Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 6973 ggr
Sockervadden
0

Fläsksvålar?

Har läst att flera äter fläsksvålar. Är det som snacks eller? Är det friterat grisskinn eller? Trodde bara att det fanns i amerikaFörvånad. Är sugen att prova. Står det fläsksvålar på påsen?

shamani
1

Ja det står på påsen. Tyvärr är det inte alltid lätt att hitta fläsksvålar. Jag har hittat dem på Coop Forum och Willys (har inte smakat på de från Willys än). Willys var billigare.

Jag äter dom som snacks framför TV.n. Knastrar gott. =)

När min mamma gjorde skinkstek, eller annat med svål på så blev skinnet krispigt. Är osöker på om dom är friterade eller stekta. Goda är dom i alla fall!

[Pennylane1]
0

dom är nog ungsstekta men de kokar ju i sitt eget fett så det blir samma sak som att fritera…

ariaam
0

Jag har inte hittat fläsksvål änSkrikandes

Garlica
0

Willys har och dom tycker jag är helt OK.

lchfmat
0

Har provat fläsksvålar från coop och willys, men det senaste fyndet finns helt klart på Netto, de har små påsar med äkta fläsksvålar, underbart goda. Kostar 10kr per påse. Coop-extra har nästan identiska svålar men de kostar 15kr.

Akta er bara för fusk-svålar som säljs i butikerna, läs innehållsförteckningen.

//lchfmat

lchfmat
0

Airam skriver hur man gör egna svålar här:

Airams Hjemmelavede Flæskesvær

//lchfmat.com

Sockervadden
0

Tack för tipsen! Ska på bio på lörag "män som hatar kvinnor" o har funderat på hur det ska gå med allt prasslande från godispåsar o popcorndoft. Nu kanske jag kan mumsa på fläsksvålarSkrattande!

[Pennylane1]
0

ta med vatten att dricka till bara för halsen kläggar ihop annars!

flikkan77
0

#8 Ja, det tycker jag är mysko bieffekt av fläsksvålarna. De går liksom inte att svälja… Flört Så vatten är ett måste!

"You just have to belive…"

[iovis]
0

Ja man måste tugga och svälja en i taget, ta absolut inte flera på en gång som man har gjort med vanliga chips…..

Sockervadden
0

Haha! Ja då tar jag med mig en petflaska med vattenGlad!

[iovis]
0

#11 Hoppas du får det trevligt!!!  Fast när det gäller filmval så tror jag inte att du kommer stoppa så mycket i munnen, du kommer inte ha tid……

[Pennylane1]
0

Vi var och såg den förrra helgen, dvs halva hade vi sett innan så det blev repris. Chockerande nog avled maskinisten mitt under sändningen första gången vi var iväg! Så vi fick ny biljett… jag han peta i mig någon näve solrosfrön iallafall! Flört

[iovis]
0

#13 Men vad hemskt! Förstår att det var chockerande…Förvånad

Fitnesstjej
0

Jag provade den påsen som finns på Netto, men det vände sig i magen när jag såg en sån där rödblå "tatuering" som djuren har, på själva "chipset".

De från willys var däremot godare och inga "tatueringar" på..  även att man vet vad det är, så kändes lite osmakligt att se det där.. :S

[iovis]
0

Viktigt att kolla är det, för det kan vara fuskisar, kolla att det inte är nån mjölblandning i. Aekte flaeskesvaer ska det vara! De jag köper kommer från Mr Chipps och är naturella, samma märke har en sort med baconsmak och de är inte riktiga!!!

flikkan77
0

#15 Med stämpel på är de ju garanterat äkta i alla fall… Flört

Men jag kan förstå att du tyckte att det var osmakligt.

"You just have to belive…"

ariaam
0

Ok, finns dom på Willys, vilken "avdelning"??

kolis
0

Dom brukar stå bredvid chipsen, iaf på vårt Willys.

Anna - www.noweightgain.com

JAUS
0

Det går väl bra att fritera fläsksvålar i ister eller kokosfett och då blir de inte lika torra heller.

Aliki
1

Mr.Chipps från Willys eller coop äter jag, men skulle gärna prova ett lite saltare märka om jag hittade.

2 påsar har räckt för mig i 2 månader…och då har jag bjudit på dem!!

-Som snacks, vid akut hunger eller på bussen

- med ost och smör som macka

-med jordnötssmör i micron. Obs! täck över! eller värm först fläsksvålarna och bre sedan på det osötade jordnötssmöret.

-Som Nachos: med chilisås/tabasco och ost i micron

- Som drink eller vin tilltugg: med smör och en god ost.

- som tillbehör till din vanliga LCHF mat…som tex köttfärssås.

Ingen smalmat, men som sagt..man blir nöjd med få!!!

Det jag inte kommit på ännu är hur jag ska fixa ostbågarTungan ute…kanske med något dipmixpulver…tror inte det….troligtvis för mycket kollisar…ska kolla.

[Pennylane1]
0

ingen smalmat? Vad menar du med det? Här räknar vi ju inte kalorier precis och dom är ju utan kolisar!

kolis
0

Det där med jordnötssmör på lät som en ypperlig idé! Det ska jag testa!

Anna - www.noweightgain.com

Aliki
0

#22 Ok, fel ordval.

…..En assiette med fläsksvålsnacks ersätter en hel måltid för mig då det är så mättande…dvs.Inte Light!!

Sockervadden
0

Iovis, Du hade rätt! Filmen var så bra så jag åt ingenting. Drack inte ens vatten. Det passade inte in att sitta o smaska något till en sådan film. Fast jag har fortfarande inte hittat några fläsksvålar..

calendula
0

Jag har köpt mina svålar på en "utländsk livs",riktigt billigt och de hade på Ica Kvantum ( Kungens kurva).

Sol!!

JAUS
0

Igår åt jag en påse fläsksvålar med krämfräshdipp som enda mål. Billigt, mättande och gott.

Hercusblomman
0

Hur i hela ser dessa ut och var i affären hittar jag dessa?

Aliki
0

Ja, det beror på var man bor.. men Willys har dem, en del coop och ica butiker.

Hercusblomman
0

Jag hittade på Willys men jag fick lov att fråga en anställd

inte helt lätt att se dom