Tips för nybörjare!
Vill bara tipsa om en sak för alla nya som kommit! Ni får gärna göra egna trådar och skriv då i rubriken ert namn/nick och lägg den under rubriken Medlemmar. 
Det blir lättare att följa er och ge er råd på detta sätt! Har ni en tråd redan men utan ert namn i rubriken eller om den finns på fel ställe så föreslår jag att ni ber en Medarbetare att hjälpa er. 
Skriv gärna om ni äter för att gå ner i vikt eller för något speciellt hälsoskäl, hur mycket ni väger, vad ni äter, osv. Ju mer vi vet desto lättare kan det bli att ge råd.
Och kom ihåg att det gäller att testa sig fram vilka livsmedel som funkar för just DIG. Det är inte alla som kan äta T.EX. bär, grädde, nötter och vissa saker och samtidigt må bra/gå ner i vikt.
--Jennix, medarbetare
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Bra Jennix!
Jättebra. Håller med! Det är många nya nu och fler lär det bli!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

TAck!!
som nybörjare e det bra att få viss information.. som tex sånt här..
Hej alla glada!
Jag är ny medlem och har en fråga:
Hur fungerar Min Mat och var hittar jag den?
Tack Mamma71! Nu ska bekanta mig med funktionen.

Hej hur laddar man upp en bild som man har vid sidan om inläggen?
#11 Det gör man på "min sida" (högst upp till höger) nånstans…
Blev medlem igår kväll och hittade då ett par recept som lät himmelskt goda och tänkte att jag skriver ut dem på jobbet imorgon. MEN, nu kan jag inte hitta dem. Det första var Rulltårta gjord på nötter eller mandel med hallon i, och sen var det en laxpudding. Det var stora fina bilder till med gör så här, 1, 2, 3, typ.
Jag har provat att söka men får inte napp där. Är det nån som har en aning om var jag kan hitta dem. Jag har också kollat bland efterrätter och sötsaker, men hittar inget och jag var inte där igår.

Du kanske kom till http://airamsmat.webblogg.se/category/recept.html hon har många recept och fina bilder annar får du nog söka på recept flikarna till vänster.
Lycka till
Nej jag var nånstans till vänster, det vet jag. Synd att det integår att bara söka på rulltårta.
Nu har jag hittat den! Sökte på mascarpone i stället för rulltårta och efter tre sidor stod det Rulla en tårta, och där var det.

Var det det här receptet? I så fall ligger det bland "artiklar"… där finns en hel del goda recept. 
"still lost in space and time"
Japp!
Alltså, jag kan bara bokmärka 8 recept sen är det stopp. Ska det vara så här? Jag vill ha en egen "mapp" att samla recept i som på Tastline och Matklubben. Det blir ju väldigt krångligt att leta recept hela tiden annars.

Att man bara kan bokmärka 8 recept vet jag ingenting om, har inte testat…
Varje gång jag har läst ett recept som verkar gott, har jag kopierat texten till word, och sparat som en fil på min egen dator… därifrån skriver jag ut vid behov… och är därmed inte beroende av internet för att komma åt recepten…
"still lost in space and time"
Jo jag märkte att det inte gick att skriva ut direkt från sidan. Jag fick bara halva receptet samt 14 sidor med inlägg. Jag fick kopiera till Word och sen skriva ut, lite mer jobb då. Annars brukar det ju vara så att om det finns en skrivut-ruta på sidan så kommer det i ett utskriftsformat så man slipper en massa skräp. Det finns en del att jobba på här.
#19 Det finns en supportsida på support.ifokus.se. Där kan man ta upp frågor som är relaterade till forumet i sig.
#19 #21 Det är tråkigt att du känner dig missnjöjd.
I Fokus är ett gratis forum och vare sig Sajtvärden Margareta eller någon härinne kan påverka hur forumet ser ut, tyvärr. Om du har klagomål så kan du antingen kontakta de som skapat forumet eller som MimLan sa, gå in på support.ifokus och kanske diskutera där.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#19: Mig veterligen kan man bokmärka hur många trådar man vill, men det fungerar EJ att bokmärka artiklar- en del recept är i form av en artikel och inte en vanlig tråd.

Tack för upp-puttning av tråden. Jag har en tråd som jag la under medlemmar, men döpte till "Ett år idag med LCHF" - den skulle jag gärna döpa om och fortsätta skriva i. Ber jag Margareta om hjälp att döpa om den till tex "Anmajas år med LCHF"? Med 'år' menar jag alla mina kommande år! *L*
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh
Tack för tipset! Ska skapa en tråd där strax. Så slipper jag ta allt problem från början varje gång jag undrar något. 
Puttar tråden för nybörjare!