Snabbchoklad
Hittade receptet på finska Karpaus.info och grät av lycka…jag älskar choklad.
4 ts kakaopulver (Fatzer, van Houten)
1/2 dl vispgrädde
sötningsmedel efter tycke och smak
Blanda i ett litet skål och njut. Om det inte blir fast ha lite mera kakao.
Man kan smaksätta det med Fun-light läsk, mint, kokos, jordnötssmör, nötter osv.
Fun-light läsk - låter väldigt syntetiskt??? 
Behövs sött över huvudtaget?
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh
Möjligtvis kokos och mint och ev mandel…. :)
Själv vill gärna ha lite sötma pga kakao är så bittert, men smaken är baken.
FunLight jep, den är utan socker och man behöver använda väldigt lite för att få mycket smak.
Jag blandar FunLight men filmjölk eller turkist yogurt , jättegott när man är sötsugen.
Det har varit många diskussioner ang FunLight. Själv skulle jag aldrig använda det annat än att döda myror med. Men i övrigt så verkar receptet lockande, måste prova när min fakirperiod är över.
Problemet med fun light och liknande är att du kommer aldrig att bli av med ditt sötsug så länge som du använder ersättningsmedel.
För en del trigger det kolhydratsuget något fruktansvärt med.
någon härinne beskrev en mousse med en ruta smält mörk (10 gram) choklad ( finns med bara 19 % kolisar) utrört i mascarpone, jag tog två droppar stevia i och det var rent himmelskt! Också värt att prova! Och mindre kolisar!
# 1 - nå just den här blandningen har varit min njutning många kvällar; jag använder kakaopulver jag köpt i hälsokostaffären, inget socker tillagt. Jag vispar grädden så det blir som Chokladmousse. Som sötningsmedel lite stevia - men jag brukar nog laga hela paketet grädde, 2 dl 
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.

Fun light dödar man myror med. Hur bra kan det vara att dricka det?
Du ska se att om du häller stekflott på myrorna så dör de också… 

Skulle prova, men det blir aldrig ngt över!
Ngn äter visst upp det
Trots att det kan döda myror…?
Allvarligt talat vet jag inte om det håller som argument att fun tar kål på myror… Det finns säkert mycket som är dåligt för myror som är ok för oss. Däremot tror jag inte aspartam är så bra för oss. Men jag stör mig lite på det där argumentet. 
vi har också hört det där om Fun och myror - så när vi fick små sockermyror in i vår (som dom kommer varje år) så beslöt vi oss för att prova.
Ingen skillnad om myrorna vadade i Fundricka.. int dog dom, åtminstone inte inom en rimlig tid 
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.

Själva dödandet ska visst ske genom att myrorna tar hem drickat till stacken och matar drottning och larver(?) med det.. och de dör så småningom av innehållet. Om det är sant vet jag inte.
Fun light är recept på magont och kramper. Men gå loss på turkisk yoghurt och det andra, lät riktigt yummie. Vet nån vart man kan köpa arrak?