Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2962 ggr
Sandra_86
0

Ny

Hejsan jag ska börja med lchf nästa vecka och undrar vad detokej att ha i filen/yogurteb? Jag älskar musli, men antar att det är något jag måste ta bort? Vad kan jag ersätta det med?

Tack på förhand!

isalu507
0

Kan du ta bort filen/yoghurten helt och hållet och istället äta t.ex. ägg till frukost?

Mycket bättre ur LCHF-synpunkt. Om du vill fortsätta med mejeriprodukterna är det ett tips att få dem så feta som möjligt, häll grädde i filen/yoghurten, för att få upp fetthalten t.ex.

Mervi
0

Välkommen hit och lycka till.

Om du skall äta yoghurt så ta den fetaste och blanda i lite grädde.

Om du inte är väldigt kolhydratskänslig kan du lite hallon i blandningen.

nobban7
0

Hej och välkommen! Eftersom jag själv inte äter fil, och yoghurt bara som godis, har jag inga bra förslag på müsliersättning. Kanske du kan ta ägg och smör till frukost istället? Och/eller puma (pålägg utan macka)?

emmaostlind
0

Något jag tycker är supergott är meze-yoghurt med hackade paranötter (och vill jag ha lite extra kolhydrater tar jag valnötter som är betydligt godare i yoghurt). Ät INTE smaksatt yoghurt. Hur många kolhydrater per dag planerar du att äta? En tallrik med ovanstående kostar mig nämligen mer än hälften av den kolhydratmängd jag får äta på en dag.

Mervi
0

Eller baka Lembasbröd och äta med smör och ost, eller annan pålägg. Det är väldigt gott och mättande.

Floydian
0

hackade nötter behövs inte så mycket om man bara vill få lite att tugga på. Men kolla hur mycket kolhydrater det blir.