Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2740 ggr
goldcamilla
0

MS och LCHF

Är det någon som känner till hur LCHF inverkar på MS. Har en väninna som har MS som inte riktigt vet om hon ska börja äta enligt LCHF eller inte. Är det någon här som har någon erfarenhet?

evacarina
0

Tror att det finns en gammal tråd om ms och lchf. Testa att söka om du inte får svar. Skrattande

Andina
0

Titta på länkarna här: MS - KiF (googlat)- så kanske du hittar nå't inspirerande.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

finntroll
0

Jag har skrivit i tidigare trådar i ämnet, du hittar säkert inläggen vid länken som finns i #2. Jag fick diagnos MS år 2000 om jag minns rätt. Sedan tidigare trådar har det gått ytterligare tid och jag kan bara konstatera att jag fortfarande mår väldigt bra. Jag har varken haft infektioner eller neurologiska symptom på det dryga år jag ätit lchf, började i juli 2008. Tröttheten försvann också. Det är nu över två år sedan senaste försämringsperiod, så lång period utan symptom har jag inte haft tidigare. Det kan givetvis vara en slump också, eftersom sjukdomen är nyckfull, men var och en måste dra egna slutsatser om vad som passar eller inte.

Jag rekommenderar varmt lchf vid MS på basen av egna erfarenheter!

goldcamilla
0

Tack så mycket för tipset Andina för jag sökte naturligtvis  på sökfunktionen här men det kom inte fram någonting. Konstigt, när det nu finns trådar om det. Och tack finntroll, jag skall genast berätta detta för min väninna.Glad

fiskenihavet
0

#3 Ungefär när (när du började med lchf) märkte du att tröttheten försvann?

finntroll
0

#5 Inom ett par veckor efter start, och den har hållits borta efter det.

evacarina
0

#4 Skriv in   ms lchf    i sökrutan så kommer det upp en del trådar.