Hallon
Jaha nu var det dags att plocka hallon 
Mina hallonbuskar är fulla nu, har plockat lite idag för att äta de med grädde på kvällen, hälften ska jag baka hallonmuffins till familjen. Finns det godare än hallaon? Nä.

Men! Vi får nog vänta nån månad till vi.
samma här med mina balkonghallon! de e fortfarande gröna, olika sorter kanske? men se upp med hallonen oxå, de har tydligen oxå kolhydrater
Varför plockar du dom med skaftet och allt? *nyfiken*
#2 De innehåller lite kolisar ja.
#3 Vet inte, kanske för att få de hela?
de blir väl hela om man plockar på vanligt sätt med? Har bara aldrig sett hallon plockas så där så jag undrade!

Vad härligt med självplockade hallon från eget. De ser verkligt läckra ut, vilken fin bild!

Jo, nog är det ett avlångt land vi har.
Här i Luleå är bara blomningen på hallonen avslutad
Krusbären har små små bär redan men skörden är nog en månad bort där också 

Åh så gott det ser ut… Jag plockade de första blåbären idag - också gott…
Saknar egna hallon - men väntar på mina krusbär som börjar anta en rodnad, de ska bli mörkröda. Har ej kollat kh, men tänker i nödfall synda. Måste få några solvarma direkt från busken.
Förra året åt jag hallon direkt från buskarna i snåren runt huset - så otroligt goda, och det kommer jag att göra i år igen, men de är inte på långa vägar mogna än. Min mage protesterade visserligen lite, men färska hallon ges inte så lång tid under året.
Nu är det smultron, och jag smakade de första blåbären häromdagen.
Sommaren är underbar! Och hallonen på bilden ser också underbara ut.

Jag bara längtar ut i skogen å plocka hallon, Här är inget moget än men det har kommit så långt att man ser att det är på gång men får tyvärr vänta ett par veckor till

Hallon - redan….Här plockar vi jordgubbar från landet….inga färdiga hallon ännu.

För min del blir det ut och trava i skogen för att plocka hallon. Kanske borde ta en koll för att se hur lång de har kommit
Hallon och grädde, mmmmmmm, eller kanske hemmagjord glass med hallon.

Jag får gräva i kyl- eller frysdisken, inte ALLS lika kul, men jag har varken trädgård eller uteplats.

#14 finns det något "själv-plock-ställe" där du bor ? Av hallon alltså..
#8 - har du hittat blåbär som växer vilt eller är de planterade?? om det är vildblåbär får jag oxå ge mig ut i skogen här =)
#8 - har du hittat blåbär som växer vilt eller är de planterade?? om det är vildblåbär får jag oxå ge mig ut i skogen här =)

#15 I wish! Men jag tror inte det, har sett det för jordgubbar men det är allt. =(
Jag bor i Tyskland, kanske det förklarar saken varför vi fått mogna hallon före er 
Min rödavinbär är nästan mogna, skall plocka och frysa in nästa vecka. Jag får nog vänta 2 veckor tills mina krusbär blir mogna, åh längtar. Vad gäller svartavinbären så behövs det nog en vecka till. Men jag saknar att plocka vilda blåbär, det är så gott och nyttigt med dem.

#16 Det var vanliga skogsblåbär jag plockade. Bara ett fåtal var helt mogna - de behöver nog någon vecka till i solen… Så du behöver inte stressa ut i skogen tror jag. Sydligaste delen av landet gäller detta alltså…
#20 jahaa ååå vilken tur du har… och jag som bor i sthlmsområdet får väl vänta en månad till då ;*)
frågan är om dom inte torkar bort i värmen!
Hallon kan jag få tag på året runt, även om de är mycket godare färska. Smultron däremot är en lyx som jag sett fram emot ett helt år.

Vi planterade hallonbuskar igår. Hoppas på skörd nästa säsong!
trots ovädret har ett hallon börjat få färg ute på balkongen =)