Göl-korv ok att äta?
Hejsan,
har lite beslutsångest för vad jag ska ta med till Värmlandsträffen på söndag, men idag när jag var och handlade såg jag att Göl hade kommit med någon ny kabanoss-korv som såg helt ok ut. Men är det något jag har missat med den som är dåligt?
Griskött (78%), vatten,salt, sojaprotein, ärtmjöl, kryddor, stabiliseringsmedel (E 450), potatisfibrer, dextros, kryddextrakt, konserveringsmedel (E 250). Innehåller sojaprotein. Naturskinn. Kokt och rökt.
Näringsvärde per 100g
Energi 1070 kJ/260 kcal
Protein 13 g
Kolhydrat 2 g
Fett 22 g
Salt 2,5%
Vist, inte jättekul med sojaprotein, potatisfibrer och dextros men finns det något bättre alternativ om man bara vill grilla korv?

Det kanske inte är den bästa korven man kan äta men den duger väl någon gång. 
Sojaprotein är ju inge bra.

Det är i alla fall en av de bättre som finns i "normala" butiker. Vi brukar köpa deras ost-frankfurter. Himla god och relativt mycket kött.

Kolla in korvarna på LIDL, där finns det bättre grejer än den svenska skiten. Förstår inte att det inte finns någon svensk korv som skall gå att köpa. Dock är den värmländska öl-korven helt ok, innehåller 95% kött tex, vilket väl är 30% mer än i nån annan =) Dock inte så fin att grilla dock
Vet du några bra korvar på Lidl som går att grilla?

Lidl har jättegoda chorizokorvar med ganska låg kolhydrathalt. Perfekta för grillen!

Finns Spansk och Tysk grillbricka med goda tjocka korvar att grilla. Den tyska korven har 95% kött och då kan det inte bli så mycket plats till annat 
Dulano (93 % köttmängd) ??? från Lidl
Har köpt denna ett antal gånger nu då det stod att den vunnit något test som expressen har gjort. Hög kötthalt och tämligen kort innehållsförteckning…..men…..Jag retar mig på att det bara står "Kryddor" där.
Alltså, jag vill veta vilka kryddor, och om de kryddorna innehåller MSG, jäst extrakt och liknande…..
Vad tror ni?
Tror ni det finns smakförstärkare i dessa korvar?