Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 4762 ggr
julia61
0

Stevia

Oj, skulle beställa Stevia på nätet, men de får inte sälja den längre!!

Jag som just skulle testa!!

Är den inte bra?

Tisdag
0

Produkten är inte godkänd i Sverige än, mer forskning krävs.

julia61
0

Ringde till hälsokosten i stan, de skulle få in Stevia till veckan, törs man testa ändå??

Tisdag
0

Googla och kolla olika källor innan du bestämmer dig, ev. kan stevia försämra reproduktionen.

julia61
0

Ja, fast där är det stopp ändå….

Tisdag
0

…Alltså om du bestämmer dig för att använda stevia över huvud taget.

julia61
0

Vet inte,har läst och det har använts i Japan i 40 år utan några biverkningar..jag ska nog fundera mera..Tack

mazen
0

Godkänt även i USA

marialan
0

Om man kan sälja opasöriserad mjölk som kattmat borde man väl kunna sälja stevia som t ex ansiktsmask eller munvatten???

[Pennylane1]
0

Det går att beställa från tyska stevia… eftersom ungarna äter det som godis i paraguay (och har gjort så under väldigt lång tid) och mig veterligen inte alla paraguaner är utrotade så borde inte det vara någon fara med reproduktionen vid något så när normalt intag Flört

julia61
0

Ja, jag hade ju inte tänkt tugga i mig bladen precisGladMera hitta ett sötiningsmedel som inte är farligt!!!

Hur smakar det i tex ostkaka eller något sådant? Funderar på hur jag ska hitta en jämnvikt i ätandet av sött, jag kommer nog inte sluta helt med tex efterrätt mellan varven.

Sedan vill jag ha lite sött i äggmjölken.Tungan ute

Jennix
0

Jag köpte en burk där det står att det är djurfoder. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

mazen
0

Tänk på att det är 600ggr sötare än strösocker

[Pennylane1]
0

nja 300 gånger sötare  är det

stevia

och en del produkter är mindre söta än så

goldcamilla
0

Jag köpte min på friendlyshop.nu och vad jag kan se så går det bra att köpa den nu också

mazen
0

Alldeles rätt blandade ihop det med sukralos som är ca 600 ggr starkare men som man absolut inte ska använda

julia61
0

Tittade i friendlyshop.nu och ser det samma, men de har inte flytande stevia, av vad jag kan se?

[Pennylane1]
0
marialan
0

Har handlat där och provade denna blandning senast. Lätt att använda och mindre risk för bismak. Rekomenderas verkligen!

julia61
0

Hur går det till att handla där?

lc-solkatt
0

Tidigare blev den inte godkänd i många länder pga en studie men nu har flera länder godkänt den. det visade sig att det var folk som hindrade stevia eftersom de var rädda för att deras socker inte skulle sälja

julia61
0

Jaha, såg att sockerpriset gått upp….Indien använder tydligen socker i det mesta också, hmmm. Kan inte vara det bästa va!

Jag tror nog jag testar Stevia, det verkar vara ok!!

KarinSch
0

Fick en flaska flytande stevia idag, inköpt på stevia.se, var inget problem alls. Beställe i fredags och kollade idag på sidan och det verkar inte vara något problem att handla.

[Pennylane1]
0

nej, men det är billigare att köpa från tyskland, åtminstone sist jag handlade!