Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3513 ggr
maxiq
0

Ja må jag leva!

Idag fyller jag år! Ja inte människoår utan LCHF-år. Mitt första eftersom jag påbörjade min resa för precis ett år sedan efter att ha läst på Annikas sida ett par veckor. Nedtrappningen tog en vecka och jag har aldrig "ramlat dit" igen, helt enkelt eftersom jag aldrig känt något sug. Jag har gjort ett planerat avsteg i augusti när jag drack öl men ändå åt LCHF hela kvällen.

Det har varit en lärorik resa där jag har lärt mig massor av alla er om sånt som jag egentligen aldrig varit intresserad av. Biologi var nog det tråkigaste ämnet i skolan. Att laga mat har jag aldrig fått något intresse för även om jag använder stekpannan dagligen numera men aldrig en kastrull annat än till att koka ägg i. Jag har inte ens en ugn och köper hellre färdiggrillat.

Nuförtiden äter jag mest kött, bacon, hamburgare, ägg, ost, räkor, salami, mandlar och en och annan paprikastrimla dippad i creme fraiche. Enformigt men gott! Jag har gått ned c:a 15 kg, dragit åt svångremmen en decimeter och kan ha L i tröjor. På innebandyn springer jag som en gasell (nåja) och orkar mycket mer.

Som ni förstår så kommer jag inte att sluta äta LCHF men borde väl äta mer varierat. Jag har skrivit 99 egna inlägg och lagt mig i andras 1288 gånger sedan jag hittade hit i mars. Jag har även härjat runt på andras bloggar och klottrat både dumheter och klokheter. Nu kommer jag att begränsa mig själv i både läsande och skrivande ett tag framöver eftersom det har börjat ta allt för mycket tid från mitt arbete. Jag är egen företagare så jag gör som jag vill med min tid men det har börjat bli en mani och i slutändan så blir min ekonomi lidande.

Jag kommer att titta till er emellanåt så ni inte hittar på något kul utan mig! Blir det en båtresa så mönstrar jag gärna på om det bara funkar med tiden.

Lev väl! Ät fett! Vi hörs!

maxiq

synvinkel
0

Gratulerar maxiq! Fortsätta rocka fett Flört

Jennix
0

Fantastiskt Maxiq! Skrattande Du är fantastisk också, på fler än ett sätt!

Hoppas du besöker oss ibland iallafall. Även om jag VÄL vet att jag själv borde göra annat än sitta här också…  Oskyldig

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Medlem
0

Grattis maxiq och tack för att du delar med dig av din berättelse.

Baglady
0

Jag kommer att sakna dina fyndigheter.

solros_666
0

Grattis ;)

Dessi101
0

Grattis!! :D Kommer också sakna dina roliga kommentarer och inlägg.

Santhe
0

Grattis och lycka till med jobbet.

magma
0

Grattis! Och jag hoppas att du inte håller dig borta helt och hållet, du var saknad förra gången du inte hade tid med oss…Kyss

Immer
0

GRATTIS  Glad

Effie
0

Håller med alla föregående talare

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Pasi
0

Grattis!
Jag hoppas nu inte att ditt jobb kommer ta allt för mycket tid från Kif-besöken…..jag tycker du behövs här!Flört

MaMaMade
0

Härligt maxiq, gratulerar till dina framgångar! Du får ge oss kvalitetstid istället för kvantitetstid framöver! Ha det gott!

Laurel
0

Grattis!

Kul att läsa om ditt år!

giah
0

GRATTIS!

Jag håller med alla andra här. Du FÅR INTE överge oss helt. Dina klurigheter lättar upp tillvaron enormt mycket.

Mervi
0

Grattis på 1-årsdagenSkrattande. Det verkar varit ett bra år för dig. Och roligt för oss, så jag hoppas du kommer att skriva mellan jobbuppdragen..

[bittek]
0

Grattis!

Jag är också egenföretagare å det där med svårigheten att fokusera på jobbet när ens privata intressen är sååå mkt roligare vet jag allt om…. Ska försöka med att schemalägga ett par stunder per arbetsdag när jag tillåter mig själva att gå in på kif, fixa med min blogg, gi-viktkollsajten mm. En kvart varannan timme, kanske? Eller spärra de mest intressanta sajterna i brandväggen? Eller säga upp bredbandet? Eller be nån bakbinda mina händer?

dufva
0

Härlig berättelse maxiq!

Ibland känns det som att man behöver avfokusera iFokus och fokusera på annat i livet och då ska man nog göra det ett tag Skrattande.

Men fortsätt att kika in ibland och släng in lite typiska maxiq-kommentarer åt oss..

Shawy
0

Stort Grattis!! Vilket jättebra resultat du har fått ditt första år.

Doc
0

Grattis, och som andra sagt - titta förbi ibland!

Amiechan
0

Grattis grattis på ettårsdagen! :)

(tror ni hans grönhet går över om han äter så här i flera år? Den har ju minskat under året som gått i alla fall…)

Sara40
0

Maxiq - Jag säger också jätte grattis till ditt första år! Lycka till med jobbet nu, (jag är också egen företagare så jag vet precis vad du menar).

Du skall se att du får rätt Amiechan, när det lugnat ner sig liiite på jobbet för Maxiq frampå våren eller till sommaren kanske så återkommer han lite mindre grön Flört.

ullna
0

Heja Maxiq. Stort grattis. Hoppas du kan titta till oss ibland. Kommer att sakna dina spetsfundigheter och ordlekar. Du behövs här som Pasi säger.

Men den här sajten är klart beroendeframkallande, och jag ägnar många timmar dagligen här framför datorn.

shintaida
0

Grattis! Och jaaa, du må leva länge! Lämna oss inte , för Du är så rolig och får upp humöret på en när man deppar!

*kram*

// Shintaida

bintouu
0

GRATTIS-KRAM

[Karro]
0

Riktigt stort gratis maxiq!

och visst kommer det gröna ansiktet att saknas!

Margareta
0

Grattis från mig också - och du vet hur vi saknade dig sist - Så du får inte vara borta lika länge den här gången - då gråter vi.

Gråter

Numer pensionär i Nynäshamn

venuseva
0

Grattis på 1årsdagen och ser fram emot att du är här då och då. Inser också att man måste prioritera annat mer.

parsley
0

Grattis på ettårsdagen till ditt nya liv. Själv är jag några veckor yngre än du. Vi kommer att sakna dig så titta förbi så ofta du kan.

DrAnna
0

Grattis och lycka till!  Glöm inte att höra av dig ibland!…eller skriva av dig kanske det heter. Du har många klokheter och roligheter!

molana
0

Grattis! Vi kommer att längta efter dina härliga komentarer.

Brynhilde
0

Stort grattis till dej!!! Jag sällar mej till maxiq-han-leve-kören. HURRA!! HURRA!! HURRA!!

KOM SNART TILLBAKA

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

[linda-pinda]
0

Stort grattis på ettårsdagen, Maxiq! Jag gillar dina inlägg, din humor och din klokskap så var snäll och titta in ibland åtminstone! :-)

clajo
0

Jag grattar också!

Men du får gärna titta in då och då, så man får le åt dina underbara klokheter och knasigheter…

Tilda-T
0

Grattis du gröna man, det verkar som du är en riktigt poppis kille, och jag kan bara hålla med dom andra hoppas du snart är tillbaka igen!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Karin20
0

En till som önskar dig grattis! Lev väl och må gott och glöm oss inte. Saknar dig redan!!

//Karin

MillisB
0

Ett stort grattis till vår egen rolighetsmästare…

Men glöm oss inte helt, då?!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

AnnaCathrina
0

Hurra för maxiq! Jobba lugnt.

raphanus
0

Apropå lchf-år kanske vi ska ta och utnämna den 17 januari till allmän högtidsdag?

korseett
0

nä men se lillen har blitt stor! åduttanemejdå hela ett år! hehe

Grattis till att ha blivit mindre och friskare under ditt första år!

Andina
0

Sicken tur vi har, att du inte alltid håller ditt ord…!

Hoppas företagandet fungerat ändå.

(Grattis i efterskott, förresten, till din 2,5-års dag den 18/7!)

*kunde inte låta bli att kommentera i denna gamla tråd*

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

mumin61
0

Ett stort grattis till dej Maxiq!

Hoppas det inte dröjer för länge mellan dina besök på KiF. Du är verkligen hur rolig som helst, om du visste vad jag skrattat åt dina kommentarer.

Lev väl o lycka till i fortsättningen med.

[Columba]
0

Grattis till gasellen på 1-årsdagen och god fortsättning!

Andina
0

(Mumin61 - Tråden skapades för drygt 1,5 år sedan… Jag kunde bara inte låta bli att peta i tråden nu när jag fick syn på den… Jag både hoppas och tror att Maxiq kommer att förgylla KiF även fortsättningsvis.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

mumin61
0

Haha, så går det när man inte är uppmärksam. Vad bra iaf att Maxiq är kvar!!! Jag får kolla lite bättre innan jag kommenterar nästa gång.

maxiq
0

Oj! Nu är det någon som har varit nere i det djuuuupa arkivet och grävt! Förvånad

En liten koll på statistiken visar att jag nu har skrivit 484 egna inlägg och gjort 4 372 kommentarer på 963 dagar, d.v.s. skapat en tråd varannan dag och gjort 4,5 kommentarer per dag! :-|

Precis som när jag skrev förra gången så borde jag återigen koncentrera mig på företaget och lägga mindre tid här. Jag ska försöka använda "spilltid" för att åtminstone hålla mig uppdaterad här och skriva när jag äter eller ser på TV eller andra kontraproduktiva verksamheter. (Anteckning till mig själv: Kolla om det går att dra in bredband på toaletten) Jag har även en mission att ställa releventa frågor på denna dietists blogg så hon inte tror att hon har rätt i det hon säger. Hjälp mig gärna! :-P

Så ni blir inte av med mig helt, ni får bara se lite mindre av mig…

Lev väl! Skrattande

Agneta2006
0

Vilket härligt forum OCH vilka härliga människor! Hade precis loggat ut men läste även denna …. "Anteckning till mig själv …".   Vad du förgyller min o andras tillvaro med din härliga humor! GladSkrattandeGlad

Andina
0

Maxiq - #45 - det finns mobilt bredband! Det använder jag. Jag kan ta med mig KiF vartän jag går…

Sorry för att jag drog upp denna tråd igen - jag hoppas att det inte blev nå'n reva i nätverket…

* * *

Jag håller med dig, Agneta #46, därför drog jag också lite i tråden…

maxiq
0

Ni är då för söta! Skäms Kyss

Jag kan ju använda nätet i mobilen om nöden blir för stor! :-P

Tilda-T
0

Du är för duktig på att hitta alla "härliga" dietister Maxiq, hur gick det förresten med Anna Ottoson ,bloggar hon fortfarande?

Egentligen ska jag inte läsa dom där bloggarna för jag blir bara tokupprörd när dom rekommenderar sånt strunt som 5 port frukt om dag osv!!Skrikandes

Du och kärnfrisk har gjort livet riktigt surt för Evak har jag sett!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Luccy
0

Kyss GrattisKram från mig åxå, men va säger du ägna mer tid åt annat. HUR ska vi klara oss????? Jag kommer sakna din härliga inlägg.

Kram från Luccy

Adur
0

Ja, maxiq håller fettfanan högt på dietistbloggarna med sina träffsäkra kommentarer! Glad

maxiq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#49: Det är såna som EvaK som gör livet surt för oss, glöm aldrig det! ;-)

Anna Ottosson har fått ett hörn hos expressen.se med det förpliktigande namnet Hälsobloggen. Den består av gigantiska foton (helst på henne själv) tagna med en kamera som antagligen följt med ett polskt Happy Meal (se nedan) och några rader med "trendspaningar" eller som jag säger "smygreklam för caféer".

Hon behöver också hållas kort för er med kliande tangentbordsfingrar! :-P

#50: Jag ska inte lämna er helt, bara slita mig litegrann… :-)

#51: Allt jag skriver har jag lärt mig här, var Eva och Anna fått sina idéer från vet jag inte men de har antagligen studieskulder.

isacmojs
0

Grattis :)