Slush Ice?
Ni vet sån kall, isig färgad dricka. Vad består detta av? Mest vatten och färgämnen, eller? Någon som vet ev. kolhydratinnehåll?
Kallas även Fun slush om jag inte minns fel.

Det innehåller nog en hel del socker.

Jag har ICE-abonnemang och tänkte direkt Jaaaa!!!!!!! (Slush=strunt/smörja)
Okej, ja det kan nog vara så. Bäst att avstå…
Man kanske kan be om isen och sen fylla på med lite egna mosade hallon/jordgubbar. En egen liten isdricka. 
#3 Hehe. 
Du menar Slush Puppie? Ah, ljuva tivoli-nostalgi…
Är dock rätt så övertygad om att det inte är något för lchf:are…
#6 Ja, jag lär få svårt på Liseberg i sommar. Slush Puppie (som det nog heter på många ställen) var ju liksom min Lisebergsaktivitet…hatar karuseller. 

http://en.wikipedia.org/wiki/Slush_(beverage
"Slush is a generic term for a flavored frozen drink. In general, slush drinks are made by freezing a sugared liquid while constantly stirring it. The sugar and motion prevent the formation of large ice crystals, while the overrun process mixes in air, creating a smooth slush. There are a number of different kinds of slush drinks:"
Sorry…
Hehe, ja, att sitta på en bänk och slurpa i sig Slush Puppie samtidigt som man tittar på folk som mår tjyvtjockt i karusellerna…inte dumt alls! 
Ajajajajaj, lät inge vidare.
Tack för hjälpen.
Usch vad mycket strunt man stoppat i sin kropp tidigare. Helt galet ju.

Jag köpte en Slush maskin på Rusta för inte så länge sedan (innan jag blev LCHFare). Den kostade 160 - 170 kr tror jag och fungerade mycket bra. Såg att de sålde den till nedsatt pris för bara någon vecka sedan nu för 90 kr.
Den fyller ett halvlitersglas lätt med "snö", sedan smaksätter man med koncentrat till t ex sodastreamer (cola-, apelsin- eller annan favoritläsksmak).
Själv hade jag i fun light saft.
Vill inte gärna göra likadant idag men har funderat på att testa den med frusen vipgrädde som man sedan smaksätter när den hyvlats till "snö". Eller med grädden frysa in lite stevia och anispulver och försöka göra lakritsglass!?
Lovar återkomma om kreativiteten slår till och jag börjar experimentera…
#12 Låter spännande. Ja du får återkomma. 

#12 Återkom och rapportera!
Låter definitivt som en intressant variant med vispgrädde.
Fabricati diem, pvnc!

Har stoppat grädde i frysen nu så jag kan återkomma med rapport imorgon 

Jobbade i en kiosk där vi hade en slushmaskin. Koncentratet vi blandade ut till slushblandning kan väl bara jämföras med saftkoncentrat, fast värre. Trögflytande socker med färg i. Myrorna fullkomligt älskade det, kunde inte få nog.

Nu har här experimenterats och slushats!
Tog först fram formen (två formar ingår som man ska frysa in vattenblock med) med grädde. När grädden började hyvlas i maskinen så hörde jag att det var segt och svårt för maskinen. Efter ett tag kom det ut något som såg ut exakt som riven ost!!! När det kommit ut ett par teskedar gav jag upp gräddprojektet.
Sedan kände jag för att prova en vanlig is-slush med lite björnbär (osötade naturligtvis). Detta blev både vackert och mumsigt. Se bifogad bild.
Kan rekomendera att använda slush till sommarens måltider med kanske en fläderblomskvist och lite citron. Eller kanske frysa thé och göra slush-isthé. Ingefära eller citronmeliss är säker också en god smaksättare på "snö" med några jordgubbar…
Ni har verkligen fått igång mig nu 

Vispade du grädden innan? Skulle inte det kunna vara en ide för att göra det lättare för maskinen att ta sig igenom och tillverka gräddslush?

#18 Du har nog rätt i att det hade varit lättare. När tråden skrevs igår så skulle jag gå och lägga mig och kastade bara snabbt in grädden i frysen med lite sukrin.
Tror nog att jag hellre gör glass i glassmaskinen om jag blir sugen…
en synonym till slush är väl sörja, issörja är väl vad det är…