iovis tråd
Hej alla, jag är här nu! Jag har smygit omkring på denna sajt rätt länge nu och läst, läst och lärt!!! Jag måste få säga att oj, vad många kunniga och pålästa medlemmar det rör sig här. Så många kloka ord och råd och tips. Jag har blivit medlem nu och vill med detta presentera mig. Jag är en kvinna i mina bästa år (39++, hrm). Bär på en 25 kilos övervikt. Har funnit lchf först o främst som bot mot min krångelmage. Men att upptäcka att även vikten påverkas är ju underbart. Det har varit segt med viktnedgången men jag tror det börjar släppa nu. Hoppas på det i alla fall.

Välkommen hit och lycka till!

Välkommen hit, kul att få dela erfarenheter med ännu en "ny" Lchfare. =)

Välkommen :)
varmt välkommen 
Kul att du registrerade dig! Det är många som dyker upp ur garderoberna och det tycker vi är trevligt.
Numer pensionär i Nynäshamn

Välkommen och lycka till!
Fabricati diem, pvnc!
Oj, vilken va kul med respons!
Tack, snälla, snälla! 
Vid morgonens kval vid garderoben var det som vanligt; ska jag ta den svarta eller den svarta eller kanske den svarta….. Nåväl, fick ett infall och tog på mig ett par byxor med resår i midjan som jag i höstas knappt fick över rumpan och dessutom var de då väldigt tajta över låren. Men vad jag blev häpen! De var 10 cm för långa och alldeles för flaxiga över låren, för att inte tala om midjan som var för stor trots stark resår! Hade dem i dag ändå, bara för känslan…. Bra start på dagen måste jag erkänna! 
Lunchen inhandlades på Grekiska Kolgrillsbaren; karrésallad med tzatsiki. Helt ok.
Dagens midjemått: 98 cm.

Grattis! Det låter jättebra! ja det är det roliga med att gå ner i vikt: Att man helt plötsligt kan använda så mycket mer kläder! Kul!
Toppen, Lovis! Kul att gå på shopping i sin egen garderob.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Hör och häpna, jag skulle använda måttbandet till en annan sak och upptäckte då att jag använt fel sida! För den sidan jag avläst det hela på var flera centimeter kortare! Den började inte på noll s a s. Korrigerar därmed tidigare inlägg med orden, jahujedamej:
Dagens midjemått: 92!
Inte konstigt att kläderna börjar bli större…… Jag kanske vågar väga mig i morgon bitti.
#11 Haha! Det har jag också gjort! Fast för mig var det 2 cm mer i midjan… Men det gör inget.
Grattis till ett tapp på 6 cm på bara en dag! Även om det var en felmätning. 
Tack maia, ja jag blev häpen. Men en stund senare på kvällen var jag tvungen att kolla igen om det var sant och upptäckte då att på andra sidan så började det inte på noll heller, det var två cm in på bandet som siffrorna började…. Vilket mankemang,,, Synd bara att det mesta av fettet är i en kudde under midjan, som en värdeväska.
Vikt idag 94. Midja således 94.
Härligt, grattis till viktnedgången och välkommen hit!
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
#13 Men mäter du på kvällen? Då är jag tjockare runt magen. Inte mycket, men man får ju vara lite om sig och kring sig, hehe!
Välkommen hit o Lycka till
Ja, det har blivit så att jag mäter på kvällen, vet inte varför. Förmodligen för att jag fick måttbandet med posten när jag kom hem från jobbet på kvällen och mätte direkt… Fast jag mäter mig inte ofta, varannan vecka kanske. Har förstått att av alla kloka råd att det kan variera även under dygnet. och mellan dagarna både upp och ner.
Bara man mäter vid samma tid varje gång, så! Eller hur?!
Jaha, så blev man då diskriminerad idag!! Var på tillfälligt besök i Huddinge centrum på eftermiddagen. När hungern skavt ett tag gick jag in i sushirestaurangen och frågade efter shashimi. -Kan man beställa det? ropade tjejen i kassan till "föreståndaren". Han stod o flörtade med en tjej. -Näe, inte idag, svarar han (trött). Dit går jag aldrig igen!!!!! Det blev en bratwurst utan bröd hos korvgubben på torget istället. I övrigt blev det ett glatt besök i klädaffärerna då jag kunde gå ner i mindre storlekar ! Men fortfarande är det tjockisavdelningen som gäller…
Har inte tagit med matlåda denna vecka. Det har mest blivit kebabsallad. En dag blev det räksallad. Det värsta är att jag inte har en aning om vad de har i dressingen.,,,,, Idag var jag på trädgårdsmässan i Älvsjö. Blev väldigt sugen på sashimi och gick till sushistället. Men de serverade bara sushi. Hrmm, får de maten färdig i kartong eller?? Kände mig diskriminerad… Tänker på alla med glutenallergi och andra allergier. Vad besvärligt de måste ha det!
Har inte mätt mig runt lilla maggen men vågen sa 93 i förrgår!!!! Yes!! 
Vägde mig i förrgår. 92 kilo. Jaha, nu börjar det tydligen, det var på tiden!!! 17 kilo till målvikt. Men vid 90 ska jag få nåt fint, det har jag bestämt!
Såg i DN att Annika D blev utnämnd till en påskkärring, hon blev en av häxorna som vågar gå mot strömmen! Synd bara att de skrev att lchf betydde låg-kalori hög-fett. Hmm.
Jeansen fladdrar runt rumpan och jag snubblar nästan på dem för de är så långa….. och jag byter till dem när jag komemr hem, inte till mjukisar, det var nog 15 år sen sist jag gjorde det!!!
Oh, sjit, förberedde påskägg med godis, åh vad skumgodiset doftade gott!! Jisses amamlia, vilken doft. Men iovis var ståndaktig som en tennsoldat, här hölls läpparna ihop med envishet..
Känns det igen???
Hur gick det med påsken, Iovis?
Hej Maia! Åkte dit på påskägget som stod framme, tog några bitar bara iofs och jag nöjde mig, det var inte ens gott efteråt, men oj vaad jag glufsade….Men fick magsmärtor och blev alldeles uppblåst. Ont, ont, ont. Mindes smärtan och det var så jag hade jämt förut ju! Höll på med omeprazol o immodium varje dag, sprang sjuttielva gånger på toa för nr två som var som nr ett…. Men inte nu längre, och varför sätta igång nåt mankemang för godis? Näe, tur att jag stoppade i tid. Däremot drack jag vin flera gånger under helgen, och det är väl inte så bra med tanke på att jag vill gå ner i vikt har jag förstått, men det var gott till skillnad från godiset. Jag har t o m gjort potatisgratäng och chokladtårta (ursäkta att jag svär..) åt mina gäster utan att smaka och det kändes,,,,jättebra!
Hur har det gått för dig i påsk?
#24 Det har gått bra, men jag har ju ingen viktminskning att jobba med. Inget godis utom lite mörk choklad. Men massor av god mat. Lamm. Och – faktiskt – rådjursstek som syrran kom med.
Jag tycker förstås att du är väldigt duktig som klarar att mata andra med kolhydratmat; det är det faktiskt inte alla som gör. Jag brukar fixa det också. I kväll har jag bakat en vinbärskaka med maken och – tadaa! – vi glömde sockret! Tur att dottern smakade på smeten. Det gick faktiskt att lägga i sockret i efterhand…
Så kan det gå.
Hur smakar kaka med make i?
Näe, jag kunde inte låta bli! 
Ja, det var tur, så länge det är smet så går allt att blanda… ! Tänk,sockret är ju det sista man tänker på, eller hur!
Rådjur låter mums, jag ska ta ett snack med en kvinnlig jägare jag känner, när hon fäller nåt svin eller nåt liknande i det vilda vill jag ta del av det!
Hoppas inte vinbärskakan med maken smakade …….
Omkretsen runt midjan var i morse 91! yes, yes, yes! men det går inte så fort som jag hoppades när jag började detta äventyr, får nöja mig med att jag nu lärt mig hur jag ska göra för att inte magen ska balla ur och hur vikten går nedåt, dock långsamt….
Men det tragiska är när det gäller mig är att jag nästan är tjockare under midjan,,,,ja, det är sant, har en stor tjock äcklig säck som också måste bort, men den minskar, den minskar. Utan den skulle jag vara helt okej i kroppen egentligen, tjock men okej.
Vad det är härligt! Ljust ute och ljust i sinne! Fåglarna riktigt skriker av gläjde på nåt sätt, -Vi e här nu! Vi e här nu!! -Hör oss, hör oss!
Har blivit så pass pigg att jag kan springa efter tåget på mornarna (hinner aldrig i kapp det dock…..) Men det är värre med bussen på eftermiddagen, den åker alltid precis när tåget kommer in på perrongen, grrr. För på eftermiddagen på väg hem är kroppen sååå seg, det tar stopp, det går helt inte att varken gå särskilt fort eller ens försöka springa, som om musklerna vore av halvstelnad polkagrisdeg för att inte prata om hur hjärna inte fungerar…… Mycket lättare på morgonen. I går började jag jobba 75%,,, hepp, undrar hur det går, Men jag tror o hoppas att det ska gå vägen. Jag bestämmer mig för det, bara så.
Återkomer en annan dag med eventuell viktförändring, tycker nog att kinderna numera buktar inåt istället för utåt. Det enda negativa med att gå ner i vikt som jag kan komma på (förutom att man måste köpa nya kläder) är att man blir så rynkig!!!! I ansiktet och på händerna (?), inget gott som inte har nåt ont med sig? Hmmm.
Hurra, vad du är duktig….
#29 Tack?
Jag har tidigare berättat om en på jobbet som påstår att man absolut inte går upp av att äta frukt. Den människan hade idag en blandning i sin matlåda som fick mig att må lite illa…. Vindruvor, morötter, jordgubbar, tomater, rödlök o gurka. Till det blev det finn crisp med margarin och ost. Uuäck!!!!!
Jag står kvar på 92 kilo, men byxorna ramlar av mig! Tog fram kartongen med sommarkläderna och det mesta som var för trångt förra sommaren är för stort nu. Man ser ju större ut när kläderna hänger så det blir nu till att inhandla kläder i rätt storlek…. Plånboken kvider…..
Men varför rasar jag inte i vikt??
Trevligt med brall-trill, Iovis. Du får nog lite muskler helt enkelt. Själv gick jag ner ibland och stod still i midjemått och ibland minskade midjan, medan vikten stod still. Märkligt.
Ja, jag har provat fakir en längre tid, dvs uteslutit grönsaker och ätit biff m smör (för det mesta), jag har också uteslutit mjölkprodukter en tid. Sista tiden har det varit stressigt, jag har ätit mycket ost och oopsies samt fil m frön. Har inte heller haft möjlighet att ta med egen mat till jobbet för det byggs om där. Så egentligen förstår jag nog varför. Avvaktar men njuter av att må så bra!
jag tittar på föregående inlägg och ser att det nästan gått en månad sedan jag var här på tråden och sa nåt… vad har hänt sen sist?
tänk vad tiden går! jag har nu gått ner 12 kilo sedan starten 18 november! iovis är lycklig för det och i dag fick jag en present av mig själv! Jag gick till frissan och färgade och slingade håret, 840 pix tog hon med det är iovis värd!
Kilona står still, väger nu 91, när jag startade vägde jag 103 komma nåt ( i början räknade jag med att det var 100 men hade förträngt att jag sprängt den vallen) Men kroppen är så himla annorlunda. Är mitt emellan storlekarna. Byxor i storlek 44 på XLNT är för stora och på vanliga avdelningen trånga. Väntar med spänning men kan inte köpa nya förrän det passar, tänk om det blir redan i sommar….I går köpte jag en klänning som är som ett långt linne på smalisavdelningen, det har inte gått förut. Nu får jag plats i kläderna när kroppen är mer slimmad. Jag har fått vitare tänder, mindre kropp under armhålorna så att jag kan sätta dem mot kroppen utan ansträngning, får plats på mittensätet på pendeln utan att folk ramlar åt sidorna, jämnare humör (gladare), ingen magkatarr, tarmen är lugn och jag har ett tålamod mot människor i allmänhet.
Fick för ett tag sen ett brev från försäkringskassan att jag från och med 2 juni är utförsäkrad. Ersättningsdagarna är slut. grrr. Går på 25% sjukskrivning. Bröt ihop men torkade tårarna och skrev ett brev till dem. Jag förklarade att jag behövde den tid som företagsläkaren, arbetsgivaren och jag planerat att arbetsåtergången med nya uppgifter mm ska ta, dvs till sjukskrivningens slut 15 augusti. Blev så himla glad över att det satt en handläggare och läste mitt brev som sedan agerade som människa och gav mig förlängning! Det handlade ju bara om 1½ månad, Jag är så glad, så glad!!!
Igår ringde jag til fk, hade nämligen inte fått veta nåt, inte telesamtal eller brev hade nåt mig om de funderat på min vädjan. Kundtjänsttjejen upplyste mig glatt om att jag är berättigad till förlängd sjukpenning!!!!!!!!!!!! Jag frågade om jag skulle få en skriftlig bekräftelse på detta men fick till svar att det är själva utbetalningen som är bekräftelsen! När jag tänker efter så kommer inte den förrän 25 juni nästa gång så i så fall, hur skulle jag veta det 2 juni då? Nåväl, det känns jättebra att det får ta den tid som vi planerat. För bråttom ska man inte ha när det gäller sånt här.
Puh, vad jag har skrivit av mig! Hoppas ni har hunnit blinka nån gång mellan raderna….
Hej alla!
Jag har gått ner 14,5 kilo, i dag är det 7 månader sedan LCHF kom in i mitt liv. Celebration!!!
Jag är salig nästan, tänk, vad jag mår bra!
Tack LCHF för att du gav mig livskvalitet!!!

Grattis till viktnedgången och att du mår så bra! 
Tack!
Folk undviker mig, de har försökt flera år att gå ner i vikt men inte lyckats.
Jag utstrålar lycka, kärlek, intensitet mm mm Det måste vara oerhört jobbigt för den som inte funnit mitt kall……
Peace, bro! 
Grattis säger jag också. Du går ner i lagom takt också känns det som. Tänk ett år till!
#39 Visst är det så? Först hände inget och sen kom det!
Härom dagen skulle vi äta ihop på jobbet. Chefen sa; Jag vet inte hur ni äter och har för matvanor; men vad säger ni om smörgåstårta. Näe, sa flera., det kan inte iovis äta! (Pinsamt? Lite..) Jag följde med och inhandlade maten och det blev bra. Rostbiff, salami och jamon serrano, potatisssallad och grönsallad (avokado, rädisor, tomat isberg, mm). De tyckte nog att det var nåt konstigt med mig
Nu när jag har gått ner 14 kg på 7 månader är man gärna lite konstig,,,,,,,,,,,,
Du måste alltså ha gått ner mer än hälften av det du ville gå ner (#0)! Väldigt kul att dina arbetskompisar stöttar. Jag försöker förklara att om de bara inte blandar maten (som t.ex. smörgåstårta eller lasagne) så kan jag äta av det som går. Men det är ju helkul att ha kompisar som går in istället för en själv och berättar vad som gäller.
Ja, det är sant. Love hela världen!!!
Iovis got it´butnobodywantstofealit.
Jag sa till dem att om jag nu gått ner 14 kilo får ni väldigt gärna tycka att jag äter konstigt! Hon som var med sa att det är lätt hänt att man tycker så för att man är avundsjuk.
Avundsjuk, fy fan vad människor är fula! Eller hur????
Asch skit i andra människor som beter sig egoistiskt och var glad över de andra goá
Intressant att läsa din viktresa - lycka till i fortsättningen!

Grattis till din fina viktresa! Du är ju en prydnad för LCHF!
Jag tycker det var lysande gjort av arbetskamraten - jag har faktiskt sådana också - de fixar och trixar så att jag skall kunna äta. Det blir inte alltid rätt ändå - men bättre och bättre.
Grattis till framgången!
Numer pensionär i Nynäshamn
#43 Hon kanske tycker att det går för enkelt för dig, ser ju att du minskat i vikt, men att hon själv inte är beredd att offra kolhydraterna?
Jag har märkt att vissa lägger dövörat till, då jag berättar hur man går upp i vikt p.g.a. kolhydraterna. De vill fortsätta tro att det är fettet som är boven.
Hej alla kära KiF-vänner! Jag har haft en skön sommar och hoppas att ni också lyckats varva ner på semestern och att ni följt den givna vägen: LCHF!
Jag vägde mig i morse och jag har nu gått ner 16 kilo, så det är ungefär 2 kilo i månaden sedan start. Känns jättebra. Jag är glad över det. Hellre lång tid men att det håller. Har inte ätit en enda glass på hela sommaren, inte druckit läsk (älskar vatten) och inget godis har lockat heller. Men framför allt har jag sån energi och glädje så jag nästan inte känner igen mig själv………..
Stod still i vikt under semestern men jag gick åtminstone inte upp
!!! Det blev dock vin flera gånger i veckan men måttligt.
Tillbaka i arbete kör jag nån slags kaffir (kan inte skippa kaffet), vill verkligen gå ner åtminstone 10 till. (Hoppas kroppen vill ännu mer……)
Lycka till där ute!!!
Hej iovis! Vad roligt att höra av dig igen och att det har gått så bra för dig!
Min vikt har stått still under sommaren och det är jag nöjd med.
Lycka till i fortsättningen!
Tack PiteCarina! Fortsatt lycka till med det du förutsätter dig!!!!
Jag har gått med i Facebook, och är ett fans till Bacon!!! Någon mer härinne som är det?