Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 5030 ggr
lillan66
0

Valio SMÖR

Är det någon som provat detta och vet hur det smakar?

http://www.valio.se/valio/smpage.fwx?page=24&location=77&familyid=47

Såg det i ica affären i tisdags har inte sett det förr vet ej om det är nytt eller ej men blev lite nyfiken.

jasinska
0

Har testat det osaltade smöret från Valio. Har bara stekt i det, men inte smakat rakt av. Så vet inte hur själva smöret smakar. Men det funkar bra att steka i. Flört Har för mig att fetthalten ligger på 82%! 

Läste på deras hemsida att det är en ny grej dom har börjat med. Dom har även smör i sån "bordssmör"förpackning.

jasinska
0

Ah! Bytta hette det ju! Glad Kollade in länken först nu.

mazen
0

Köpte på mej ett lager normalsaltat när Lidl sålde för 30kr kilot, Helt okey minst lika bra som Arlas

JAUS
0

Önskar de kunde ha laktosfritt smör i bytta också. De finns de som behöver det.

#3 Finns Valios smör på Lidl?

mazen
0

Ja

JAUS
0

Det laktosfria?

Mervi
0

Jag har ätit Valios smör i Finland, inget fel på det.

Har även köpt Lidl:s smör som heter Voi och man kan tro att det är finskt men det är det inte, inget fel på det heller.

Min dotter köpte Valios smör harömdagen, hon tyckte det var gott.

berndt
0

Vi har använt Valios och Ingmans smör hela tiden här i Finland; Valio är ju ett finskt mejeri. Ingmans är lite billigare. - Lidls Voi är inte finskt trots namnet… min fru tycker att Lidls Voi inte är lika smaksatt som Valios och Ingmans…men jag tycker alla går bra.

Jag har inte jämfört innehållsförteckningen - kunde göra det o rapportera nån dag!

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

mazen
0

Kan jag inte svara på men det var silverfärgade paket och det är ju de laktosfria. Såg ut så här tror jag

http://www.valio.se/valio/smpage.fwx?page=29&product=1018

keja01
0

Men laktosintoleranta brukar ju kunna äta smör för att laktosinnehållet är så lågt. Det får vara olika grad av laktosintolerans i så fall.

JAUS
0

#7 Det heter inte "Voi". "Voi" betyder smör på finska det står på paketet så att de kan ha samma förpackning här som i Finland.

#10 Precis, det finns de som är så känsliga att de inte kan äta vanligt smör.

Lottalis
0

Valio har många olika laktosfria produkter  ex grädde.

Fråga i affären där ni köper valios produkter.

JAUS
0

Jo, jag känner mycket väl till deras produkter, visste bara inte att de fanns på lidl. Den laktosfria grädden innehåller dock karragenan.

kaisakavat
0

Såg Valios smör på coop här i Piteå. Men det var dyrare/lika dyrt som det svenska smöret, så jag avstod.

Annars brukar jag ibland köpa deras laktosfria grädde m skruvkork. Och deras laktosfria 3 % mjölk, som är den enda laktosfria jag hittat som inte smakar äckel-sött. 

Fast oftast kör jag Norrmejeriers riktiga grädde.

anki1
0

Jag såg det hos min lokala ICA butik, och bestämde mig för at prova. Det verkar vara bra. Jag har just öppnat paketet. Det var en kr billigare än Arlas, så det avgjorde saken.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk