Valio smör
Någon som provat på Valios nyhet smör?. Finns visst både i ask och som 500g paket
Det var någon tråd om det för någon dag sedan. Prova sök på sajten (eller googla "kolhydrater i fokus valio". Det verkade som att folk tycker smöret är jättegott. Jag undrar vad det är som skulle göra det godare än svenskt smör? Måste givetvis testa trots att närproducerat ska gynnas, men du skvallrar väl inte? 

Jag har köpt det i paket, och det var jättegott!
Jag köpte paket igår o tycker det var jättegott!

Jag blev lite besviken faktiskt. Fick för mig att det var laktosfritt smör eftersom det stod vailo på det. ><
Jag blev besviken, när jag provade, till matlagning duger det utmärkt, men att ha på mackan blev det liksom smaklöst.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
jag tycker inte att det är godare än Svenskt Smör
Valios smör tycker jag är gott, precis som det svenska smöret. Det finns även osaltat, det kanske var det som inte smakade något.
Har testat! Det var varken bättre eller sämre än det vanliga svenska smöret.
En nackdel skulle väl möjligen kunna sägas vara att kh-halten anges till 0,8g/100g jämfört med det vanliga smörets 0,5g/100g. Personligen ser jag dock den skillnaden som helt försumbar.
Jag tycker - lite skam till sägandes - att det är godare och mer aromatiskt än det svenska smöret. Men jag är inte knusslig, jag kör båda varianterna. 

Det var ju osaltat, och det kan förklara att smaken inte var så stark. När jag har gjort vitlökssmör på det så saltar jag lite, men på mackan (jo, jag tillåter mig lite hårt bröd) räcker det med ett tjockt lager ost för att det ska bli salt så det räcker.
Elände förresten att affären inte har en enda helfet ost. Förr fanns det, men nu verkar det som om mejerierna är skiträdda för att osten ska vara fet.