OT - Glad midsommar
Hoppas att ni alla har haft en regnfri midsommar, med massor av bea och gott kött eller nåt annat gott.
Glad midsommar!!!!!
Vi var ute med båten, helskönt. Vi slussade och åkte förbi Ericsson 3 och de andra vid Skeppsbron. Fasiken vad långt de åkt med dessa båtar!!! Sen åkte vi genom Djurgårdsbrunnskanalen och kom fram till Fjäderholmarna. Då kom MOLNEN! Vi åkte hemåt och när vi var 100 m från klubben slängde himlen ner regndroppar "an masse"! Nåväl, kapellet kom på och vi kom från båten rätt blöta men torrskodda. Väl hemma var det U21 matschen som gällde. Vi helgrillade Rosatasfilé och gjorde sallad på avocado, tomat, paprika och isberg. Vinegrett i vanlig ordning. Vi åt Lohmans bea, suveränt gott allting faktiskt! Hoppas ni haft en skön midsommar! När barnen var små sprang vi runt stången men nu är det inte intressant längre………..
Trevlig midsommar på er alla. Har ätit gott och slappar bara nu. Vädret är mycket omväxlande, med störtregb och sol. Så låter Skånes rapport!

Vad är Rosatasfilé? 

Det är Rostasfilé hon menar, bara ett stavfel. Filén tillhör rostbiffen men jag tycker den är godare än rostbiff.
Köp gärna och prova, den var billigare än rostbiff i början men nu har handlarna lärt sig ta betalt för den.

Jaha, okej. Rostasfilé har jag ätit. Jag hoppades på att det var något nytt som jag kunde testa…