iPhone-program med kolhydratinformation
Är det någon som testat iPhone-programmen "CarbFinder" och/eller "Carb Tracker"? Vad jag förstår innehåller de bl a en databas med näringsinformation för många livsmedel.
Ännu bättre hade förstås varit ett program på svenska, t ex en iPhone-variant av www.minmat.net.

Jag har nu provat att använda Min mat med min mobil via nätet men fick inte rullistorna att fungera. Har dessutom försökt lägga in en PDF fil med kolhydrattabeller på telefonen med det är inte heller riktigt praktiskt. En databas med sökfunktion skulle vara jättebra och smidigt!
har iPhone jag med men faktiskt inte sett att programmet finns. Jag läser innehållsförteckningarna istället
kolla Shape up
Det som kan vara ett problem med utländska program är att de kanske anger bruttokolhydrater, dvs. kolhydrater + fibrer sammanräknat. I Sverige är det alltid nettokolhydrater som anges i listor etc.
Men vet man bara vilket det är så är det ju inga problem.
Vi har diskuterat här hemma att det behövs ett MinMat för iPhone/iPos Touch. Jag gissar att jag ska sätta den här tråden under näsan på maken, så att han ser att det är många som önskar att det blir verklighet. Men någon annan kanske är programmeringssugen och kommer först?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Perfekt om din man gör ett sådant program, Maia!!! :)