tråden.
Tonen är inte trevlig åt något håll och jag tycker inte man behöver namnge personer i syfte att svärta ner dem på internet. Det är varken tillåtet eller tilltalande.
Jag låser därför tråden.
Numer pensionär i Nynäshamn