Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 14362 ggr
pillan1976
0

MC Donalds

Om man ska äta på MC Donalds vad äter ni då. Jag var med barenen igår och måste säga att presonalen gjorde allt för att jag skulle bli nöjd jag fick hamburgare med sallad ost och kniv och gaffel!!! men jag fick även dressing som innehåller socker… vad rekommenderar ni att man ska besälla omm an åter på MC???

Jag vet inte om det var ett bra val för jag fick skit ont i magen och halsbränna vilket jag inte haft på hela tiden…

maxiq
0

Man ska inte äta på McD, punkt!

andreas0
2

Håller med #1. MacDonalds är rena skräpet, du lär inte hitta något som är bra där.

Marylina
0

Ja, visst är de jättebra på service. Det finns ingenting som förvånar dem eller är omöjligt. Läs på deras brickunderlägg. Där har du en näringstabell över det de säljer. Tror det sitter en på väggen också. Annars kan du fråga personalen. Jag brukar ta cheesburgare, en eller två, och bearnaisesås eller vitlöksdressingen och ibland side sallad. Det klarar jag mig på ett tag.

Halvdansken
0

Jag brukar ta en Ceasars-sallad med grillad kyckling. Helt ok om man inte är på fakir eller väldigt känslig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

LillaEmma
0

Dem har fetaost sallad numer oxå, men dressingen är lowfat =/

pillan1976
0

Ja det är möjligt att det är skräp. Men ibland får man ta till skräp när man är ute på stan och har 5 barn…  Jag kan säga att MC Donalds är sällsynt förekommande i vår familj men är jag på stan med alla barnen så är det praktiskt… Jag kommer nog hamna i denna situation igen och det var därför jag frågade. Sen trodde jag inte att MC Donalds var ett bra val, utan jag ville veta vad som var det bästa valet om jag ändå äter detta skräp ibland

Tack alla ni som svart vettigt på min fråga

/Pillan

maxiq
0

Mitt svar var kanske inte vettigt men det var iaf ärligt. Anledningen till att folk går in till McD när de blir sugna på mat eller bara går förbi är ju den massiva reklamen som de bombarderar oss med hela tiden. Barnen tjatar inte om att de vill ha hamburgare utan att de vill ha McDonalds. Snart kommer väl lillans första ord att vara "Happy Meal" istället för "Mamma". Jag har hört att i USA så är tydligen "Coca-Cola" det första ord många barn lär sig säga.

Per_W
0

Max är ett utmärkt alternativ till McDonalds som finns på alltfler platser i Sverige. Där finns en helt OK LowCarb-burgare med sallad unt instället för hamburgerbröd.

Per Wikholm

Medlem
0

Jag tycker det är oärligt och omoraliskt av bolag och restauranger att lura barnen med reklam. Tycker såna reklam skall förbjudas.

kaisakavat
0

En kompis döpte om McDonalds hamburgare till: Skosula mellan wettex-dukar… Går inte äta alltså…

Per_W
0

Visst #9, jag kan också reta mig på MCDonalds-reklamen. Dock tycker jag att det är ett större problem att det BARA är hamburgerkedjorna som överhuvudtaget bemödar sig om att försöka rikta sig till barnfamiljer och åstadkomma en barnmvänlig miljö. Gå till vilken annan restaurang som helst. Där finns aldrig någon lekhörna och personalen stirrar ilsket på dig om barnen låter eller rör på sig. Så att skräpmatskulturen är framgångsrik baland det uppväxande släktet är enligt min mening inte bara något man kan lasta McDonalds för.

Per Wikholm

Medlem
1

#11 Håller med dig. I mitt hemland är restaurangerna delade i två delar. Ena delen för barnfamiljer och den andra för resten som inte har barn med sig. Ofta ligger barnavdelningen på andra våningen så mkt störning på andra blir det inte. Men här i Sverige känns det som om rökare går före, att i de flesta restauranger har vissa rum för dom, men inte för barnfamiljer. Konstigt tycker jag.

missaz
0

Mc Donnalds hamburgare är bra mkt bättre mat än andra hamburgerrestaurangers eftersom de bara innehåller kött salt och peppar!!! Tror inte någon annan kedja har så bra burgare faktiskt. Det som INTE är bra på NÅGOT hamburgerhak är dressingarna - de innehåller massor av socker. Mitt tips är att (om man åker på McDo) ta med sig en egen burk/flaska bearnaise och köpa bara burgare med ost. Gärna då 2 av de största burgarna så man blir mätt åxå!

aase-andersson
0

jag tar MAX om jag är tvungen. en dubbel cheese i salladsblad och bönsallad till och vatten. lowcarb heter den..en enkelburgare i men jag tar dubbel

JohanBaltic
0
JohanBaltic
0

äter inte på Donken sen några år - till och med barnen vägrar gå dit; nej - vi vill ha mat, säger dom…

Åt på Burger King för nån måndad sen (innan jag slutatde med kolhydrater) - mådde inge vidare efteråt.

Köper hellre nåt på konsum/ICA om det är akut… Scans Chorizo verkar vara ok (har dock inte kollat den efter glutamat än) - går bra att äta rå…

Har en korrespondens med Max om det detaljerade innehållet i deras kött i burgaren. Behandlas i egen tråd.

Cowboy
0

Scan Chorizo köper jag inte för den innehåller glutamat!

På McDonalds tar jag BigMac med fullkornsbröd (ingen brödskiva mellan burgarna), side sallad och mjölk.

Salladen är god och större än den lilla man får på Max och mjölken är ekologisk. Jag får stå ut med att det är lättmjölk men kompenserar med att dricka ca: 4%-ig mjölk hemma.

LillaEmma
0

Om jag hade ätit kött skulle jag nog tagit två köttskivor med extra ost och en sidesallad till.
Annars har dem även kycklingfile. Skippa dressingen helt och ät ngt lite mer fett senare?

LillaEmma
0

Jo och man behöver inte känna sig konstig, jobbade på McDonalds förr och man gör det som krävs för att få en nöjd kund :)

lilldevil
0

Det är förbjudet med reklam riktad mot barn i Sverige.. dock sänds iallafall TV3 och Kanal5 via England och på så sätt kan de komma runt förbudet.

maxiq
0

Om det bara vore i TV. Det är ju reklam i radio, tidningar, annonstavlor, flygblad, m.m. För att inte tala om den maskerade reklamen i form av deras tävling "Happy Mil". Det liknar mer hjärntvätt… :-(

jenpa74
0

Jag väljer tre cheeseburgare med en cheddar dip till . Givetvis låter jag mannen äta upp brödet, alternativt kastar jag det. dipen innehåller 2 gram kolhydrater(säkert lite socker) Detta är kanske inte något optimalt alternativ, men det har funkat för mig de gånger MC donalds varit aktuellt.

JohanBaltic
0

#17 ok - då vet jag - blir inge mer Scan Chorizo för mig - synd, den smakade bra och jag mådde ok efteråt.

Minorca
0

Hej

När jag har varit på McD har ätit cesarsallad med kranvatten. McDs dressing och bröd har jag slängt. Har jag varit riktigt hungrig har jag kompletterat med creme fraiche eller gräddfil. Jag tycker att cesarsalladen har varit helt ok.

Jag har engång sedan jag började med LCHF ätit Mc feast och slängt brödet, det var inte så mättade. Jag föredrar salladen.

raphanus
0

McDonalds är en leksaksaffär som av en tillfällighet också kränger något som de har mage att kalla "mat".

Aniara4
0

För ett tag sedan hamnade jag i ett krisläge på McDonald's och tog då kyckling"filén". Det var dock ingen hel filé utan mosat och ihopklistrat kycklingkött och gud vet vad mer som de malt ner när de ändå höll på. Blä!

maxiq
0

Applåd till min f.d. deltidshyttsambo raphanus!

Skrattande

marabe
0

Hamnade också på Mc D av en slump igår. Hungrig som en varg men lyckades beställa cesarsalladen innan munnen slant. En liten ynka kycklingfilé (mättar inte en ettåring ens) salladsblad, ett par morotsskivor, 2 små tomater och lite ost. En dressing på gud vet vad. Har aldrig ätit så äckligt i hela mitt liv.

Aldrig mer Mc D för mig….då svälter jag hellre.

ToFat
0

Ibland har ju tyvärr nöden ingen lag….i den perfekta av världar utan fördommar skulle man ju hamna på rätt stället äta jämt.
Jag tycker det känns lite bättre gå på McDonalds än att tvingas äta varmkorv iallfall.

Själv tar jag kycklingsalladen utan bröd så klart men tar lite dressing på. Sen brukar sonen inte orka äta upp hela hamburgaren så då tar jag den till efterrätt…Men mycket till mat är det inte. Men jag tycker ändå det är det bästa alternativet.

Vad gäller maxburgaren, LC-burgaren känns den inte helt klockren den heller, jag blir superhungrig av den.

Wildrat
0

Burger king är lite bättre. De har flera varianter av burgare med två köttbitar, bara att ta bort brödet och ha fyllningen mellan köttskivorna. Fast jag gillar inte deras kött, kolgrillat är inte bättre…

denno
0

Tror varken MC Donalds eller Burger kings "biffar" förtjänar att kallas kött. Så hur man än försöker med att slänga bröd och bara ta sallad hjälper det nog inte mycket.

Sedan är garanterat allt friterat / berikat med veg.oljor.

LillaEmma
0

Köttet är 100 % nötkött och stekes utan fett. Men det är väl ungefär det enda jag kan försvara..

Cowboy
0

Hamburgarna består av rent nötkött och är antagligen bättre än de flesta haburgare man kan köpa i affärn.

Nipp
0

Var på Max för sådär 12 år sedan och tyckte det var samma junk som i korvkiosken. Gjord från smet av något slag med blandat allt möjligt. Fattar inte att folk äter det.

McD har i alla fall malt kött utan massa konstigheter.

Hur man kan hänvisa till scans hopkok dom kallar burgare är inte så man tror man egentligen kollat innehållet.

Har också ätit Ceasars sallad på McD och tyckte den var helt ok. God kyckling(som gärna kunde vart lite mer) och sallad. Är lite skeptisk till dressingen dock. Men som full lunch räcker den inte 4-5 timmar. Lite väl mycket luft i salladen tror jag. Tops 2-3 timmar sedan sug igen.

Annars blir det ofta cheese-burgare på McD som full lunch. Det funkar för mig.

Det som egentligen drar ner allmänna om McD är väl pommes friterad i syntesiska oljor och sötsliskig dricka. Deras vanliga måltider alltså. Man måste ju inte gå på det som dom tjänar bäst på!!! Det är ju dessa som blir signum som de flesta ratar - sötdricka och pommes.

folke
0

En komis bjöd på Mc Donalds här om veckan….  Och gratis är ju som sagt var godast Skrattande

När vi kom in där så kände jag direkt att det var absolut ingenting av deras utbud som lockade.

Jag tog en cola light och drack medans mina kompisar mumsade i sig av menyerna.

Och det ska mycket till innan Folke kan motstå mat… eller rättare sagt det behövs bara LCHF :-)

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

xmariax
0

I nödfall om jag måste äta på McD så äter jag.

Chicken McNuggets 6-bitar med Bea-sås och sidesallad. Tror det blir typ 17 kolh, och ja, jag vet att det är panering på med en massa jag inte ska äta, men hellre det än att gå hungrig.

Emlan
0

Chicken McNuggetsen innehaller mkt socker…….

Jag äter aldrig pá McDonald´s, vi háller pá att bli som USA, jag vägrar. Jag är 20 och alla mina kompisar är för lata för att tänka ut ngt de kan stoppa i sig innan de gár utanför dörren (t.ex. äta innan man gár ut pá stan, eller ta med sig ngt). Sen är det ju en kultursak ocksá, folk träffas för att käka eller fika. Och ingen orkar bjuda hem folk (iaf unga människor), bestämma en dag eller tid, eller ens laga mat, sá dá blir det oftast McDonald´s, eftersom folk tror att det är det billigaste (jag háller inte med…).

Häromdagen ság min syster och jag "Employee of the month" - det var min syster som ville se den, och jag hade inte träffat henne pá ett halvár sá jag tänkte att det var nog bäst att vara snäll… Jag la märke till hur mkt Coca-cola-skyltar, burkar och flaskor man ság i filmen, och folk drack Coca-cola hela tiden. När vi hade kollat pá filmen en timme sa min syster "Pappa, har vi Coca-cola?", jag hade inte sagt ngt om att jag störde mig pá att Coca-cola var med i nästan varje scen. Min syster är inget barn (18 ár), men det är mánga barn som ser den filmen. Det är nästan bara pausreklam pá tv som är förbjudet, affischer, radio, tidningar, filmer etc gör mkt reklam, även om den är gömd…

Jennek
0

Det är ju en sak att McDonalds inte har världens godaste mat och dessutom står för en upprörande trend med leksaker och reklam till barn.

Men jag tycker det är tråkigt att så många inlägg här är så fördömande! Folk måste väl få äta på McDonalds ibland utan att bli stämplade som dåliga.

Frågan gällde ju inte hur dåligt allt är på McD, utan vad som är minst dåligt att få i sig.

Magica1970
0

#38 Det är ingen som har stämplat någon individ här utan snarare McDonald's. McDonald's är mer eller mindre skräp från början till slut. En packe Babybelostar är inga problem att bära med sig när hunger eller sug sätter in. Eller något annat nyttigt. Det är ingen som MÅSTE äta på McD. Det är ett val som varje individ gör :)

Inke
0

Det finns en korv på Lidl, som håller sig länge, som är jättebra att ha med sig. Den heter paprikacorizo eller paprikasalami. Jag kommer inte ihåg. Den är några cm tjock och ca 50 cm lång.Bra till utflykter,reser, till kvällen. Den är fet och man blir mätt.

Karin20
0

Sista gången (?) jag var på McDonalds bad jag om att få en dubbel cheeseburgare utan bröd och eftersom det var en specialbeställning fick jag vänta lite. Efter ett tag ropade de på mig och jag fick min kartong och gick och satte mig, öppnade kartongen och där låg *trumvirvel* två skosulor s k hamburgare ovanpå varandra och inte något mer. Ingen ost, ingen sallad, ingenting!!!

Så jag gick tillbaka och visade tjejen i kassan, det var ju bara brödet jag ville vara utan ju. Och de var så "snälla" och lade på en ostskiva. När jag gick tillbaka till min plats hade den blivit upptagen för folk trodde jag gått.

Nästa gång går jag 25 m till och kommer till en riktig restaurang där man kan få Ceasarsallad, en stor och fin, för 85 kr. Med dricka och kaffe till.

//Karin

Miyu
0

Men Donken innebär ju också sådant kreativt jobb.. Cool

Aniara4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jamen hurra! Nu är det nyttigt att äta på Donken! Man kan ju få frukt till - och genast är alla onyttigheter borttrollade! Fantastiskt.

[Karro]
0

Anar ingen ironi alls nänä… Cool

paperdoll
1

Big boy (vet inte om det är en kedja eller bara finns i Sundsvall) är det bästa alternativet enligt mig. Vid en undersökning så visade det sig att deras kött var av bäst kvalité utan tvivelaktiga ämnen, de steker även sina hamburgare i mycket fett. Dessutom är dom fantastiskt goda och jag brukar be om att få på en tallrik, och då får man två hambugare(utan bröd förstås), massa bacon, massa ost och dressing om man vill + massa grönsallad. Håller mig mätt på det i säkert 5-6 timmar Skrattande

Ett litet tips bara för er som har en big boy i samma stad

maxiq
0

Jag bor i Sundsvall och har ett Big Boy på ett gallstenkasts avstånd men jag har aldrig haft tanken på att de skulle ha någon LCHF-lämplig mat men nu ska jag baske mig prova ditt recept någon dag! Finns det på menyn eller får man specialbeställa?

Big Boy Maxiq

paperdoll
0

Man får specialbeställa. Jag brukar säga att jag vill ha en lyxburgare utan bröd med extra bacon och ost på en tallrik med sallad och dressing på sidan. Finns två storlekar på lyxburgaren och du ska ta den största förstås för då får du två köttbitar, mums! Skrattande

raphanus
0

#43 - Det sviiiider i min gamla språklärartarm. Donken inte bara fördärvar människan fysiskt, de förstör wåhrt ahnrijka swänska Mååhl också!

maxiq
0

Vårt svenska meal menar du va? ;-)

Iram
0

Som sagt, i den bästa av världar… Befolkad av människor som alltid gör det enda rätta och aldrig någonsin fuskar lite eller tar en enkel utväg. Ja i den världen kanske en barnfamilj aldrig någonsin väljer Donken.

Men i den värld jag lever i är det bra att veta lite tjyvknep ifall man ändå hamnar med ungarna på Donken nån gång. Vilket man gör förr eller senare. Iallafall jag.

Så tack för tipsen ni som ville dela med er!

:-)

Magica1970
0

#43 Kan det vara Klåddan som har gett tips på vidare marknadsföring?

#50 "Som sagt, i den bästa av världar… Befolkad av människor som alltid gör det enda rätta och aldrig någonsin fuskar lite eller tar en enkel utväg. Ja i den världen kanske en barnfamilj aldrig någonsin väljer Donken."

Oj, en släng av jantelagen? Vi väljer aldrig McDonalds (och gjorde det inte innan lchf heller, däremot kunde det bli BK någon gång). Blir barnen hungriga när vi är ute så fixar vi Babybel alt. att de äter sig mätta på fet, nyttig mat innan vi går hemifrån. Men vi fuskar på andra sätt så du behöver inte vara ledsen ;)

Greddelin
0

När jag följer denna tråd funderar jag lite på vad som skulle hända om alla här på Kolhydrater i Fokus skrev till snabbmatskedjorna och bad dem ta fram ett LCHF-alternativ.

En liten folkstorm i ett vattenglas kanske skulle kunna påverka?

Vad skulle ni isåfall vilja se för snabbmåltid?

Magica1970
0

Varför det är lätt att hålla sig bort från McDonalds:

Innehållsdeklaration

Big Mac Bröd?Ingredienser: Vetemjöl, vatten, socker, vegetabilisk olja (rapsolja), sesamfrön, salt, jäst, sojamjöl, emulgeringsmedel E471 (mono- och diglycerider av fettsyror från vegetabiliskt fett), E472e (mono- och diglyceriders diacetylvinsyraestrater).?Allergiinformation: Gluten, Sesamfrön, Sojaprotein

Big Mac Sås (Sås Develey)?Ingredienser: Vegetabilisk olja, vatten, ättika, inlagd gurka, glukos-fruktossirap, äggula, socker, modifierad majsstärkelse, senapsfrön, salt, förtjockningsmedel E415 (Xantangummi),kryddor, naturligt aromämne.?Allergiinformation: Senap, Ägg

BM Sallad ?Ingredienser: 100% Isbergsallad?Allergiinformation: -

Frystorkad lök?Ingredienser: Frystorkad lök?Allergiinformation: -

Gurka?Ingredienser: Gurka, vatten, salt, kryddor, stabiliseringsmedel E509 (kalciumklorid), konserveringsmedel E202 (kaliumsorbat), E211 (natriumbensoat).?Allergiinformation: -

HB 10:1?Ingredienser: Nötkött (Ursprung: Sverige, Tyskland eller Irland)?Allergiinformation: -

Ost, Cheddar?Ingredienser: Laktovegetarisk cheddarost, vatten, smör, vasslepulver, mjölkproteiner, naturlig ostarom, emulgeringssalter E331 (natriumcitrat), E450 (difosfat), E452 (polyfosfat),salt, konserveringsmedel E200 (sorbinsyra), färgämne E160a (karotener), E160c (paprikaextrakt). (Osten är pastöriserad.)?Allergiinformation: Komjölksprotein, Laktos

Obs att det inte finns någon information om kryddorna de har till köttet …

Rhiandell
1

Jag tycker det är tråkigt att se hur mycket fördomar alla "upplysta" LCHF-människor har.

Ni är fullt beredda att ifrågasätta Livsmedelsverkets alla "sanningar" men ni tror helt okritiskt på vad de som är negativa mot McDonalds säger?

McDonalds är långt ifrån perfekt, självklart inte. Det är en snabbmatsrestaurang med allt var det innebär. Det är dessutom en amerikansk snabbmatskedja som får ganska mycket direktiv från andra sidan pölen.

Men, McDonalds är också franchise. Det innebär att varje restaurang drivs av en egen restaurangchef som bestämmer rätt mycket själva på sin restaurang. Dock innehas franchisen för hela Sverige av Svenska McDonalds AB som är det företag som "bestämmer" över McDonalds varumärke i Sverige. Det är de som står bakom reklamen och de som styr över vilka maträtter man väljer att ha. (Dock finns det en andel restuaranger i Sverige där svenska McDonalds AB har valt att sälja franchisen vidare.)
Svenska McDonalds AB vill, så klart, precis som alla andra företag tjäna pengar. Det är inget mystiskt med det. Ingen startar ett företag med avsikt att gå med förlust.
Men, Svenska McDonalds AB har faktiskt de senare åren jobbat ganska hårt på en hälso- och miljöprofil.  Man kan tycka vad man vill om det. Man kan säga att ja, men de säljer ju pommes så därför räknas inte salladen.
Men man kan också titta småsaker, som att McDonalds har sopsorterat sedan början på 90-talet (sedan att det tyvärr inte går att få kunderna att förstå detta vilket ofta leder till att påsen för papp är full med t.ex. matrester har jag svårt att se hur det är McDonalds fel, de håller för övrigt på att utveckla nya papperskorgar där det inte ska gå att slänga fel), att McDonalds sparar sin frityrolja (vilket för övrigt är rent rapsolja, inget transfett) och gör biobränsle till sina lastbilar av, att frukt eller morötter alltid ingår till Happy Meal, att deras hamburgare görs på 100% nötkött utan en endaste tillsats.

Sedan finns det såklart mycket som är dåligt också. Det är t.ex. en massa socker i dressingen. Och det är inte ovanligt att man får pommes och cola till automatiskt. Men man kan välja vatten, sallad eller morötter.
Någonstans måste det vara upp till kunden också.
(Sen är det ju så klart tråkigt att McDonalds tror på fettmyten och idéen om att frukt alltid är bra. Men vad annat ska de göra? Om nu X antal miljoner svenskar tror på Livsmedelsverket så är det väl inte så konstigt att McDonalds gör det?)

Vi måste komma ihåg att majoriteten av Sveriges befolkninge inte äter LCHF, utan är fullständigt nöjda med McDonalds mat. Sjävlklart mår de inte bra av den. Men tror ni inte att de mår bättre av en hamburgare utan tillsatser om de nu ska äta snabbmat?

Som tidigare sagts är McDonalds ett väldigt serviceintriktat företag. De vill ha nöjda kunder. Det enda problemet med specialmat kan vara att få personalen att förstå vad man menar. Men ha tålamod, förklara igen och igen varför ni vill ha den mat ni vill. Och skriv till McDonalds. De är som sagt ganska förändringsbenäga och fullt beredda att införa nya maträtter (om det tror att de kan tjäna pengar på det så klart.)

Min sambo brukar säga att han litar till 100% på vinstdrivande företag. Han litar nämligen på att de alltid ska göra det som de kan tjäna mest pengar på. Just nu tjänar McDonalds massor med pengar på att sälja mer eller mindre nyttig mat. Om ett par år kanske de tjänar mest på att sälja LCHF.

#24 Man behöver inte beställa salladen som meny. Då får man inget bröd. (ingen dricka heller men om man ändå föredra kranvatten spelar det ju ingen roll eftersom det alltid är gratis.)

#41 En dubbel cheeseburgare innehåller ingen sallad. Det är det som skiljer den från Big Mac (typ). Däremot borde du såklart ha fått lök, gurka, ketchup och senap. Men när sånt händer, klaga! Kom ihåg att all personal på McDonalds har befogenhet att ge dig vad som helst gratis som kompensation (lite svårt för en LCHF:are, men kanske en extra burgare elelr en gratis kaffe?). Om du inte är nöjd med det kan du be att få tala med skiftledare och be om att få dina pengar tillbaka. Det lönar sig oftast att klaga, även på McDonalds. De är måna om sina kunder.

#53 Det står inte vad kryddorna innehåller eftersom McDonalds inte har några kryddor i sina hamburgare. De använder enbart salt och peppar vid stekning. (Sen kan man ju tycka vad man vill om det, personligen upplever jag att det får hamburgarna att smaka skosula.)

#0 Ät på McDonalds om du känner att det är ok! Du kan äta vilken typ av hamburgerkött du vill, de är alla likadana. Som någon skrivit innan, ta med dig egen dressing eller kompensera fettintaget senare. Man kan be om extra sallad till sin burgare också om man vill. Eller en extra skiva ost. Om de för tillfället serverar en baconburgare så kan man be att få bacon till vad som helst (kostar dock ofta lite extra).

Och sist med inte minst. Nej, jag tycker inte att McDonalds är ett toppenställe. De har massa socker i det mesta och det är ju tyvärr bara hamburgarna som är fria från tillsatser. (Och man kan ha mycket åsikter om reklam riktad mot barn.)
Men jag tycker att det är tråkigt när dolk rackar ner på saker när de faktiskt inte har alla fakta (uppenbarligen har t.ex. flera här i tråden inte ätit på McDonalds på mycket länge, om någonsin, och då är det ju svårt att veta hur det faktiskt är.)

linneaennil
0

#54 - Väldigt bra skrivet :)

Jag tycker personligen att McDonalds är ett av de ställen som är lättast att få okej LCHF-mat på när jag är ute. Om man vet vad man ska beställa blir det toppen! I veckan beställde jag två extra cheese 150g-burgare(jag var väldigt hungrig), plockade bort brödet och gav det till min kompis. Mitt blodsocker låg fint och stadigt efter den måltiden, trots att jag är typ 1 diabetiker, och jag var mätt och belåten.

Om sedan köttet smakar skosula eller inte finns det delade meningar om. Jag har inga problem med smaken på köttet - det smakar bara kött med salt och peppar. Inga konstigheter! Men å andra sidan har jag ju inte smakat så många olika skosulor i mina dagar…

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

Magica1970
0

#54 Inget av det där var nyheter för mig, men jag gillar fortfarande inte McDonald's för det.

Monky
0

Har vid två tillfällen ätit chicken nuggets med bearnaiseså, inget annat till. Inte direkt mått toppen av det men det var lite akut.

Skulle nog hellre kila in på närmaste matbutik och köpa ut en bit färdiggrillad kyckling och en burk keso (keso med grillad paprika passar bra) i stället.

Nu när värmen kommer så kan man ju ta med sig maten ut och sätta sig i en trevlig park så då blir det ju lite lättare att köpa mat på olika ställen när man ändå vill äta tillsammans.

Glad

linneaennil
0

#57 kolla bara så kycklingen inte innehåller glutamat Flört

DET slipper man i alla fall i 100% nötköttsburgare

vet inte särskilt mycket

Vajulv
0

Om man ska käka ute, lite snabbt, så kan man väl käka kebab? Samma pris men man får ju mer för pengarna. Glad

Monky
0

#58 Ok, jag äter inte kött kunde jag ju lagt till…. Glad

När jag började LCHFa så åt jag bara fisk och skaldjur, sen har jag lagt till kyckling för det blev lite enformigt med bara fisk som proteinkälla.

linneaennil
0

#59 Kebab innehåller inte glutamat eller andra konstigheter då?

Det borde ju vara bra i övrigt, fett som det ofta är..

vet inte särskilt mycket

MimLan
0

#60 Ledsen att rubba dina cirklar, men kyckling är defintivt kött.

#59 Problemet med kebab är att det sällan är rent kött, utan det är processat på ett eller annat sätt. Hur har man då koll på att det bara är kött och kryddor? Det blir mer en fråga om vad man tål och hur bra koll man behöver ha.

Vajulv
0

Jo, säkert, men om jag måste välja mellan två onda ting så tar jag hellre kebaben.

Monky
0

#62 Mina cirklar är inte rubbade Glad vet att kyckling är kött, menade rött kött eller vad man kallar det.