Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4028 ggr
enrajb
0

Fiskkrydda

Är det någon som känner till god fiskkrydda utan e-nummer?

nyborjare08
0

pressad citron Flört

tamari
0

Jag använder salt, vitpeppar, citron och/eller dill.  Så enkelt så.  Färdigblandade kryddblandningar innehåller vanligtvis alla möjliga e-nummer o andra tillsatser!  Vet inte om det finns riktigt ekologiska kryddblandningar.  Kanske nån annan vet!

nyborjare08
0

Lite allvarlig var jag faktiskt. Jag tycker att det är den bästa kryddan plus salt, peppar och kanske lite dill. Lite beroende på vilken typ av fisk det är.

vinteralvan
0

Finns massor med bra kryddor på www.svampbutiken.se. Dom är utan E-nr och glutamat. Beställt där flera ggr och det har funkat bra.

spadermadam
0

Purjolök, gräslök, dill, persilja, frystorkat lökgranulat, salt, peppar…. Curry är också gott på en hel del fisk.

Jennix
0

Har för mig att libbsticka ska funka med fisk men har inte testat själv.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

spadermadam
0

Chili och tomat är också gott på fisk. Och pepparrot. Det finns nog egentligen inga begränsningar annat än personligt tycke och smak!Glad

lizaohman
0

Jag gillar min saffranskrydda (en glaskvarn) av Santa Maria. Den heter Seafood & Fish. Innehåll: rosépeppar, saffran, dillfrön, fänkål, vitlök, bergssalt, tomat, paprika, lök, chilipeppar, citronsyra, citronarom, svartpeppar, vitpeppar, morot, citronpulver, gurkmeja.

[Pennylane1]
0

det lät himla gott!

mazen
0

Brukar hämta min inpiration till kryddmixning ho Borgeby kryddgård, köper inte för de har glutamat i en del av sina mixer. Dom har 15 olika kryddblandningar för fisk och där kan man hämta ideer

http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx

sandramaria
0

*Lycklig* hittade en citronpeppar utan glutamat, vanlig kockens (el santa maria…?) en kravmärkt!!!