Systembolaget
Har fått sommar jobb på Systembolaget. Undrar vad ni Lchf:are köper där? Nåt att rekomendera?
Grattis till jobbet!! 
För mig blir det torrt vin, vodka eller whiskey. Men inte så ofta.
Favoritdrink är vodka med is och lime! Eventuellt med ett mineralvatten för lite kolsyrefräs..

Grattis till sommarjobbet 
Jag brukar köpa rött och vitt vin
Karin
#1-3 Tack! :D Hoppas på att få fast där efter sommaren. *håller tummarna*

Rött & vitt (torrt) vin. Ekologiskt!
Torr sherry
Retsina
Commandaria - inte riktigt LCHF, men ack så gott till halloumi för att inte tala om till mascarpone, eller kalamataoliver & medelhavskallskuret…. Räcker med ett litet glas för smakens skull
Snapsmix runt jul/midsommar.
Sockerfri glögg runt jul
Starksprit blir lite för dominant för mig, men till enstaka gånger på sommaren är Absolut Päron blandat med typ Ramlösa päron/cactus en höjdare.
Eller Absolut Vanilj + äggmjölk+kaffe…
Fabricati diem, pvnc!

#6 Till Absolut Vanilj och äggmjölk behövs inget kaffe 

Ingenting 
en flaska Rooderberg (rödvin)
Jag köper gott belgiskt öl. Dricker en flask under kvällen och tar att mitt blodsocker far åt fanders. Light-öl är jag gott utan. har man väl smakat ett bra öl funkar inte low carb öl…
Ibland måste man få njuta lite också. :)

.Rött vin UMBALA 3 liter för 128 kr är mitt köptips.
I övrigt OP Andersson, Black Ribbon
Hur är det med kollisar i Gin? Om det är ok så är sommaren räddad! ;.)
Blanda med Ramlösa och pressad lime! Fantastiskt läskande en ljummen sommarkväll!

Jag gillar Foot of Africa både röda och vita. Har även provat olika ekologiska viner och de är OK
#11 inget dåligt val. Är själv förtjust i mörkare öler och kan rekommendera blå Chimay som är ett smakrikt belgiskt trappistöl. Annars är Innis and Gunn ett fantastiskt öl som pass bra till mat.
Även om öler inte innehåller allt för mycket kolhydrater har jag för mig att de är välgit snabba och att alkoholen gör att de går ut i blodet med turbofart.
Dricker inte alkohol, men köper ibland sake, blandar i sukrin och använder det istället för mirin när jag lagar japanskt.

Jag handlar i Tyskland, inte på bolaget =) Men om du undrar vilken typ av alkohol jag som LCHF:are dricker så gäller whiskey och vodka, vodkan antingen ren eller utblandad med smaksatt mineralvatten, sen dricker jag ett gäng öl nån gång i månaden också, det är väl inte rekommenderat direkt men det är medvetna avsteg från kosthållningen, kan inte tänka mig ett liv utan öl, och light-öl smakar inget vidare.

Vitt halvtorrt vin (någon som har koll på kolhydraterna på halvtorrt?) och ibland öl - gärna Kilkenny….
Gärna ett kallt torrt vitt vin så att glaset immar när man sitter i hammocken och maken grillar……..Själv har man slitit med tillbehören…….
Grattis till sommarjobbet! Får du nån utbildning?
Jag köper ingenting från systemet 
Hembränt o lingondricka?? 
Hembränt o lingondricka?? 

Mina öl-favoriter är Jever pilsner och Spendrups Old Gold, de är inte så söta :)

Roa dig med att göra en LCHF lista över de kolhydratsnålaste dryckerna…till gagn för oss som inte orkar läsa innehållsförteckning.
Trevlig Helg!

Någon som vet hur mycket öl man kan dricka "utan skada"? En dl borde man väl kunna dricka (ca 5 g kh) utan att må dåligt? Är en stor ölälskare och nu till sommaren är det ju tufft att avstå…
Om jag har förstått det hela rätt, så är öl bland det sämsta man kan äta/dricka när det handlar om blodsockerhöjning. Snabba, snabba kh. GI tvåtysen ungefär..
Men jag vet inte. Det finns dem som dricker öl bland oss här på sajten, vänta och se om någon av dem svarar..

Jag är nog inte rätt person att svara på det, jag har inte blivit så känslig mot kolhydrater att jag mår dåligt av dem, drack en halv platta vanlig lager på en grillfest förra helgen, enda biverkningen jag får är att jag lägger på mig vikt, men den vikten tar bara en vecka eller två att bli av med, och öl är så gott att jag tycker det är värt det.

För lite mer än 20 år sen hade jag ungdomspraktik på systemet , det var riktigt skoj , på den tiden var jag ca 16 år och helnykterist , det är jag inte längre
Har försökt att få ner lchf riktig alkohol men det går bara inte , så nu för tiden har jag gått över på starkare öl/cider så att man inte behöver dricka så många och på så sätt få i sig mindre kolhydrater . Men oftast är det en riktigt dålig variant då man fortfarande dricker i samma takt och resultatet bara blir att man blir dubbelt så full istället .
Jag fuskar hellre på helgerna än att jag ska tvinga i mig nått som jag inte tycker om .

Glenfiddich Singel Malt Scotch Whisky! (12 eller 18-årig)
eller
Highland Park Singel Malt Scotch Whisky! (gärna en 18-årig!)
Båda är goda och fina och dyra… och de smuttas med andakt! De räcker länge, för de ska njutas, inte drickas.

Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt

Gin är inte så dumt och vitt vin. Gin är helt ok föresten som lchf.
En riktigt god wiskey är inte heller så tokigt.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Lindemans vita i flaska är godast enligt mig….