För långa trådar
Vill bara påminna om något som alla kanske inte är medvetna om, det var ett tag sen vi talade om det och det är gärna något som vi alla kan tänka på:
Det finns många på forumet som kanske inte har jättesnabb uppkoppling och när trådarna blir för tunga med för många kommentarer (ca. 150 - 200) så går det sämre att ladda upp dom.
Därför brukar vi stänga trådar som handlar om OT, lek-trådar eller trivsel-trådar efter ett tag och skapa nya. 
Jag antar att tråden om "sista kommentaren vinner" är ett undantag i sig självt, men den är så stor att jag själv knappt kan ladda upp den längre. 
---mvh, Jennix, medarbetare
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Håller med. Allt över 300 är godnatt för mig. Och är det en massa bilder och videos med så är det godnatt efter 200 inlägg
Bra inlägg!
Håller med Jennix, det är jättejobbigt att ladda upp långa trådar. Något som alla skall tänka på. Tack för påminnelsen.

Jag förstår att långa trådar är besvärliga om man har en långsam förbindelse. Men vad kan jag som vanlig användare göra? Låta bli att skriva i trådarna? Vad jag förstår är det Medarbetare som måste avsluta en lång tråd, och det är helt förståeligt att det måste göras.

#4 Nä, inte ska man väl låta bli att skriva.
Däremot kan ju t.ex. trådstartaren starta en ny tråd på samma tema när den gamla tråden börjar bli för lång. Då låser någon av medarbetarna den gamla tråden och så länkar man till den nya så att folk hittar dit.

bluegoose……instämmer…..
#4 #5 Ja, precis. Man kan dels starta en ny tråd själv och be någon Medarbetare stänga tråden, om man känner att den tråd som man har och diskuterar viktnedgång i (den personliga tråden) blivit för lång.
Eller så stänger nån Medarbetare tråden när dom märker att den är för lång, och då startar dom en ny tråd - om det är en offentlig tråd, det brukar vi inte göra med de trådar som är personliga vikt-trådar.
Det var mest för att göra folk uppmärksamma på hur det fungerar, så att ingen tar illa upp om man låser en tråd och startar en ny.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Usch nej jag tycker verkligen inte om sidor! De forumen tar ju sidorna aldrig slut, tycker detta är mycket bättre förrutom när trådarna blir lite tunga och långa såklart.

Det stör mig när de långa trådarna, man visste inte att de skulle bli långa när man kommenterarde, alltid ligger med rött utropstecken i mina inlägg-rutan.
Jag kan inte gå in på dem för att släcka utropstecknet då min dator hänger sig vid varje försök.
>>>Malum domesticum<<<
Vi kan putta den här tråden ibland så slipper vi ha så många nålade trådar.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jo, ok att stänga långa trådar men den som stänger kan väl då också starta en ny med länk från den gamla?
Hej
Det finns en annan aspekt på långa trådar förutom de tekniska. Jag som har dyslexi och läser sakta. Jag hoppar över alla långa trådar om inte rubriken tar upp en mycket intressant ämne. För mej är rubriken jätteviktigt om jag skall öppna tråden och läsa.
#14 det var bra att veta, iallafall en aspekt som inte jag tänkt på
Kan vara bra att läsa för nykomlingar.