Hjärtklappning
Det börjar bli för mycket av "varan", kan det var på grund av min diet, väldigt nära Fakirnivån, någon som har erfarenhet av ständig hjärtklappning ?
Ingeborg
Ingen som kännt av detta? Jag var nästan säker på att det var en biverkning av kolhydratbrist…………………
Joorå!
Det känner jag igen sedan mina fakirdagar (de blev bara 4…)
Fast jag avbröt morgonen dag 5 för jag hade ordentlig hjärtklappning och mådde så dåligt att jag blev orolig… Då låg jag runt 0-1% kolhydrater per dag. De enda kolhydrater jag åt kom från ägg…
Hur länge har du hållit på? Vad/hur mkt äter du? Hur pass dåligt mår du?
Ja det är svårt att säga, jag klarar av det om jag vet vad det beror på kan man säga.
Jag hade tänkt köra lite tuffare nu fram till jul och nyår men vet inte om jag kan gå med hjärtklappning så länge, tror du det går över efterhand ?
När du bröt på femte dagen var det i huvudsak för hjärtat eller var det något mer? Jag ligger också på runt 1-2% per dag, det är kanske onödigt lågt ? Jag har hållt på i över en vecka.
Tack för att du tog dig tid
Hur äter Du Ingeborg och hur mycket dricker du.
Det är jättesvårt att svara när du skriver "fakirnivån".
Det har visat sig vara oerhört olika hur folk tolkar det.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag det kan jag förstå, vad jag menar är att det är lite kolhydrater.
Så här har det sett ut den sista veckan:
Måndag 4 december 2006

Dina kalorier idag
Mat
1858 kcal
Motion
- 0 kcal

Summa
1858 kcal

24%

76%

0%

0%

1 msk torkade kokosflingor
30 kcal
5 skiva ost 31 % fett
193 kcal
3 portion Arrakstryffel
438 kcal
1 portion SSS Bantarbiffar
385 kcal
10 gram smör 80 % fett
71 kcal
5 skiva ost 31 % fett
193 kcal
1 port Bregott
36 kcal
150 gram lövbiff
154 kcal
30 gram ost 31 % fett
116 kcal
70 gram bacon
242 kcal
Var det inte någon som övertygade pratade om att hjärtklappningen hade att göra med ökad ämnesomsättning? Det är hopplöst att man inte kan söka längre på forumet!!!
Jag avbröt för att jag mådde så pass dåligt att jag skulle vara tvungen att sjukskriva mig om jag hade fortsatt(jobbar på ett tungt äldre/demensboende). Och jag har inte råd att vara sjukskriven. Hjärtklappning, illamående, huvudvärk, matleda e.t.c. SSS's fakirkost innebär att man enbart äter kött och fett(kött, fisk, ägg, animaliskt fett, fågel e.t.c.) Inga mjölkprodukter, inga grönsaker, nötter eller frukt.
Men man behöver inte lägga sig så lågt… Jag har läst lite texter av Vilhjalmur Stefansson och de här symptomen är tydligen helt normala. Han beskriver hur hans kamrater mår när de drar iväg på en polarexpedition för första gången och ska leva på vad de kan jaga. Symptomen stämmer in väldigt mkt
. Vissa fick inte ner ngn mat alls på 3 dygn när det var som värst!
Så det verkar vara helt normalt. Bara man "håller ut" under de kritiska veckorna.
Jag tycker din matlista ser väldigt bra ut! Men jag skulle inte kalla det fakirkost. Har egentligen inget att peka på… Men jag rekommenderar dig att läsa det här: Adventures in diet - Vilhjalmur Stefansson
Långt… Men väldigt nyttigt att läsa tycker jag! Planerar att göra ett till försök med fakiren till sommaren på semestern när jag har tid att må dåligt 
Men är lite mera kolhydrater om du får såna symptom. Det är inte arsenik!
Jag fick också hjärtklappning efter introduktionen av cocosoljan. Det blev lite för mycket fett för min fettskrämda kropp.
Nu har jag gått över till en kost typ Listfeldt och Annika. Tydligen behöver jag en längre inkörningsperiod med lite mer kolisar.
Inte gick jag ner något varaktigt i början heller(ca. 2,5 månader), men sedan satte det fart( -10 kg totalt) Har nu hamnat på platå igen, men eftersom humöret är mycket lugnare, och jag är trygg i vetskapen att det funkar så det får ta den tid det tar. Jag skulle kunna signera med Ra85. Bara 15 kg kvar!!! Hmmm