Vädertråd 2
Här rapporterar vi vädret från olika delar av vårt avlånga land (och kanske även utanför gränserna)

I morse var det höst i Stråtjära så jag trädde på mig, jeans, strumpor och skor.
När jag kom till jobbet i Söderhamn strålade solen och termometern visade +25. I solen.

Växlande molninghet som solen tittar fram emellan, cirka 17 grader i Vänersborg, Trollhättan och Stenungsund. Temperaturen från kl 07.

#4 Bor i Limhamn, Skåne. Här är mulet idag och bara 16 grader just nu men sägs gå upp till 21 grader under dagen. Men det är ändå skönt. Hoppas på lite regn i eftermiddag!
Adelaide South Australia: nu klockan 17.50 + 16 grader och molnfritt. Det kom lite stänk i morse men det var det lilla. Kläderna är nog torra förresten, kanske skulle hämta in de 
aswedishsmorgasbord.com
Bor utanför Trelleborg: här har det regnat men nu börjar solen titta fram på blå himmel, klockan är 10.25 och det är 18 grader.

Ja då kommer väl solen till oss oxå snart då #6 =)
+17 och mulet i Österbotten

Lite svalare i Enköping i morse men har blivit bättre under eftermiddagen.
Solen har skinit i Göteborg idag. Det har varit varmt, men blåsigt.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Varit konstigt väder idag. Mulet i morse och småkallt. Kom en kraftig regnskur när jag cyklade till affären vid 18:30 (såklart - när annars??) Men annars har det bara varit klibbigt under eftermiddagen… och sicken huvudvärk jag haft sen då!!
Är det nån mer än jag som reagerar kroppsligt om det ska bli dåligt väder inom kort? Typ ont i leder, huvudvärk, konstig mage?? Jag får alla ibland men oftast inte samtidigt som tur e. Då hade jag varit klar för psyket haha.

SUPERFINT väder idag! Soligt och ganska varmt. Blev kaffe på balkongen här i Stenungsund innan jobbet startade. Alltså vid halv nio imorse!
Solen skiner men det är lite blåsigt utanför Trelleborg. Helt OK för att sitta ute

Denna väderväxlingen gör mig TOKIG!!!!!! Ena stunden regn och andra sol och varmt. Sen börjar det blåsa som f-n och sen blir det lugnt igen och ÖSREGN och sen börjar det blåsa IGEN och så skiner solen ett tag och sen helt plötsligt kommer det regn igen och efter det solen som den alltid gör efter att det regnat men så helt plötsligt börjar det åska och blixtra fastän solen skiner… eller nåt… typ så är det här hos mig iaf i Malmö. Mår inte alls bra av detta!!
*gnäller o gnäller*

Regn, regn och regn. Nakenhundarna såg otroligt ynkliga ut när de blev tvingade ut på gräsmattan efter maten. Men det var bara att stå kvar och vänta medans de gjorde klart.

Det låg snö längs vägkanten på E45:an utanför Trollhättan idag. Antar att det haglat ganska rejält i samband med någon åskskur…
Visst är det roligt med väder? 

Oj snö? Nu? Ja, what can I say… stackars klimat. Idag är det fint väder här i Malmö men det blåser en hel del. Skönt att det inte är klibbigt för jag ska helgstäda idag.

I morgon ska jag på utställning i Nyköping och det ser ut som om vädret ska vara ok. Hoppas det håller i sig. Nakenfisen gillar inte regn.
Här utanför Trelleborg har solen skinit hela dagen, 23 grader, lite blåsigt. Perfekt väder för mig, jag gillar inte när det blir för varmt.

#21 Samma här. Hellre att det blåser lite än att det är FÖR varmt!

Idag har det varit soligt och fint i södra Hälsingland.
Igår var jag i Stockholm och där var det väder på eftermiddagen. Hade nog funkat bättre med båt än med bil.
Göteborg.Soligt, men lite skyar. Blåsigt, och inte jättevarmt om man inte är i solen. Men inget väder att klaga på.
NV Skåne, grått och regn och bara ca 14 grader. Jag har bakat idag för att få upp värmen inomhus.
Idag blåser det så jag befarar att blommorna på balkongen ska blåsa bort. Det känns absolut inte gôrvarmt ute. Och jag ser ingen blå himmel alls…

+17 och mulet. Ser ut att kunna bli regn senare på dagen. Drygt 10 mil norr om Karlstad.

I Norrköping är det skönt ca 22 grader o lite små moln på himmel.
Utanför Trelleborg, regn hela förmiddagen, 15 grader, eldade i braskaminen, nu har det ljusnat och slutat att regna men inte mycket varmare

Var en underbar varm och solig dag i Nyköping. Hemma i Enköping så var det lika fint

I Norrköping började dagen som sommar o slutade som höst.
Idag är det soligt, 23 grader varm med mycket blåsigt utanför Trelleborg
21 grader varmt söder om Stockholm, men oj, oj vilka stormvindar! 

I Enköping har det också blåst ordentligt men vinden var varm, så länge man inte satt i skugga dvs.

Efter 2 dagars regn kommer soooooooooooooool
härligt o se en blå himmel i Söderhamn.
Solen skiner även i Göteborg. Men det finns massvis av moln, både sommarmoln, tunna skyar och större mörkare moln. Det blåser (som vanligt), och det verkar inte lika varmt som tidigare i sommar. Undrar hur länge jag kan gå ut utan jacka.
Åh fy bubblan för att bo i Adelaide, South Australia idag..
När det regnar här så regnar det fanimig ordentligt. Man ser inte mer än en halvmeter framför sig och det blåser så träden ligger ned.
Och det är så kallt *gnäller*
+11 grader och det blåser korsdrag för att huset är ihopsatt av brädlappar och några glasbitar. Faktiskt, genom fläkten i badrummet ser man ut på himlen…
aswedishsmorgasbord.com

Regnar i Enköping och tvätten hänger ute 

#39 ta in tvätten ska du se att det klarnar upp 

rapporterar kraftig blåst i Stenungsund idag… även lite regn emellanåt… tror hösten är här..
Kraftig blåst, och regn (vågrätt, som det ofta är i Göteborg) till och från hela dagen. Hade tänkt gå hem åtminstone en del av vägen från jobbet, men jobbarkompisarna bara skrattade åt mig…
Stor, vacker regnbåge när jag skulle byta buss vid Eketrägatan i morse.
Mer eller mindre storm både natten till i dag och idag. Har bedarrat nu. Glömde att det är utanför Trelleborg i södern.
Fast jag är ändå glad för det vackra vädret idag förstås!