Aktivism!!!
Är aktivism ett alternativ för LCHF-rörelsen? Demonstration mot SLV:s huvudkvarter i Stockholm kanske? Lite härliga slagkraftiga banderoller med smaskiga budskap som "SLV är korrupta och ljuger för folket" eller "SLV, Livsmedelsindustrin och Big Pharma sover i samma säng" kanske kunde ingå? Lite megafoner som sprider budskapet till förbipasserande? Tycker det skulle kunna va lite roligt. :P
Kostdoktorn skriver att nu sätter regeringen ned foten i frågan och självklart tar de SLV:s parti. Dags för oss att gå steget längre?
javisst är det det, men inga hänger ju på så!? 

jag gillar smygatacker bättre… mobilisera och stödköp smör så att butikerna inte tar in margarin mera ;)
Jag tror att vi når bättre fram genom att argumentera med forskning och genom att berätta om de resultat som vi nått. Det kommer hela tiden nya forskningsresultat som bekräftar att man når hälsoförbättringar genom att minska kolhydrater. Nu börjar det komma en del resultat om Becel och andra växtsteroler, tidigare har man trott att de passerar utan att kroppen tar upp dessa, nu hittar man en del i plack i blodkärlen samt klistrat i hjärtklaffarna. De är troligen detta som fått Hjärt- och Lungnfonden att reagera och avstå deras stödpengar.
Ofta rapporterar tidningarna fel och vinklat, att skriva insändare kan kanske väcka ngn.
Och som Loria säger - låt plånboken tala i affärerna, beröm dom när dom har RIKTIG mat.

#2 Jag klagar över skyltning och organisation i affärerna - margarin ska inte stå med smör och inte längst fram. Fuskmjölk (soja, havre) ska stå för sig och inte blandas med mejerierna osv.
Skriftligt och muntligt och ofta. Vad populär jag gör mig!
Fabricati diem, pvnc!

Här: http://www.trycktorget.se/ kan man göra tröjor mm. med egna tryck utan kostnad! Allt täcks av köparen. Vad säger ni om att lägga upp lite lchf-relaterat materiel? Inkomsterna skulle kunna gå till dr dahlqvist fond eller arrangerandet av lchf-seminarier mm. 8)