Rena nöjet på nöjesfältet
Vi var på ett av våra favoritställen, nöjesfältet Thorpe Park utanför London, nyligen. Det var kanske fyra månader sen sist, eftersom vi flyttat från området. Jag och sambon brukar ge oss på några bergochdalbanor med rejäla loopar osv.
Då jag har varit där förut har jag legat ett par centimeter över maxgränsen för bröstmåttet i stolarna. Jag har fått kämpa för att få plats med mina inbyggda "airbags" och personalen fick förut trycka in mig i störtbågesätet. Lite pinsamt att behöva be om hjälp varje gång, typ "sorry, you have to give me a bit of a push", och se dom ta spjärn med foten och ta i med ett rejält "ååååhej".
Den här gången kunde jag själv bara dra störtbågen på plats och jag satt hyfsat bekvämt och kunde fortfarande andas! Jag var helt överrumplad och provade olika säten och det funkade lika bra överallt.
Dessutom fick jag inte ont i knäna efter en lång dag, vilket förut brukade komma som ett brev på posten. Istället studsade jag glatt runt parken flera vändor med ett brett flin från öra till öra. Inte ens dagen efter var jag så stel som jag brukar vara.
Jag märkte också att det var lättare att klättra i och ur bergochdalbanorna, och min sambo som tappat 10 kilo sa också samma sak. Vi var smidigare och mer lättfotade helt enkelt.
Den upplevelsen var definitivt värd åtta månaders fettdimma i köket och syrliga kommentarer från en förundrad omgivning.
Kanske också ska tillägga att vi inte behövde köpa nåt att äta på hela eftermiddagen - vi var ju inte hungriga!
Heja LCHF! 

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Vad härligt! Ja man kan uppleva viktnedgång på andra sätt än enbart vågen, måttbandet och kläderna. :-)
http://citronita.wordpress.com

Underbart. Man kanske börjar våga närma sig berg och dalbanorna igen snart.

Gläds verkligen av att höra din historia.
Vill också bli lättfotad!!!

Har inte varit på någon nöjespark sen sommaren 04 =/ Då var jag visserligen rätt överviktig men aldrig såpass att det var några problem att komma i säkerhetsanordningar eller att jag fick ont/blev stel. Grattis till förbättringarna, och jag blev brutalt sugen på nöjespark.
Tack för alla snälla kommentarer!
Stelheten kommer nog mest av att vi tenderar att köra på dom häftigaste attraktionerna… vår favorit t ex har 10 loopar varav några korkskruvar
så himla coolt! Man far runt som en vante och tredje vändan eller så känner man sig lite lagom mörbultad…
Det var verkligen en fantastiskt känsla att kunna åka så mycket jag orkade utan att behöva ha ågren för om man ska få plats eller inte…
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.