OT - Shetland, tips
Vi skall åka till Shetland snart och jag vänder mig till er, skulle vara roligt att höra om någon i detta aktiva gäng har resetips eller annars något att berätta om Shetlandsöarna. Också gärna mat och restaurangtips.
Har tyvärr aldrig varit på Shetland, men visst låter det spännande. Puttar upp tråden. Har du kollat på resor.ifokus, förresten?
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Nej det har jag inte gjort. Tack för tipset, skall titta in där.
Har varit där och det är stoooora protioner och massssssor med kolhydrater på tallriken också. Det var vid vår resa dit för två år sedan jag ramlade av LCHF tåget första gången och kom hem efter ca en månad tjockare än nånsin (ahah)- MEN tackoch lov så finns det fantastiska fish and chips ställen ( ta bort paneringen på fisken det rä riktig fisk och bamseportioner), en fantastisk nepalesisk resturang i Lerwick, frukostar kan man beställa bacon & ägg - men luncherna är oftast ganska så skrala, de äter soppa och bröd elelr annet lättviktigt - man får ta igen det på kvällen.
Lammköttet är fantastiskt…och tyvärr deras efterrätter med icke-LCHF.
Jag har bloggat massor om vårans resan dit på grelber.blogs.se
Missa inte museeet!!!

#3 Tack för dina tips ingrid! Jag sökte lite på din blogg sommaren 2007 men hittade inte shetland. Vilken årstid var du där? Jag gissar att det var ull och handarbete som förde dej dit, är det riktigt?