Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3425 ggr
dufva
0

Michael Jackson död

Popikonen har avlidit tragiskt och alltför ung inatt. Rynkar på näsan

Ytligt sett såg han ju ut att vara i god form inför sin turnepremiär.

Hans påstådda experiment med syrgastält och vakummadrasser verkar inte ha hjälpt så mycket i allafall

Kanske bantade han ihjäl sig?

Han ska ha tränat hårt inför sin avskedsturné i en hangar i LA och han uppges ha "ätit som en fågel" under våren.

R.I.P M.J.

fenixthebasketcase
0

Oj, är du säker? :(

Internettan
0

Vad sorgligt…

"Every point of view is a view from a point."

[Pennylane1]
0

Mycket mycket sorgligt och chockartat! R.I.P.

Balanserad
0

Hela hans liv har varit lite sorgligt efter det som skrivs i alla fall!

Omstart
0

Han gjorde så mycket grymm musik, det är hemskt synd att det hela slutade så tidigt som det gjorde. Men å andra sidan så vet ju ingen förutom dom närmast honom, och kanske inte dom heller, vad som egentligen pågick i hans liv. Han verkar ju alltid ha varit den som gick sin egen speciella väg i livet, vad än alla andra sa.

R.I.P. Du kommer vara saknad.

Förresten, är det någon annan än jag som får lite samma känsla runt detta som med Prinsessan Diana?

[Pennylane1]
0

nej det är väl ingen likhet alls? Hur menar du då? Han dog i hjärtinfarkt i sitt hem, och hade enligt uppgift känt sig dålig, ätit en massa mediciner etc. Hon hetsades till döds av paparazzi i en biljakt.

Margareta
0

Jag satt uppe i natt och fick beskedet och tänkte att det är verkligen en epok i popmusiken som får ett tragiskt slut.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mojjan73
0

Han var ju som två personer.. när man såg intervjuer med honom så pratade han med ljus, entonig röst och verkade väldigt blyg men på scen ägde han ju som ingen annan någonsin gjort.

Hur som helt en stjärna är död, tragiskt då han var min stora idol.

R.I.P

Sugiyama
0

#5 jag känner som du, ett tragiskt öde, en vilsen människa har gått ur tiden. Det var en fin intervju med hans producent i P1 morgon i morse.

SirfalasEmy
0

Jag läste det på sydsvenskan.se precis innan jag skulle gå och lägga mig. Maken höll precis på att somna, men undrade vad jag sysslade med när jag skrek till. "Michael Jackson är ju död" och sen kom han undrande ner för trappan.

Håller med # 5 och 9.

R.I.P

pyre-lena
0

Jag hoppas han får vila i frid och om han var i så dåligt skick som det påståtts de senaste åren så slipper han lida mer nu.

En stor och fantastisk musiker som kommer att saknas men som tur är lever han vidare genom musiken. Men är det kontigt att han blev udda efter det livet han levde och den förföljelse han och många andra superstjärnor utsätts för.

Mina tankar gick direkt till hans barn och vem som ska ta hand om dem nu… hoppas de får det stöd och den trygghet de behöver.

Rest in peace!!!

babybel
0

Vi satt uppe och var precis på väg i säng när vi hörde nyheterna… det blev en sen natt…

Både jag och sambon tillhör generationen som växte upp med MJs musik.

Många tyckter han var väldigt kontroversiell, man kan tycka vad man vill men det är en stor personlighet och musiktalang som gått ur tiden.

Idag är en tung dag.

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

nettan112
0

R.I.P Michael

spadermadam
0

RIP!

Hans musik kommer aldrig att dö!

Isurrenderall
0

RIP Michael <3

Sitter och tittar på MTV nu, och dom spelade några musikvideos med MJ precis. På hans videos hade dom inte en massa sms-skit längst ner, som täcker halva rutan. Sedan spelade dom en annan artist och då kom sms-grejen tillbaka. Tyckte jag var rätt bra. Som en hyllning typ. Eller.. ja..

skogs-tolva
0

Är det någon som inte har något minne eller på något sätt inte blivit påverkade av denne store men säregna man…?

Nä, tänkte väl det, gick i högstadeit när BAD kom ut, sprang så fort jag kunde till Bengans på Masthuggstorget och köpte mitt vinyl-ex!

Gå i frid, Michael!

lil-sis
0

Han fick för övrigt inte en hjärtinfarkt. Hjärtstillestånd, inte samma sak.

Verklig orsak kommer nog dröja iom att alla provsvar på obduktion etc kommer dröja.

Råkade slå om till BBC och CNN innan jag skulle sova så jag lyssnade halva natten.

[Pennylane1]
0

jag såg det senare, första nyheten jag hörde var infarkt…

lil-sis
0

Står hjärtattack på Aftonbladet också…

Från 23:30 ca kollade jag och då var det hela tiden "cardiac arrest".

Pottan46
0

177 lång och vägde 47 kilo vid 50 års ålder. Jaja.

Knarkade ihjäl sig på Vicodin och Percocet, gissar jag. Kroppan pallade väl inte längre.

[Pennylane1]
0

#19 spelar det väldigt stor roll? Det ändrar inte mitt inlägg om Michael kontra Diana i sak…

kilotina
0

Jag har många roliga och bra minnen till hans musik och kan inte riktigt fatta att han ska ha gått bort. Har väntat länge på en comeback och hade hoppats att han skulle komma tillbaka med buller och bång.

Tråkigt!

lil-sis
0

#21 Jag kommenterade faktiskt inte inlägget som sådant, då hade jag använt numret…

[Pennylane1]
0

(hjärtatck och infarkt är väl samma sak f.ö.?)

lil-sis
0

(Därav också… ;) )

Pussgurkan
0

Ja, många minnen har man till hans musik. Den var något speciell då den kom och med den alla "musikvideosarna". En stor musiker.

Samtidigt kan jag någonstans tycka att det är skönt för honom att han nu slipper och hamnar på ett bättre ställe, lugnare ställe. Han mådde inte bra inne i sig under sin tid här. Varför han sedan dog är egentligen ganska oviktigt, han kanske tom tog sitt liv till slut.

R.I.P

spadermadam
0

En kändis till gick bort ungefär samtidigt. Farrah Fawcett om någon minns henne. Charlies Änglar bland annat.

Tror hon hade cancer men är inte säker.

gyllenetider
0

Japp, klart man minns henne!! Och ja, det var cancer hon hade. Först dör Farrah Fawcett (Charlie' Änglar) efter att ha kämpat mot cancern och nu Michael Jackson???? Som påstås ha dött av hjärtstillestånd av för många starka mediciner. Heath Ledger dog förra året av att även han medicinerade lite för mkt. Men det var ju antidepressiva medel och en olyckshändelse. Om man ska tro pressen förståss….

Men att The King of Pop skulle dö trodde man aldrig!! Eller jo nångång men definitivt inte NU!!

R.I.P.

Pottan46
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var det trots allt 20 år sedan han var the "King of Pop".

_"A close member of Michael Jackson's family has told us Jackson received a daily injection of a synthetic narcotic similar to morphine -- Demerol -- and yesterday he received a shot at 11:30 AM.

Family members are saying the dosage was "too much" and that's what caused his death."_

Kanske inte helt rumsrent, men så här kommer jag att minnas honom…

Margareta
0

Numer pensionär i Nynäshamn

Wtn3
0

Kan inte påstå att jag sörjer honom, han har gjort stora avtryck i musikvärlden, nästan i klass med Elvis och Lennon, men hans beteende mot barn, helt sant eller inte (ingen rök utan eld?) gör mig tvivlande, men men, vila i frid.

Medlem
0

Må Allah förbarma sig över honom och skänka hans nära och kära tålamod! Ameen!

delight
0

Jag har varit ett fan i 8 år. Jag skulle se honom i London 16 juli. Min dröm skulle äntligen besannas. Ord kan inte beskriva den smärta vi fans upplever. För att inte tala om hans familj. Hans barn. Världen har blivit en tråkigare plats utan Michael. Tom.

Det är en ära att ha fått leva under samma tid som en av tidernas största musikaliska geni.

RIP Michael.