Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2624 ggr
malin0222
0

Tuggummi?

Någon som har en aning om hur det är med tuggummi? Det äter man ju inte direkt men man får säkert i sig en massa skit ändå? Upplever att jag har fått lite sämre smak i munnen i och med LCHF så tuggummi är ju trevligt att kunna ta ibland…

valkyrja
0

Ingen aning… men då man läser på den "nyttiga" V6 tuggummi lådan ser man första ingrediensen är sötningsmedel, sedan följer minst 7 olika E nummer…. Det beror väl på hur strikt LCHF du vill äta.

malin0222
0

Så sant, vill ju helst helt avstå från tillsatser, hellre socker än sötningsmedel i så fall, men helst inget av det. Kanske får hitta andra vägar - några förslag? En flaska med munskölj i väskan kanske ;)

Jennix
0

Tugga blad av pepparmynta funkar för mig. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

malin0222
0

#3 Kul idé! Odlar du själv hemma eller finns det ett annat sätt?

Jennix
0

#4 Jag köper en kruka på affären eller odlar själv. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

malin0222
0

Är det bara jag som tycker att det är ntressant att det kommer reklam för Maltodextrin på denna sida - som: "ger kroppen ett snabbt tillskott av kolhydrater". Hmm…

malin0222
0

#5 Tack för tipset - ska provas!!

[Pennylane1]
0

dwet är automatisk reklam tror jag, söker av vad det talas om och vi talar ju mycket om kohydrater! Bingo Skrattande

malin0222
0

#8 Låter rimligt, men lite ironiskt är det allt ;)