Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1238 ggr
magdaek
0

Hjälp!!

Har ätit LCHF sedan februari. Gott så, har gått ner ca
13 kg o mår mycket bättre. Dessvärre har jag sedan semestern börjat slarva. Mycket! Slarvar numera så mycket att det knappast kan kallas för LCHF längre. Behöver en nystart. Snälla peppa mig! Vet ju att jag mår så mycket bättre när jag håller mig borta från all "skit".

"Efter regn kommer solsken." Det tycker jag är fint!Skrattande

Halvdansken
0

Join the club… + 6 kg.

Sommaren är farlig för mig, eftersom jag älskar nektariner, plommon och kösbär. Så sötsuget triggas.

Bara att bita i det symboliska sura äpplet och skärpa till sig.

Tänk på att vågen ger utslag fort (vattnet), och det sporrar! Och magen minskar också i omfång. Och min huvudvärk försvinner, men det kanske du inte har problem med.

Om du varit igenom det en gång, så vet du också vad som väntar och behöver inte bekymra dig om lite omställningsproblem. Du vet ju att de faktiskt är positiva - dvs saker börjar hända i din kropp.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

ullebull
0

magdeak, bara på det igen, vi är många som snubblat ut i diket men du,…. vi kommer alltid upp på banan igen.

Ta din nystart nu, börja tex den 1 sept om du vill ha en datum, hängpå, läs lär, vi vet ju att detta är det enda rätta för att må mycket bättre och för att tappa i vikt.

Jag kämpar fortfarande och har ju tappat 30 kilo men därmed inte sagt att jag numera kan glida på en räkmacka, det är en kamp hela tiden men för min del så var hälsovinsterna otroligt mycket mer värda.

Kämpa på du bara, vi finns här som stöd och hjälp.

Mervi
0

Här kommer peppkramar. På det direkt, du har tagit första steget redan när du skrev om det här. Lycka till!

magdaek
0

Tack snälla!

Ska verkligen ta mig i kragen nu. Ca 10 kg kvar (om det går).

"Efter regn kommer solsken." Det tycker jag är fint!Skrattande

Tisdag
0

Magdaek, klart du fixar det, du har redan klarat 13 kilo, så nystart tisdag 1 september, det kommer att gå som en dans. Glad

nenna31
0

magdaek…….pepp och stöttkramar kommer från mig…..Gladsom sagt….du har redan kommit igång igen när du skriver här….mycket sitter ju i skallen oxå….Förvånadiallafall på mig….

tjingtjing….

Floydian
0

peppkramar från mig oxå….

Bjuder på en attackplan…

Om du nu ska börja på tisdag, handla hem ägg, smör, kött och ost på måndagen så du har hemma av det du ska äta…. Passa på att kasta ev kvarvarande kollisar och frestande matvaror. Hade jag varit som du hade jag stekt en laddning köttfärsbiffar oxå… bra att ha snabb mat till hands. I värsta fall kan man ta med sig ett par tre stycken på morgonen om man missar en bra frukost och inte har preppat lunch. Smör och en burk bea i kylen på jobbet så klarar man den dagen!

Lycka till från en som står still men jobbar på ändå!