Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 1680 ggr
TantRafa
0

Coleslaw

Vet att någon gett tips på en riktigt god coleslaw men tror ni jag hittar det…nix!

Någon som vill ha vänligheten?

Anne-
0

Tunt skivad vitkål blandat med en stor klick majonäs och en stor klick CF, krydda med svartpeppar. Färdigt! Mums, blir bäst om den får stå en stund.

Zepp
0

Jag finskivar vitkål och en rödlök.. CF och majo.. åså det viktigaste.. en slatt dijonsenap.. salt o peppar!! Tungan ute

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

mazen
0

Använd Google i stället för att söka här, sökfunktionen här verkar inte vara den allr bästa. Jag brukar skriva in vad jag söker  och lchf eller kif utskrivet

Spetsa med lite citrus kan vara gott

HasseMan
0

Hej TR, du kunde ju ringt och frågat:

Tunt strimlad vintervitkål , lite tändsticksstora morotstavar, 50-50 CF och majonnäs, dijonsenap, salt, lite peppar och det viktigaste för smaken stött kummin.Oskyldig

Anders-S
0

Tycker enklast smakar godast:

hyvlar vitkål med osthyveln

blandar med gräddyoghurt och en skvätt vispgrädde

Klart!

Magica1970
0

Och en skvätt rödvinsvinäger.

Teodina
0

strimla vitkål m osthyvel, skölj och krama vitkålen mjuk.

Blanda 1/3 majonäs och 2/3 cf, tillsätt lite finhackad rödlök el. charlottenlök

blanda i vitkålen så du får en krämig konsistens p

smaksätt m salt, grovmalen svartpeppar och sweet chili

gottgottigottgott!

kricko1
0

Strimla (med osthyvel) vitkål efter behov (men iaf. mellan 5-10 dl till medanstående mängd dressing) och en liten morot för utseendet/färgens skull.

Blanda "dressing" av:

• 1 dl majonäs

• 1 dl gräddfil/turkisk youghurt (ev. CF för den som vill)

• 1 msk vitvinsvinäger

• 0.5-1 msk fransk senap

• 0.5 tsk sellerisalt + 0.5 krm vitpeppar

• 0.5 msk strösöt/sukrin etc. (kan uteslutas, men ger en fin brytning)

Blanda ihop allt och låt stå och gotta till sig några timmar i kylen, alt. över natten.

VH!/K.

Magica1970
0

Jag har testat med osthyvel och bitarna längst ut viker sig alt. blir stora flagor. Vad gör jag för fel? Har en multi-slicer (skulle kunna heta det, men vet inte) och den är väldigt effektiv. Problemet med den är att jag har vitkål över hela köket … :)

Så, bästa osthyveltipset önskas!

Sugiyama
0

Förutom ovanstående recept tycker jag det blir gott med lite curry i dressingen. Alltså strimlad vitkål, rödlök, morot, majo, cf och curry.

kricko1
0

Jag skär vitkålshuvudet i stora klyftor och hyvlar sedan från "kanterna"… dvs. jag snurrar eftersom på klyftan så att det finns en lagom kant att hyvla med osthyveln ifrån. Det blir svårt om ytan blir för "stor och platt" (typ snittytan på ett halvt kålhuvud, eller ännu värre utifrån och inåt.. det funkar inte alls för mig) tycker jag.

Vet inte om det här sättet att attackera kålhuvudet kan anses vara bra eller dåligt, men det har funkat hyggligt för mig iaf.

VH!/K.

TantRafa
0

Tack jag visste att jag kunde lita på er!!!!

Det där med curry lät smaskens- en kryddfavvis hos mig!

#4 Ja det kunde jag ju!

[Pennylane1]
0

# 11 det hyvlandet låter utmärkt, speciellt som det är så jag med gör Oskyldig

Sugiyama
0

Majo med curry är gott till det mesta. T ex hamburgare med bacon och currymajo, eller kycklingsallad med currymajo och baconbitar i såklart.

babybel
0

Jag kör finstrimlad vitkål (med kniv eller maskin) blandad med 2 delar egen majonnäs och 1 del grädde, en skvätt vitvinsvinäger, citronpeppar (glutamatfri variant), torkad persilja och en liten gnutta vitlökspulver.

Maken svär att det är den bästa någonsin.

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.