Chattrum goddag/godnatt...
Eftersom tråden "Chattrum 2" börjar bli trög för vissa tog jag mig friheten att starta om tråden……men namnet "chattrum goddag/godnatt"
Tråden "godmorgon - godnatt"…kanske kan hänga med på samma tråd……shamani som startade den tråden tycker det är okey…..
Här pratar vi om lite av varje ……kanske säger hej godmorgon eller nåt liknande……
Välkomna…..
nenna31
Ps. någon Medarbetare kanske kan "nåla" tråden Ds

Puttar puttar…..

God morgon :) ska snart fixa lite ägg och bacon till brunch.

Mums det låter gott …det åt jag till frukost ..min favvo…
snart dax för lite lunch här ……ska fixa lite innan först….måste slita mig från datorn …inte lätt…..

Puffar lite igen….
God eftermiddag.
Nu har jag precis provat potkäs för första gången. Gott gott. La en liten klick på köttfärsröra, det här ska jag prova som tillbehör till många rätter.
Nu ska jag åka o klippa mej, mätt o glad.
Goddag alla
Äntligen hemma från jobb.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jag har varit ledig idag …..suttit framför datorn till och från hela dagen ….svårt att slita mig…..
mellan varven städar jag köket….
Sedan jag blev handikappad så tar ju allt mycket längre tid…..måste vila emellan åt…..
inte som förr när man fixade det på en "pisskvart"…..
Men börjar vänja mig…..det går bättre dag för dag…..

Lillskruttan, Cane Corso på 1½ år, förstår inte riktigt vitsen med att ta det lugnt nu när hon är sjuk. Är nästan lika pigg som vanligt… dumma hund!
Tror dock hon har lite ont i magen för hon skäller aningens mindre.
Ska gå och duscha nu och sen ska vi till stan och storhandla. Måste köppa mer kolsyra så jag får eget vatten att dricka. De vi köpt på flaska de senaste dagarna är inte lika gott.
"You just have to belive…"

Håller med dig flikkan77……gillar oxå hemgjort kolsyrat vatten bättre än köpe vatten…..
Hälsa lillsruttan att hon ska ta det lite lungt….

Hur gick du och blev handikappad nenna31?
Minns hur frustrerad jag var när jag hoppade på kryckor i nästan 3 veckor (sen stod jag inte ut längre). Bara en sådan enkel sak som att hämta nått att dricka var svårt. För att inte tala om när jag skuttade 3km med en hund i ena handen för att ta mig till ett möte på brukshundklubben. (Fast väl där skällde de på mig och tyckte att jag kunde ringt så de kunde hämtat mig… sen fick jag skjuts hem.)
Lillskruttan har alltid alldeles för mycket energi. När hon skulle höftledsröntgas i i höstas fick hon ha två lugnande sprutor och hon försökte fortfarande ställa sig upp… hennes uppfödare som var med var helt förvånade. Min lillskrutta är den energiskaste Cane Corso de någonsin sett.
Nu har hon livmoderinflammation och äter antibiotika… och är lika pigg för det!

flikkan77…..det är en lång historia hur jag blev handikappad…..gå gärna in och läs på min sida …….blir så mycket att skriva här….
Du ger väl henna alla kolhydrater som du inte äter …..för mycket socker kanske…..(skojar)

Nenna31- Då får jag läsa på din sida sen. Nu ska jag laga mat! Har varit och handlat och är alldeles hungrig!
Undrar hur en sockerspeedad Lillskrutta skulle bli… tror inte jag vågar testa.
Mina hundar brukar vara rätt pigga, har haft border collie-korsningar förut och de är rätt aktiva, men den här hunden tar priset! 

Glömde det jag tänkte skriva egentligen ju…
Har äntligen hittat fläsksvålar! Har letat sen ungefär i september och börjat ge upp hoppet och då helt plötsligt så fanns de på Willys. Det ligger nått i att man ska sluta leta för att hitta. 

Hur smakar de där fläsksvålarna egentligen? Är lite rädd för dem 
De smakar som fetaste delen på beacon. Sen är det ju hur man kryddar.
Hos oss är det jag som petat bort den delen….men det var tidigare nu får jag allt lära mig äta det också.
Det är den svåraste biten, sen man har lärt sig i 30år att inte äta fett. Vilken tur man hittat lchf. 

godnatt till er alla!

Morning morning…..från ett halvsoligt Östergötland…….
Idag får jag fortsätta städa mitt kök…hoppas att jag orka bli klar med det idag …..natten har varit lite jobbig…..mina fingrar och handleder har värkt mer än vanligt….troligtvis pga städandet i mitt kök….svårt att vrida ur trasan ju……men vill ju bli klar snart…..
Ska ha "smärtgänget" här på fredag …vi träffas var tredje månad….vi turas om…..och nu är det min tur…….
det kan ju inte se ut som en flottig resturang här då….
Hoppas ni alla får en solig dag …..nenna31
Morron alla, Ska in till samhället sen, handla och köra inom dotra som skaffat hund igen.
Så nu är där 4 ungar, och en Grand Danois (hur stavas det haha"En stor dansk") att sitta och titta på, förutom dotra och hennes gubbe då.
# 17 Stackars dig Nenna, hoppas du får en varm och fin dag, det brukar bli lite bättre med värk då. Uppmuntringskramar

Fläsksvålar smakar som tja… fläsksvålar.
Har lite svårt att beskriva smaker faktiskt. Men salt och knaprigt i alla fall! Tror jag ska äta några till frukost nu faktiskt. Skönt nu när man kan äta dem utan dåligt samvete!
Nenna: Nu har jag läst på din sida. Stackare! Men du verkar ju kämpa på riktigt bra. Jag har själv lite problem med ryggen ibland, fast inte i närheten så illa som du har det.
Isa: Jag såg en gigantisk Grand Danois i torsdags hos veterinären. Han som hade den hade fått köpa en större bil för den kunde inte stå upp bak i hans volvo kombi som han hade haft förr. Tror aldrig har jag sett en så stor GD förut faktiskt.

Tack för era värmande ord och uppmuntringskramar….det hjälper…
Vill ha en hund……
men inte en så stor som en GD…..en liten hund som jag klarar trots mina problem…….och som går ihop med mina (dotterns) katter……
Hoppas på att jag kan skaffa en i sommar ….
Flikkan: Ja man tar den inte i knäet direkt haha. och jag tyckte vår Labbe är en rätt stor hund,
Dom har haft en newFoundlandshund innan, så vanan och ett stort hus finns ju. Och en stor bil

Nähä…bäst att börja/fortsätta med köket….vill komma ut en stund i det fina vädret…..borde handla lite……
Tittar in lite då och då……..

Nenna: Ja, även uppmuntringar på nätet från helt okända människor kan värma… och här finns så otroligt många uppmuntrande människor!
Jag har en liten hund! Hon väger bara 35 kilo och är 62 cm hög. För att vara den rasen så är hon litelite liten.
Mattes Lillskrutta!
Isa: Ja, det är mycket som behöver vara stort när man har en stor hund, även knät! 

Vilka fina hundar…….Jag har haft en svart kraftig Labrador…..helt underbar….enda felet han hade var att han älskade tikar…….det hände att han rymde…..
Mmm, har hämtat de äldre rätt många gånger flera kilometer härifrån på grund av just det….

Minns en hanne som alltid kom och hälsade på när familjens äldsta tik löpte. Han bodde nästan 6 km bort men kom alltid en eller två gånger under varje löp och kollade läget.
Det var den enda tik som han rymde till och det var den enda hannen som kom och hälsade på hos oss. Lite lustigt sånt där. Annars träffades de aldrig.

Det här är mina vovvar för ganska exakt ett år sedan. Lillskruttan väger nog 30kg mer nu. 
Alla mina vovvar utom en har varit svarta och när jag hade min gula amstaff så upptäckte jag att hela min garderob faktiskt var anpassad för mörka hundar. Attans vad hennes ljusa strån syntes på mig… Nu blev hon bara 1½ år annars hade jag väl ändrat om i garderoben lite. Efter henne har det bara blivit mörka hundar igen.
Fast jag skulle kunna tänka mig en golden nästa gång det är dags för valp… eller en sandfärgad saluki.

God middag på er! Känns lite tokigt att sitta inne vid datorn när solen skiner ute… Men så fort jag går ut så försvinner solen bokom ett moln. Och när jag går in igen så kommer solen fram igen. Man skulle nästa tro att det händer på pin kiv!
Saknar mina hundar som är bortgångna sen länge nu. Vill inte skaffa hund igen så länge som jag bor som jag gör (1:a på 44kvm). Sen har jag jobbat heltid och tycker inte det är schysst att lämna en hund så lång tid så jag får avvakta tills situationen är annorlunda. Tur man har vänner med hund istället. =)

shamani: Så gör solen hos mig med! Just nu skiner den minsann men innan när jag var ute var det kallt och blåsigt istället. Stod ute och silade bort damm från en säck kutterspån och vinden blåste åt fel håll hur jag än stod. Jag såg ut som en snögubbe när jag var klar… 
Har tvättat vovvarna och det luktar blöt hund i hela huset, är glad att ingen av dem är långhårig. Både tvätt och tork går rätt fort!

Ja dessa män….spelar ingen roll om det är djur eller människor nog attan ska de springa efter "kvinns"……
Tur är väl det annars skulle vi inte finnas till…..
Oh jag vill såååå gärna ha en hund…..måste bara vänta och se hur det går med min arbetsträning osv…..kan behöva ett "måste" att gå ut….

Du kan få låna min Lillskrutta, nenna, sen vill du inte ha hund. Henne har jag fått för mina synder! 
Till en av mina förra vovvar var det faktiskt tiken som hade sprungit sin väg. En superfin vovva blev det, fast hon fick fel på ögonen (möjligen hjärntumör) så hon blev bara två år. Men töser kan minsann springa efter karlar de med. 

Jo visst kan vi…..vårkänslor…..
Ja det är just det ….måste ha en vovve som inte är för stor, inte för stark och den måste funka med mina katter….Det finns säkert nån som passar bra…..
Har vana från både min labb,schäfer och greyhound……(till tävling)…riktigt kuligt…..och helt underbara hundar….vilket jag inte trodde innan jag kom i kontakt med dom…..

Tror inte det ska vara något problem att hitta någon hund till dig när du väl tänker göra det. Har aldrig haft problem med någon av mina hundar och katter ihop heller. 
Hade faktist en stallkatt som blev så förtjust i min ena hund att han flyttade hem till oss och bor kvar än. Valde lägenhet framför stallet. Under en vecka så pendlade han men sen en dag ville han inte följa med på morgonen när jag skulle till stallet och sen bosatte han sig hemma istället.

Hej alla!
Kom tillbaka från utrikes i går natt och har vallat barn hela dagen. Det kliar i fingrarna att skriva blogginlägg men har knappt haft en stund över.
Fabricati diem, pvnc!

flikkan77….
Det stämmer såå väl vad man brukar säga om katter…..de HITTAR själv sina hem…..
härligt med djur….
greensis…..välkommen både hem o hit….har det funkat bra med lchf när du varit utrikes…..????
Var har du varit??semester eller tjänsteresa…??

nenna31- Ja, det är precis vad de gör. I höstas så kom det hitvandrande en mager liten kattdam. Vi satte upp lappar i affärerna här omkring och la i ca 50 brevlådor men ingen ägare vill ge sig tillkänna så hon bor här med våra fyra andra katter nu. Supertrevlig liten dam på kanske max 2 år.
Vi var inne hos veterinären och letade id-chip med men hon var inte märkt. Vet ju inte hur långt hon har gått heller, katter kan ju försvinna rätt långt om det vill sig illa. Tycker lite synd om hennes ägare för det är en väldigt trevlig katt.

flikkan77…..Bra att du kunde ta hand om katten……som många som inte bryr sig över huvudtaget……
Gillar att titta på 4:ans Hitta hem som visas mån-tor……så skönt att se att det finns de som tar hand om de övergivna djuren….
Man blir sååå himla för-annad på dessa idioter som överger sina djur…..fykatten

#36 Jag har varit i Hamburg två dagar. Mina föräldrar hade affärer i Tyskland och arvsskiftet har pågått sedan pappa dog sommaren 2006… Det var skönt att kunna diskutera igenom med folket därnere och veta att man formellt och lagligt kan besluta och underteckna grejer. Väldigt mycket har hängt i luften väldigt länge.
LCHF är inget problem i Tyskland så länge man skippar Bier und Kuchen (öl och kakor). Hotellfrukosten körde jag kallskuret + ägg&skink-röra + 2msk fruktsallad m gräddfilsfet yoghurt. Och 3 smörpaket till.
Ingen invände när jag beställde grönsaker ist f pommes/ris till maten.
Fabricati diem, pvnc!

greensis…..
Låter bra….att maten funkade och skönt att det ordnat sig efter din fars död…..
Nu ska jag utgå för ikväll……ha det gott alla lchf:are…..

#39 Oj vad lång tid de där affärsbesluten verkar ha tagit. Låter riktigt jobbigt!
Skönt att höra att maten fungerade med. Tycker det blir svårt så fort jag inte lagar maten själv. 

#40-41 Det var inte affärsbesluten i sig, det var att få de tyska insanserna att acceptera bouppteckningen osv.
Problemet var att min mamma dog 7 månader efter pappa, innan allt var klart. Och då liksom kortslöts processen och vi fick börja om från början med "av Kammarkollegiet auktoriserade översättare," notarius publicus, ytterligare besök på ambassaden….
flikkan77 - Mat ute - beror lite på hur liberal man är. Jag är rätt strikt på en liberal nivå. Så jag åt lammstek m sallad & broccoli & tzatziki till middag, och kalkonsallad m pinjenötter på ruccolabädd till lunch. Det var lite dekorfrukt i salladen men så lite att jag åt upp den. Möjligen lite för lite fett, men jag kunde ju ha bett om mer olja.
Måste man hålla LCHF väldigt strikt kan det förstås vara ett problem att äta ute.
Fabricati diem, pvnc!

#42 Med andra ord ska man försöka ordna upp sina affärer utomlands innan man dör, om man nu har några affärer.
Är affärerna helt klara nu?
Tror mitt matproblem ligger i att jag inte riktigt klarar av att äta köttiga saker som andra tillagat. Det försvårar liksom det hela… och försöka förklara exakt vilka grönsaker jag äter och inte är svårt för det är det knappt jag vet själv.
Ost äter jag i alla fall, det är det som är lättast att säga.
Sen är jag för feg för att våga krångla med. Men ska jag bli modig inom det sen… 

#43 Affärerna är klara, så tillvida att de ligger i knäet på mig och min bror. Vi har inte släppt banden till Hamburg riktigt än.
Spelar det roll om det är kött på restaurang eller hemma hos någon annan? Msåte vara knepigt om det även gäller släkt och vänner.
Fabricati diem, pvnc!

#44 Det gäller även sånt som lagas hemma av min man faktiskt så det är lite invecklat att äta. Vegetariskt litar jag på men kött vill jag göra själv. Är lite "knäpp" när det gäller mat och var lakto-ovo-vegetarian tills i september förra året när jag började med lchf. Litar inte på kött än… Åt inte ens kött när jag var liten så det är väl därför jag är skeptisk.

#45 Tja, för mig är det tvärtom sedan barnaåren. Grava grava allergier mot det mesta utom landlevande animalier + mejeriprodukter (inte ägg, men tålde höns). Varje ny växt jag klarade att äta var en kulinarisk upplevelse.
Missförstå mig rätt, jag gillar grönsaker och även som reguljärkostare kunde jag tänka mig att äta vegetariska måltider ett par gånger i veckan, men jag "litar" inte riktigt på att jag skulle få i mig allt jag skulle behöva för att leva på det. Kött & smör däremot vet jag så väl var jag har.
Fabricati diem, pvnc!

#46 Jag tror aldrig jag har fått i mig tillräckligt med till exempel protein om jag ska vara helt ärlig. Är besvärlig i maten och har varit anorektiker i några år med. Allt sitter i mitt huvud helt enkelt. 
Vegetariskt är aldrig några problem men när det gäller kött så låser det sig. Nu är jag tillbaka i en "kan-inte-äta-alls-period" som jag försöker ta mig ur, sen ska jag försöka börja äta kött igen.
Kött och smör låter väldigt vettigt att äta, och jag vill äta det. Bara min hjärna som har lite andra ideér för sig.
Låter jobbigt att vara så allergisk som du är/har varit. Det är jag glad att jag inte är. Det vara bara sol jag inte tålde under tonåren men det växte bort.

#46 Här i tråden Personliga Ätproblem berättar jag lite mer om mitt felaktiga ätande.
Jag vet att jag gör fel och äter fel men klarar inte riktigt av att göra nått åt det.

Jobbigast tycker jag är - när man äter ute - att man vet inte om det finns t.ex. mjöl i såserna. Jag har fortfarande inte så bra koll på näringsvärden på grönsakerna mer än att det brukar vara ruskigt lite fett. Det kan ju vara väldigt lite fett i kött också.

#49 Knepet är att undvika de rätter som är mest suspekta. Stuvad vitkål på lunchhak brukar vara gjord på mjölredning, tex. Brun sås är ofta påse, med kemilabb & stärkelse osv.
Annars får man helt enkelt undvika/be att få slippa såsen och fråga efter mer fett. Om de inte har smör brukar de i alla fall ha olivolja. Och har de inte smör ens i köket på en rak fråga kanske man ska undvika stället igen.
Fabricati diem, pvnc!

Usch, tror jag håller på att bli förkyld. Igen! 
Ser ut att bli en fin dag ialla fall, fast det blåser rätt bra. Måste komma ihåg att sätta fästingmedel på vovvarna idag med… kryllar av dessa små otäcka kryp här.

God morgon från ett soligt/molnigt Östergötland……..
Uj va trist det är när man inte får sova ordetligt…..börjar bli alldeles för trött snart……övertrött kanske…..
Får försöka ta en tupplur på da´n idag …….Måste handla idag …kom inte utanför dörren igår……
Ha det gott……

Måste också handla idag, igen… Glömde hälften av det jag skulle handlat när jag var i affären igår. Så typiskt! Har 8 km till affären så det kostar lite att glömma saker…

flikkan77….
Vet hur det är …har inte långt till affären men svårt att gå…..använder kryckkäpp…..och har en vagn att dra….tar bussen hem oftast…om det passar……Ska jag till centrum o handla så tar det ca 1,5 timmar …..så det gäller att inte ha för bråttom…..
Måste planera och ha ork…..

Jag har som tur är en bil att köra med. Grannen är snäll och lånar ut sin ena när vi behöver bil, det enda vi betalar är bensinen vi använder.
Förstår att det blir jobbigt för dig att handla när du har så svårt att gå… och bussarna går ju inte alltid när man vill att de ska. Det är som du säger med, man måste planera och ha ork. 
Just nu har jag knappt någon ork alls. Hela kroppen är helt seg och jag har lite ont i halsen och hostar lite. Kanske på väg att få tillbaka min förkylning som inte riktigt har gett med sig än. Suck!

Håller med dig flikkan77…..
Nu MÅSTE jag hoppa i duschen……förstår inte….svårt att slita mig härifrån….

Har också väldigt svårt att slita mig härifrån!
Har i alla fall gjort en paus och tänt i pannan så vi får lite värme idag med. Tycker faktiskt att 17 grader är lite kyligt. I vintras hade vi allt från 11-14 grader varmt(?) på morgonen så 17 är ett stort kliv upp men jag trivs ändå bäst vi 21.

Brrrr…..här skiner solen och det är 14 grader i solen ….så det blir skönt med en promenad……

Hej och Välkommen molana…….

Bara 8 grader ute i dag och det beror på att det blåser så. Ska dock ta mig ut en runda med vovvarna snart. Lillskruttan är trött på att vara sjuk nu säger hon. 

Nähä mina vänner….nu utgår jag …promenad och handla…..see you…ha en bra dag….!!!!

Kom precis in från min promenad i blåsten nu.
Har inte tyckt att Lillskruttan, med sin livmoderinflammation och löp, har varit särskilt påverkad av det. Men idag var hon helt knäpp ute så nu är hon tillbaka i högform. Dock har konditionen försämrats lite. Kul att se henne så igen!
Skönt att ha varit ute med. Min kropp behöver det så väl.

God middag på er!
Idag vaknade jag till en mörkare dag än vanligt. Strömmen var borta. Visst, det blåser, men inte SÅ mycket att det skulle vara orsaken… Satt i köket och funderade på om jag skulle äta kall kyckling som blev över från middagen igår eller om strömmen skulle komma tillbaka snart så jag kunde koka ägg och steka bacon. Hade inget kvar från igår. Medan jag funderade på om jag skulle åka till tappen för att köpa kaffe så kom strömmen. =)
Så jag fick min standardfrukost och kaffe. =)
I övrigt fastnade jag vid köksbordet med sudoku och radion… Farliga saker, det där! 
Planerna var att klä in en taklampa med samma tyg som jag har i gardiner och dukar, men av nån anledning försvann lusten… Fick gjort deklarationen i alla fall. =) Nu är det bara att vänta in skatteåterbetalningen…
Ha en fortsatt bra dag!

Här hade det inte hänt mycket sen jag skrev här sist..
Kan meddela att lampan är i precis samma skick som i förra inlägget.
Blev sittandes här och läste en massa intressanta saker (som vanligt…) tills dottern ringde och behövde hjälp med att plugga. När jag kom hem igen så hamnade jag av någon märklig anledning här igen. Och sitter kvar..
Men nu ska jag ladda för en god natts sömn.
Natti på er!
God morgon allihop!
Måndag morgon igen. Helgen försvann fort. Solen skiner. Gitarr och ryggsäck är packade; inför gitarrkursen och jobbet. Ska bara slurpa i mig morgonens ovo-latte alias äggmjölk först. Och kolla om det står något spännande i någon tråd här.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Morning morning…från ett grått östergötland….besök hos min kurator idag och jobba på eftermiddagen…..
Hoppas på besök av en väninna ikväll….vi brukar kackla o se på Färjan med ett halvt öga…….
Håller med dig Effie…….helgen går för fort….ändå är jag alltid ledig fre, lör och sön….så jag har långhelg varje helg….
Snart dax för lunch, ska njuta en sockerfri isterbands-korv :)
Hälsningar från ett soligt o blåsigt Österbottem!!
Vilken intressant tråd
Här blir man riktigt hund sjuk. Vår Dvärgschnautzer fick hjärn tumör vid 8 år. Miste syn, hörsel o luktsinnet så vi blev tvungen att avliva den. Alla saknar den ännu det är 5 år sen. Vi skall skaffa en ny men vi måste ju ha tid att skola in den. Just nu har jag inte den orken men skulle vara jätte bra motion….njaa…. vi bor på en bondgård vid sidan av byn…den skulle nog springa lös ute rätt mycket.
Måste åka till läkare i dag och få en sjukskrivning. Har sån värk att det nästan inte går att sitta här. Att sitta gör mest ont där vikten ligger på, men det är i alla muskler. Det har suttit i nu sen fred och blir värre av jumpa. går som en gamma 90-åring.
Någon som upplevt att värken blir svårare-intensivare med lchf? Hur länge?
Måste se om jag klarar att handla på samma gång. Skickade efter med min man på fred--men de blir ju inte riktigt som man tänkt.
Lunch dags omelett o turkisk youghurt. Oj va långt det blev.

Mmmm, nu har jag placerat mig i soffan med datorn i knä´t…..varmt & gott. Har precis ätit köttfärssås med lök,paparika & grädde, samt broccoli & kålrot !! Varmt & mätt i magen. Ingen paltkoma utan endast nöjt mätt. Ska surfa runt lite här, kolla om jag kan lära mej nåt nytt idag. 

Snabbtitt…..maten är i micron….
….torsk o blomkål……hungrig…..återkommer nog senare…….hej så länge….

Lottalis: Usch vad jobbigt! Jag fick ta bort min första egna hund när hon var 9 år. Hon fick akut leukemi och blev snabbt väldigt trött. Jag var dessutom sjuk själv och låg på sjukhus så det var extra jobbigt.
Lyckades med att få ta bort 4 hundar på 5 år. Först den jag berättade om ovan som var 9, sen gammeltanten som blev 13 innan hon fick juvercancer men då var hon redan lite senil och lullig, efter henne så en tik som troligtvis fick nån hjärntumör och bara blev 2 år och sen nästa tik som blev 1½ på grund av cystor på äggstockarna. Hade riktig otur där ett tag.
Nu har jag min Lillskrutta på 1½ år och gammeltanten på 11 år och de är ett trevligt par ihop.
Men visst saknar man dem man tagit bort.

Full rulle med trötta barn efter en lång dag.
Men jag har fått mina sporkar! En hel låda!
Nu kan jag börja sälja av till alla intresserade på jobbet, bland bekanta, men det ska nog räcka till de som vill ha på kryssningen också!
Fabricati diem, pvnc!

Sporkar ?? 

Aha, spoon-fork !! Är det sk kniv på ena sidan av gaffeldelen ??

#76 Javisst, tre bestick i ett. Går i maskin och är jättesmidig för mat-på-språng att ha i väskan.
Fabricati diem, pvnc!

Rusar in och säger HEJSAN……rusar ut igen till sjukgymnastiken…..see you……
Hejsan….här i skåne lyser solen…Vill inte sitta och plugga framför min dator…vill ut med kaffekorg på stranden :)

milky….hej där ….förstår dig…….skulle oxå vilja ut i solen ….men tyvärr så är det mulet o grått här….
Har varit o tränat……är bara hem o äter lite innan jobbet…..hoppas alla har det bra…..
flickan77 OJ va du hade otur. Man blir fäst vid hundarna nästan som vid barnen. Det sägs ju att skiljas är att dö litegrann. Tur att man minns de gosiga stunderna. De jobbiga glömmer man. Jag håller tummarna att du skall få lättar med maten.
Är själv sjukskriven månaden ut. Nu sitter jag här en stund ca 5min sen blir värken så svår -- upp o går en stund sitter ner igen….får ju motion åtminstone. Men allt tar ju så zzzlänge när inte kroppen lyder. Allt menar de beror på kortison -men det är orsaken till att jag lever i dag så egentligen skall jag hålla tyst inte gnälla och bara glad att jag lever!!
I morse orkade jag inte steka den vanliga omeletten. Åt Makrill, kinakål o bondost, jättegott.
När min man kom in undrade han om jag inte lagat omelett, han blev besviken..tyckte det var gott o man hålls mätt så länge. Tog sina smörgåsar och åt under tystnad!!!!! Jag lovade omelett till lunch innan han gick ut.
Så nu är det omelett dags.
Hej alla!
Nu är jag på jobbet och önskar er en skön eftermiddag/kväll!
Hejsan,
hemma från jobb och väntar en son (den äldste) med vidhäftande svärdotter, som har med fisk till oss.

HEJSAN…..Idag var jag tvungen att vila efter jobbet ,,,,hu så trött jag är…..
Vårtrött kanske……
…..eller så är det väl för att jag sover så illa……hoppas jag får sova inatt…..
Hoppas allt är bra med er alla lchf.are…..???!!!

Kom hem från en föreläsning, precis…..trött i huvudet !! & så funkar inte mailen….
….. Jaja relaxa lite till kvällens fotbollsmatch….

Isa56….kanske fisk……
….fniss

Har inte hunnit kolla datorn på sistone pga nya vävgrejer…….. finns det någon mer som väver här? Skulle vara roligt att få veta. God natt.

Inte provat att väva sen jag var liten,runt 10 år. Då tyckte jag att det var kul. Nu är det dags att krama kudden, efter en spännande fotbollsmatch !! Sleep well, cykelställ 
God morgon. Ännu en grå dag i Göteborg; är den lika kall som gårdagen? Vill ha sol och värme…
Jag har inte heller vävt sedan syslöjden i skolan. Jo, lite band någon gång på 80-talet, men det gick inget vidare.

Vävde med mormor som liten, och på slöjden. Mormor mönstervävde, jättekul med mängder med tramport i olika ordning.
Men jag lät mammas vävstol gå när vi röjde inför arvsskiftet - det finns inte en chans i denna värld att jag ska hitta den tiden på dygnet att kunna väva.
Fabricati diem, pvnc!
#77 Vart får man tag på sporkar?

Sov länge idag! Ända tills 8.15 när Lillskruttan tyckte det var dags för en gosstund i sängen och kom upp fnurklandes. Det är nog ett av de bättre sätten att vakna på. Ligga och mysa med hunden tills man är helt beredd på att gå upp.

Morning morning…..
flikkan77….ooooh vad avis jag blir……längtar efter den dagen när jag köper hund igen……
Idag har jag rätt mycket på programmet….så jag borde inte sitta här o skriva
….städa, tvätta, diska och hinna handla
…….ska ju ha "smärtgänget" här på fredag….KUL…..
….hoppar in o ut här under dagen …när jag måste ha en pause……
Ha en superbra dag alla…..

#92 Man köper dem av mig på kryssningen 
www.designtorget.se har dem om man vill skicka efter.
Fabricati diem, pvnc!
Hej tänkte skriva godmorgon men det kan jag ju inte mer i dag.
Vaknade vid halv 11!!!

Vilken tur man är sjukskriven. Var uppe i natt pga värken.
Jag har vävstolen som står och väntar på mig i källaren, hopplockad!
OJ va vävning är kul. Vävde mycket innan första barnet kom, sen blev det bara mattor. När tvillingarna kom 3 år senare plockade vi bort vävstolen som fanns här i ett sovrum. För en tid var det tänkt, 19år har gått!! Barn/Heltid Jobb/jordbruk -Astma. Men oj vad den retar mig, kommer nog ännu att pröva mig på ..tänk om..det skulle gå.
Den medicin som ger mig all värk i dag har också gjort att jag minskat på astma medicinerna.Tål mycket mer i dag.
Jag har varit en sån som hållit på med allt möjligt o haft möjlighet -som jag nu fått lämna pga sjukdomar, bla. vävning, Djuren i fähuset, trädgården, handarbete (vissa går) träarbb, all slag av målning mm
NU kommer LCHF och ger ett helt nytt hopp för att kunna bli frisk o ta tillbaka alla hobbyn.
Hade vägdag i dag -1,5kg så nu 2,5 på 2v.

Lottalis…..Jätte GRATTIS……till viktminskningen……
Trist när värken sätter så många stopp för än….jag känner så väl igen det…..
nenna31

Mors på er! Solen skiner här idag även om det inte är så varm. Skulle bli rena sommarvärmen till helgen! Det ser i alla fall jag fram emot! =)
Jag funderar på vad jag ska göra för sås till laxen i em. Dottern gjorde en god sås till nån stekt köttbit igår. Det jag vet hon använde var smör, grädde och ägg, men ingen aning om vad hon smaksatte med. Och jag är inge bra på såser… Ost i såsen är uteslutet då jag inte tål det. Inte grädde heller i och för sig. Får så ruggigt ont i magen av upphettad ost och grädde. Det gör det svårare att göra såser. Själv brukar jag bara ta smör till, men jag vill servera något roligare när dottern kommer.
Några idéer? Ska kolla bland recepten här också.

shamani…hejsan…..du kan göra en kall sås på yoghurt/cf blandat med lite grädde och stenbitsrom……jättegott…du kan även blanda med tex dill eller senap….ta nån smak du gillar ….
Lycka till….

Ooohhhh….Nuuuu känner jag mig riktigt nöjd……
har bara golven kvar att torka ……..handlar gör jag imorgon på väg hem från jobbet…..skööönt….
Hoppas det inte straffar sig inatt med extra värk…….
ikväll somnar jag nog lyckligare än på mycket länge! hoppas ni andra som kämpar på med kosten får en god natt med fina drömmar. 
Jo du nenna31 man brukar nog veta om det på natten efteråt. När man varit riktigt duktig får man nog känna av det sen. Men oj vad det är kul när man får något gjort.
Lagade din Yougurt sås till fisken i kväll satte dill o lite pepper i, blev riktigt gott.
Värken har varit bättre i dag men nu åker jag på jumppa i morgonbitti få se hur det blir sen.
Godnatt
säger god natt, ska drömma om en egen spork
God morgon!
Solen skiner in genom fönstret här, inga moln syns till, inga sporkar heller. Sitter med en ovo-latte kaffesmak och morgontidningen, och ska snart ge mig av till jobbet.
Hej och godmorgon från Skåne :)
God morgon!
En riktigt fin morgonsol syns här utanför fönstret och dimman har lättat i dalenoch svept med sig nattens kyla. Nja, inte riktigt, 7 grader är inget att hurra för direkt. Men sju grader och sol bådar för en kanon fin dag det!

Hallå alla lchf:are…..här skiner solen bakom tunna moln…..
gör en liten snabbvisit här innan arb…..har varit o tränat……känndes tungt idag ….säkert pga allt jag gjorde igår….natten blev så där …..så är både trött i kropp o knopp…..men men ….det löser sa kärringen som sket i vasken…..
Ni som ev. har en övertro på Wikipedia som källa… ta och googla på gecko och kolla den inledande meningen 

Men hallå
…..undra vad det ska stå egentligen, angående geckon alltså.

nenna31 Jag gillar inte sura/syrliga mjölkprodukter, men tack ändå för omtänksamheten. Jag hittade ett recept som greensis hade lagt in här som blev jättegott! Gjord på grädde, äggulor och kryddor. Jag använde citronpeppar och den matchade laxen helt suveränt! =)
I övrigt så skiner solän även i Bohuslän och termometern pendlar mella 16 och 18 grader. Tråkigt nog så är det en lätt sur vind som träffar min veranda idag så det var inte alls så behagligt som det såg ut.
Mitt krig med skogsmyrorna håller fortfarande på. Idag blev jag så grinig på dom att jag hällde ut kokande vatten på dom… Dom kryper inte bara på golvet utan även på mig - och där gick GRÄNSEN!
Ha en bra dag!

Fniss, shamani…..ska det vara ett "kryp", som kryper på mej
…..så ska han vara snygg & trevlig
……F´låt, kunde inte motstå att skriva tanken som kom i mitt huvud när jag läste ditt inlägg.

#89-91
Började väva när jag blev långtidssjukskriven - 51 år gammal. Hade drömt länge att en dag skall jag…….. och så blev det till slut.
Lottalis, visst är vävning kul…… ha tålamod tills du känner att nu har du tid….. förresten tvillingarna, flickor/pojkar eller olika sorter, en- eller två-äggs. Är själv två-äggs med syster.
Roligt att ni är fler som vävt någon gång 

hejsan svejsan…..tittar in en liten stund innan matlagningen……
Hejsan!
Tittar in…lite jäktigt, håller på med allt som lämnat den sista veckan.
I morgon är säkert en ny härlig dag får vi hoppas 
. Njut av dagen säger de ju
.
I morgon tar vi problemen av dagens leverne…
Hoppas ni alla har det bra.

Lottalis…..
Kul att du gillade såsen…
den är enkel att både variera och göra….
Shamani….roligt att du hittade vad du sökte…….
Äntligen har jag plockat ner påskpyntet. Inte för jag haft så mycket framme, men visst är det roligare att ta fram än att ta bort.
Ska jobba hela helgen så det är skönt att fått det gjort.
Idag har jag varit o klämmt pattarna (ursäkta språket) som min granne brukar kalla det när man är på mammografi.
Nu ska jag gå ut o plocka lite vitsippor innan solen försvinner.

mumin61…..det var ett kuligt uttryck……
MAT…..hungrig…..see you….
Såsen ja den var god.
Måste berätta hur det gick med det som blev över. När gubben drack em kaffe i dag satte han det sista på smörgåsarna, Byttan är tom… jag skall laga ny om nån dag så skall vi se
smyg lchf

Han tycker det är helt ok men han vill ha sin potatis o smörgåsar. Jag tvingar ju inte nåt på nån……el…?
Här är det ingen som hunnit plocka fram påskpynt, endast påskliljor på bordet. De dammade vi av o satte fram.
Sista Jul dekorationen ute plockade dottern ner i går
.Den har varit så under takkanten att ingen märkt o kommit ihåg den.
Vilken tur att vi inte har midsommar stång. Så nästa dek blir till Veneziaden och då på villan.

Dags att fundera på att hoppa i lopplådan. Ska kanske gå till affären i morgon och köpa Fun light saft till myrorna. Undrar vilken smak som funkar bäst…? 
Nattilutt!

Morning från ett soligt Östergötland…….
Morron från ett soligt skåne. Har tagit ledigt och ska in till samhället i diverse ärenden.

Ska snart göra besök på en biodling och få lite första kunskaper. Vi får låna "riktiga" kläder och allt. Eventuellt vill vi skaffa bin så småningom och våran grannbonde är så entusiastisk så han ordnar med studiebesök hos sin svärfar. Kul!

flikkan77……häftigt …..
ha så kuligt….

Soliga hälsningar från Bohuslän. Blåser surt idag också. 
Fast det är färre myror idag. Kan tänkas att dom är överkänsliga mot kokande vatten? 

shamani…
Skönt o slippa myrorna…..min pappa brukar använda hett vatten….han säger att det hjälper….
Solen skiner i skåne, det är varmt och strandväder. Helt otroligt.
Nu är det lunchtallrik; 5 skivor brännvinsost, 2 skivor salami, 3 skivor saltskinka, äggröra av 2 ägg och en klick ajoli…mums
såg ett program om en kvinna (i USA förstås) som kunde tala med djur! Bla annat så talade hon med en hund somv ar deprimerad och den "sa" att det fanns en mjuk go stor grå kanin hemma i soffan och den fick han inte röra men han ville så gärna att den skulle ligga i hans korg med honom på natten för han ville inte ligga ensam! Där fanns mycket riktigt en sådan kanin där (av riktigt skinn tror jag det var)och hunden fick ha den hos sig och efter det var allt bra! Nåväl, denna dam hade också proklamerat fred i sin trädgård och sagt till alla grannkatter etx att de inte fick ta hennes nakna papegoja som rultade omkring lös på gården. Det gjorde de inte heller… OCH en dag kom myrorna in i hennes hem, det var massor… hon tänkte att eftersom hon kunde kommunicera med djur skulle hon prova med myrorna… så hon sa till dom att dom inte fick vara inne och att hon skulle mata dom utanför huset, med socker men att de fick så och så många timmar (tror det var tolv) på sig att försvinna ur huset , sen tänkte hon döda dom om dom inte löd! Dagen efter var alla myror borta och de höll sig därefter utomhus!!
Trot den som vill! Jag har det inspelat på video… rätt häftigt , kanske du har samma magiska förmåga! Testa 

Pannylane1: Jag HAR faktiskt försökt det. Tror du mig om jag säger att det inte gav resultat? Däremot så hade jag en husfluga (kallade den Hugo…) som jag sa till att om den bara höll sig borta från mig så skulle jag låta den få leva. Och det gjorde den. Sen har jag väl lite svårt att tro att det hade med det jag sa att göra… 
Det finns en tjej/kvinna som heter Emelie Cajsdotter som jag har anlitat en gång som talar med djur. Där kom det också fram en del intressant som hon inte kunde veta. Det finns så mycket mellan himmel och jord som vi inte kan förklara vetenskapligt.
jag tror dig! Hade nog blivit förvånad OM det hade gjort det… men som sagt!" Man vet aldrig! Det finns mer därute än vad vi har en aning om!

Det är bra för det ger oss lite att fundera på. 
Hm… jag funderar på om jag ska äta lite tjockskurna revben idag… Köpte nästan 2kg härom dagen. =) Gott att smaska på framför TV:n på kvällen!
#113 Tvillingsyster De är 2 flickor, tvåäggs. Helt olik varandra.
Hade alla hemma i dag. Hon som har sambo och en son, var hemma. Jag flickorna o barnbarnet en pojke snart 9mån. var och inhandlade en ny soffa.
Vävningen måste nog vänta en tid pga astma och dammallergi. När jag blir lite bättre och hittar rätt garn så skal jag nog pröva på.
Börjar nog tro att värken blir intensivare med denna diet -en tid. Förra veckans to började en intensiv värk har knappt kunnat göra något, nu på to, en vecka senare var värken nästan borta. Det vanliga förståss men ändå. 1v i intensiv värk, det var 2;a veckan på denna kost.

Hoppas nu att det inte kommer igen.
Nu blir det varm choklad och Godnatt!

Dags att tänka på sängen… men först måste jag bädda.. Glömde att jag har tvättat idag. Varför ska jag alltid komma på att jag måste bädda när jag ska lägga mig? Varför kommer jag inte på det när jag har hämtat den torra tvätten i tvättstugan?
I övrigt har dagen varit bra och kvällen mindre bra. Magen rasade totalt och jag vet inte varför. Har inte ätit något som skulle kunna orsaka diarré. Nåja, det är säkert bra igen i morgon!
God natt!
kommit hem efter en mysig grillkväll hos vänner. Imorgon stundar konfirmation :) Ljuvligt!
Godnatt

shamani, jag känner igen det där med tvätten. Man kommer aldrig på att man måste bädda sängen förrän man är så trött att man ska lägga sig och då orkar man inte och är uppe för länge i stället… 

Morsning korsning…..
SOL…….underbart……men måste ta hand om disken först….hade ju "smärtgänget" här igår …..mycket trevligt…..
..nu planerar vi att åka på kryssning tillsammans i slutet på sommaren…..blir säkert jätte kul……
Gjorde saffransostkakan som jag hittat recept på här ……hmhm…mottogs med blandad förtjusning….
en ville ha socker…..tyckte det var för salt….de andra åt med viss skeptsis….
…själv tyckte jag det var gott….blev lite vattnig men helt okey….
Men av bara farten …utan att jag tänkte på det så drack jag cider (alkoholfri) till maten…efter ett tag kom jag på …attans…för mycket kolisar…..9gr/100gr….så kanske inte katastrof….
men däremit så tyckte de andra att jag blev "speedad"…..
Vi hade mycket roligt at att jag "gick igång" på lite cider…
kul var det…

Så kan det gå Nenna31, i söndags när jag blandade saft i kyrkan för fikasugna smakade jag sedan på saften, som jag brukade göra förr, för att känna om det smakade OK…. och kom sen på att nej så här ska jag inte göra mer……………….
Morron har ju alldeles glömt att skriva. tvättar idag (också) ska plantera lite pepparmynta, köpte en ny planta för den andre som jag hade i en stor kruka (tillsammans med citronmeliss) vid husväggen hade dött i vinter. Trodde jag
, men där sticker upp små skott runte hela kanten. Så där får jag rensa bort och plantera om. I vår förra trädgård hade jag planterat rätt ner i rabatten,
alltid lika spännande varje vår och se var myntan dök upp. Ha en sköööön dag
Och ja, jag glömmer också att bädda rent tills jag ska lägga mig.
#136 Nenna då blir det billig spritnota för dig då
precis som det är för mig, jag blir också lite "gladare" snabbare nu för tiden.
Det är så skönt att slippa socktret och det sockersug man hade förr. Igår satt jag med en slät kopp kaffe och en bit mörk choklad när mina vänner åt varm fruktsallad med vit choklad och farinsocker.
Jag blev inte sugen, så självklart att jag inte skulle äta detta. Vad har hänt med mig :)
#136 skippa keson! Då blir det varken vattnigt eller salt och dessutom mindre kolisar!

Har varit ute på en 3.5 km lagom lång promenad med vovvarna i värmen. Hittade en fin runda att gå precis utanför samhället som följde ån som rinner där. Mysigt!
Hade inte vovvarna haft fästingmedel på sig hade de fått bada lite.
Solen skiner här. Har precis varit och hämtat ut ett paket från Odla.nu. Har jag beställt alla dessa blommor??? Jo, det har jag, fast jag kan ju försöka med det en kollega sade "Jag bara tittade, och så klickade jag lite på olika blommor, och klickade på bekräfta köp…och så hade jag beställt; det måste vara fel på datorn…"
Stockros…fänrikshjärta…luktpion…jättevallmo… Ska bli spännande att se hur detta går på min blåsiga balkong.
god natt alla lchfare! Hoppas ni haft en lika fantastisk dag som jag, med solbadande i det vackra vädret. Ah, jag känner en frisk bris av sommar!

Hrrm…jag är precis röd i ansiktet…av solen
. Men hoppas ändå på sol imorgon också !!
God morgon.
Det verkar bli en solig dag idag oxå o inatt har vi fått ett litet stoföl. Tyvärr har jag inte sett henne ännu för jag jobbar nu, men gissa om jag längtar hem efter sådana nyheter.
Ha en varm o skön söndag.
Godmorgon. Ser ut att bli soligt och fint härnere också.
#145 Mumin Jag förstår att du lägntar hem

#145 Förstår också att du längtar hem! Vad har du för ras?
Själv fick jag kaninungar igår, behåller två som kommer att bli spräckliga. Helst skulle jag vilja sitta och titta på dem hela tiden just nu men jag får vänta med det tills de blir ca tre veckor och kommer ur boet själva.
flikkan77
Vi har ardennerhästar, det är en mycket trevlig ras. Det ska bli tre föl till i år. Våren är en rolig tid när alla ungar kommer.
Här har vi haft alla möjliga sorts djur när barnen var små. Nu har vi bara hästar, hundar, katter o höns.
När jag blev sjuk (utmattnings depression) kändes det som att det var hundarna som "räddade" mej. Utan dem hade jag inte stigit upp ur sängen om dagarna.

mumin61: Ardennerföl är nog nått av det sötaste som finns! Annars ligger Nordsvensken mig lite närmare om hjärtat. Trevliga raser båda två. 
Hoppas det är bra med fölet och mamman!
Jag är bipolär (manodepressiv) och mina hundar har räddat mig många gånger de med. Om inte annat så kan de ligga nära i sängen i flera timmar i sträck utan att klaga på att det blir tråkigt och att det finns saker att göra. 
Solen skiner, åker en tur på loppis och har som ambition att hitta mitt livs fynd idag. :)
Varma briser till er alla från Skåne

mumin61…..oooohhhhhhh….vad härligt……var bor du…(skojar)????vill seee, känna o krama…..
….låter så härligt…det är så mysigt med allt som är nyfött….barn, kattungar, hundvalpar, föl, lamm…..mm mm…..Djur överhuvudtaget……längtar efter den dagen när jag köper min hundvalp…..kanske i sommar…..dröööömer….
Godmiddag från ett soligt Östergötland…..
Idag ska jag fixa min balkong och hämta myggdörren i källaren…..
Igår njöt jag av solen och umgänget med en riktigt go väninna…..från 12 på dagen till 23 på kvällen….började med lunch på byn……långsam promenad hem….med många sittstopp på vägen hem….
tror vi satt på varje bänk på hemvägen……
hemma njöt vi av resterna av saffransostkakan….mycket godare idag än igår …hon blev överförtjust…..
ville givetvis ha receptet…..sedan var det dax för några glas rött…och lite olika nötter….titade på TV och kacklade…..
En mucket trevlig lördag….
Vilken underbar dag…….

Det regnade! 
Fast bara typ 20 droppar eller så. Hann precis fånga in kaninen i utehagen så slutade det igen. Typiskt!
Jag vill att det kommer en riktig skur, fast helst mellan klockan 01-03 på natten eller så. Då behöver man inte vara ute i det. 

Varmt o helt underbart skönt ute denna dag…..jag ligger i sängen för att återhämta kraft i kroppen. Har provat varmt bad, samt lulla runt lite i trädgården….men tji. Provade att vila i soffan, men kroppen sa ; upp till sängen lilla gumman !! Tog med datorn
. Har balkongdörren öppen, så jag får känna den ljumna luften.Höra fåglarna. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter
….
flikka77
Visst är nordsvenskar oxå trevliga, kallblod har så härligt temprament. Vi hade ett engelsk fullblod som en av döttrarna red, men ush så nervig hon var, gick knappt o rykta eller sadla.
Djur särskilt hundar är nog den bästa medicin man kan ha ibland
nenna31
Ja alla ungar är härliga. Jag hade en höna som lagt sej på ägg för ett tag sedan. Tyvärr var de andra hönsen o störde henne så hon lämnade äggen. Nu har en annan höna försvunnit för mej, jag hoppas på att hon lagt sej o ruva någonstans så jag får lite kycklingar o att räven inte tagit henne. Kycklingar är oxå så otroligt söta.
god eftermiddag från ett varmt o emllanåt soligt Linköping.

Hej mariech…..
här har det tom regnat lite……
Hej nenna, det hänger i luften här med. Det luktar så gott när det får komma lite vårregn!!

Jo det har du rätt i ….har varit nästan kvalmigt idag….så det kanske behöver komma lite regn…..
Jag kände när jag var ute och gick en del blommande buskar börjar slå ut och luktar så gott, jösses vad härlig den här tiden är!!!

mumin61: Har jobbat 3 år i ett travstall så jag har haft min beskärda del av nerviga hästar.
Fast jag gillar dem med, särskilt när man väl fått dem att lugna sig.
Mina katter hade varit bra genom åren de med, fast det är svårare att bestämma när man ska gosa med dem. 

Våren är härlig……gillar även hösten med dess vackra färger och höga luft…..
flikka77
Jag har haft en "pensionerad" travare, hon var inte trevlig. Hon jagade mej i hagen o slängde av mej hela tiden. Hon fick kolik när vi inte haft henne så länge. Det gick inte över så vi fick köra henne till djursjukhuset i Helsingborg. Det slutade med att de fick avliva henne. Hon blev obducerad, det visade sej att hon hade fel på både lever, buksportkörtel o njurar. Efteråt undrar man ju om det var därför hon mådde dåligt som hon hade så tråkigt humör.
Vi skaffade senare en annan "gammal" travare till vår yngsta dotter o han var gudomligt snäll o trevlig. Tyvärr finns han inte kvar längre.
Ja katter är ju självständiga, dem kan man inte bestämma över. De kommer när de själva vill.
Hur många kaninungar fick du? Det är svårt att låta bli såna där små sötnosar, fast man vet att man ska. Hur många kaniner har du?

#162 "Värsta" hästen jag haft var en hingst som kom från österrike. Han hade superont i alla sina muskler och så fort han såg en annan häst spände han sig, fick ont och blev aggressiv. En gång när jag skulle ge honom vatten i boxen ställde han sig på bakbenen och gick till anfall men jag var snabb och hällde hinken med kallvatten över huvudet på honom.
Sen den dagen var vi kompisar! Använde mig av mycket massage och fick honom tillslut avslappnad och lugn med. Men när jag slutade skickades han tillbaka dit han kom ifrån för han tillät ingen annan i stallet att handskas med honom och när han inte fick sin dagliga massage så fick han ont igen och blev arg. Tragiskt!
I kaninväg har jag en hanne och två honor där den ena är mor till den andra. Det är mamman som fått ungar igen. Det blev fem stycken men vi behöll bara två. Väntar på att de ska få päls så jag får se vad det blir för färg, de är vitspräckliga i alla fall.
Vi fick en kalv till i dag, de kan man inte riktigt gosa med när de går lös med sin mamma. Men så söta när de lär sig gå.
Så har vi 2 kullar kattungar men de är undangömda i ladugården, Vi får vänta innan de kommer fram. för 2 år sen hade vi gjort lådor till dem på verandan, det fanns de som ville ha kattungar då. Så för att få dem tama så var det ett bra sätt när de inte kan komma in pga allergi. Alla hittade nya ägare. Förra året kom katterna också hit med sina ungar och ville ha lådor till dem. Men vi måste föra dem tillbaka och ta bort de vi inte skulle ha själva.(De får allmat vid ladugården) Få se nu hur de gör med ungarna i år.
Lottalis
Vi hade amkor tidigare. Det var alltid så roligt på våren när de skulle släppas ut, vilka glädjeskutt de tog. O kalvarna var alltid så söta. Jag tror inte det finns några fula djurungar oavsett vilket sorts djur det är. Men jag är glad ändå att vi inte har kor längre, det var så tungt att mocka efter dem, tyngre än efter hästarna.
Det är roligt när katterna vill få sina ungar så man hittar dem. Våra tidigare katter "krävde" att få lådor bäddade i köket när det var dags. Tyvärr vill inte de katterna vi har nu ha det så. Så det blir till satt leta kattungar överallt. Tänk vad kluriga katter kan vara när de kommer på gömställen för sina ungar.
Godmorgon, trött inte kunnat sova inatt, inte en blund…får vila sen en stund…
Godmorgon på er alla. Vaknade med fjärilar i magen. Kl 17 har jag tid för tattuering….spännande…
Till er alla; ha en bra dag :)
Godmorgon på er alla. Vaknade med fjärilar i magen. Kl 17 har jag tid för tattuering….spännande…
Hej!
Godmorgon påer alla goa människor!
Har ett litet bekymmer… Ska ut i skogen några dagar, kommer inte ha tillgång till affär, vad bör/kan jag ta med mig i matväg?? Det får inte vara för krångligt och för tungt och ska helst gå fort att göra.
några tips???
Kram, kram!
Gör en vitkålsallad.
Ta och blanda majonnäs och creme fraich, krydda med favoritkryddor.
Hacka vitkål och lök och blanda i.
Sedan kan blanda i bacon bitar, eller GÖLs olika salami korvar.
En smarrig, kletig och välsmakande sallad som ger bra mättnad LÄNGE :)

morning morning…..från ett grådisigt Östergötland……har varit o tränat och tar nu en paus vid datorn……ska u jobba i em……..
Ha det gott ……

Tar en paus i förberedandet för det attans häcken som ska planteras. Hämtar plantorna på onsdagkväll eller torsdag.
45 meter dike är grävt och snart igenfyllt med diverse saker som det ska vara igenfyllt med, istället för lerjorden som var där innan. Ska bli så skönt när allt är klart och planterat!
21 grader varmt är det ute med så det går att jobba lite på att samla d-vitamin! 

God middag! Här tittar solen fram med ojämna mellanrum och termometern visar 22 grader. Härligt! Den lilla vind som kommer är LJUMMEN! =)
Idag har jag gjort nytt smör. Eller rättare sagt jag blandar smör och rapsolja och får på så vis smöret fetare och härligt krämig. Det är faktiskt det enda jag har gjort idag - utom det vanliga med frukost och morgonbestyr.
I eftermiddag ska jag till dottern och äta middag. Ska visst bli lövbiff och kryddsmör. Det ska bli smaskens!
Dagens myr-rapport. Några få myror bara! Inga problem med att sitta ute på verandan idag. =)
Ha en fortsatt bra dag!
*171 koka en massa ägg, alltid bra o mättar fint! Ha det bra i skogen
o hoppas på fint väder!

Hejsvejs…….nyss hemkommen från jobbet……tittar in en stund innan det är dags för mat……
God eftermiddag
Jag har jobbat hela helgen så jag har sovit bort det fina vädret.
Nu har jag iallafall revben till middag på g.
Milky får man vara nyfiken? Hur gick det med tatueringen?
Första lammet söndag morgon!!!!!
Äntligen ser jag en 6:a på vågen i lördags morse!!!
Life's goooooood! *suckar nöjt* 

Nähä alla lchf:are…….nu ropar sängen på mig…..Sov gott…..
Natti natti inatt hoppas jag det ska bli sova av!!!!!

Efter 3½ timme i telefon känner sig huvudet lite trött… Hade egentligen andra planer för kvällen, men det sket sig en aning… Men det är sånt som händer! =)
Vi fick ett par mindre skurar med regn under kvällen, men det var inte mer än att det precis blev fuktigt. Frågan är om det såpass med fukt att det lockade fram sniglarna… Har faktiskt inte sett en enda snigel än i år. Hur är det hos er andra med sniglar?
Nä, lopplådan, var det…
Natti!

Nyfödd lamm eller? Nyfödda lamm är så söta……….. 
God natt!
skogs-tolva
Vad roligt, ska ni få många lamm? De är så söta. Får har vi aldrig haft, men jag har en jobbar kompis som har rätt många. O jag har förstått att det är rätt jäktigt när alla börjar lamma.
Inatt fick vi andra fölet. Det blev en liten hingst. Nu dröjer det nog några veckor innan de andra två kommer.

Morning alla Lchf:are…..idag har inte solen tittat fram ännu……ser ut att bli en grå dag idag…
Men det är bra att det kommer lite regn innan Valborg….när det kommer att brinna så många eldar då…..och förhoppningsvis så skiner solen i helgen…..
Ha en bra dag….!!!!!
nenna-31
Vi har oxå mulet idag. O det har regnat lite inatt, men vi skulle behöva mer regn så våren tar riktig fart. Men nog blir man gladare när solen skiner.
Ha en bra dag allihopa!!!

mumin61…….
Var i landet sitter du????Jag bor i Östergötland…..utanför Norrköping….
Håller med dig ….sol ute sol inne….

Har en dålig dag idag… och det äs å jobbigt när det är så redan när man vaknar. Förhoppningsvis kan det ju dock bli bättre.
nenna-31
Jag bor mitt i Småland, med stora skogar runt huset. Jag älskar skogen o tror inte jag skulle kunna bo långt ifrån den. Hur skönt är det inte att bara gå ut i tystnaden i skogen när man känner sig stressad o mår dåligt. Där läker man på något vis.
flikka77
Såna dagar är inte roliga. Du får ligga stilla o gosa med dina hundar idag. Hoppas det vänder snart.

mumin61…….
Förstår dig ….skulle gärna bo som du…..men bor nu i ett litet samhälle….men har en dröm…….
flikkan77…..
Hur gick det att sova inatt…..efter proteindrinken……hoppas du sovit gott…..och hoppas att dagen blir lite bättre längre fram…..Peppkramar….pepp pepp….

Mumin61
Har faktiskt fått avboka ett gynekologbesök idag för att kunna känna att jag hinner med mig själv. Känns inte bra det heller men det hade inte gått annars.
Får skylla mig själv lite också, tog inte min ångestdämpande igår kväll så jag sov dåligt i natt. Var så trött att jag tyckte att det borde gå ändå, tyvärr tyckte ångesten annorlunda.
Gosade med vovvan i nästan 2 timmar innan jag orkade ta mig ur sängen imorse. Nu är hon dock rastlös och jagar flugor för fullt här inne. Hon är värre än katterna! 
Rätt kul att titta på en 37 kilos Lillskrutta som kastar sig hejdlöst åt alla håll efter en fluga med. Fast hon tycker inte de är goda så hon spottar ut dem när hon fångat dem… men de är rätt döda då.

flikkan77….
Vilken bra flugfångare du har……
kan tänka mig att det är roande att se på…..mina katter fångar oxå flugor …men de äter upp dom…..urk….
Trist att natten blev så jobbig….vet hur det är…..sover oxå mycket dåligt….jag lyssnar på radio, talböcker eller ser på TV….försöker att inte tänka att "jag måste sova nu"….men det är jobbigt när det är dagar som man har något viktigt inbokat…….Hoppas nästa natt blir bättre….
#178 Jodå, tattueringen är nu på plats :)
Den e fin, jag kan lägga in en bild om några dagar när den "svalnat"…

nenna31:
Mår bättre nu när jag fått i mig en ångestdämpande, men inte katten är det meningen att jag ska "leva" på sådana. Måste dessutom balansera upp en sådan tablett med två koffeintabletter för att inte somna.
Våra katter jagade mer flugor när de bara var innekatter. Sen vi flyttade till landet i somras och de får gå ute finns det annat som är intressantare att jaga! Våran äldsta katt, 8 år, jagar dock bara fjärilar och möjligen en eller annan humla.
Nu försöker Lillskruttan få plats bland blommorna på fönsterbrädan… hmm… undra om den håller för 37 kilo till… Kanske dags att stoppa detta lite. 

En snabbtitt mellan Tv-programmen…..

Puh! Har jagat katter ett tag nu. Vi sprider mossmedel på gräsmatan och helst skulle man inte gå i det sen så då får minsann katterna stanna inne de med.
Bara det att en först vägrade komma in och sen när hon, efter en timme, kom hem lunkandes så smet två av de andra ut. Tog visserligen bara kanske 10 minuter innan alla var på rätt sida ytterdörren men det kändes som längre. 
Fick stänga in katterna i olika rum medans rymlingarna jagades. Tur att vi trots allt bara har fem stycken.
Ska bli spännande att se hur livat det blir i natt med. Två av dem brukar sova ute och de är inte riktigt superkompisar med varandra.
Ibland är hund mycket lättare… 

Mumin61, jag bor också i Småland nära Vetlanda. Vi har skog bakom vårt hus.
Det är så härligt att få läsa att ni har fått föl nr 2 och att det är två till på väg. Vi har några här i vår trakt som brukar årligen få föl.
Idag har det varit varmt och skönt.

Nu är det dax för "bingen"…..nattnatt….see you…
Tvillingsyster
Ja visst har det varit härligt väder idag. Först var det mulet o hade regnat lite i natt. Men när jag kom ut från jobbet efter ett personalmöte slog värmen emot mej.
Våra föl är så underbara. Stofölet som föddes tidigt i söndagsmorgon har en stor bläs, men hingstfölet som föddes inatt har bara några vita strån i pannan. Jag kom precis in, har varit ute o gosat med dem en stund.
Jag bor utanför Alvesta, vi var i Vetlanda en gång på hästpremiering. Det är ett fint ridhus ni har där.

Idag har jag en bra dag!
Har redan ätit proteinpulver, gått en vovvepromenad i skogen och nästan bakat klart bullarna.
Snart ska vi ut och fälla en gran som ska bort och jag ska ta lite kort på mina kaninungar. Måste ju dokumentera underverken… även om man egentligen ska lämna dem ifred. Fast mamma Skuttan är en tålmodig mamma, bara hon får sina pellets så är allt bra. Hon äter faktiskt hellre pellets än gräs eller maskrosor. 

flikkan77….
Roligt o höra att det känns bra idag ……
Det är sååå härligt med dessa dagar ….Själv har jag tvättis idag ….ska "städa lite"……
På eftermiddagen ska jag nog gå o titta i secondhand butiken Hjärta till Hjärta….alltid kul o se om man kan göra ett fynd…..
Ny solig dag.
Vågen har stått still i 2 veckor!!! Snälla, snälla, snälla….låt det hända något nu…
Till er alla, ha en bra dag :)

milky……
pepp pepp pepp……..snart händer det …..
Skogs-tolva
Vilken liten sötnos. Jag är tyvärr helt oteknisk annars hade jag visat en bild på våra föl. Vad är det för ras på dina får? Mamman ser ut att ha mycket ull.
flikkan77
Skönt att du mår bättre idag. Såna dagar får man ta vara på. Jag har inte vågat baka bullar sen jag började med LCHF, det luktar ju så gott med nybakat. Men nu måste jag baka nåt. Det ska komma en man o titta på vår hingst o då vill jag bjuda på fika. Han skulle nog tycka det var konstigt att bli bjuden på enbart stekt fläsk o ostskivor till kaffet.
nenna31
Jag borde oxå städa idag vi vadar i hundhår nu. Men om jag sitter här framför datorn en stund till hinner jag inte, ska jobba inatt så jag behöver sova lite i em. Hmm… det finns nog lite till att läsa innan jag stänger av o går o lägger mej. Secondhand butik låter kul. Vi har ett stort "loppis" i närheten, jag funderar på att gå dit o se om jag kan hitta en bra bytta för smör.

mumin61- Jag bakar för att vi ska bjuda på fika på fredag och det är samma här. Kött och ost skulle nog inte gå hem riktigt.
SKa göra en lchf-tårta med, på choklad, c.f. och grädde. Ska bara leta upp receptet igen. Men jag vill ju också ha nått gott och bullarna tänker jag kanske låta bli. Möjligen att jag tar en på fredag.
Luktar gott gör det i hela huset nu. Tog precis ut första plåten ur ugnen… 
Tack nenna ;)
flikka77
Jag tycker det verkar som om de man bjuder på fika inta vågar äta när de ser att jag inte äter av fikabrödet. De kanske tror det är nåt fel på det. Jag berättar givetvis för släkten o kompisar om min kost, men ibland kommer det hit folk jag inte känner så väl då känns det lite onödigt att börja berätta om hur jag äter.
Glöm inte att njuta riktigt ordentligt när du äter din fredags bulle!

mumin61……
Visst är det konstigt vad svårt det är att slita sig härifrån….
När jag är ledig o hemma är datorn på hela tiden….tar en pause lite då o då….ibland blir pauserna långa….
Här verkar det som om fantasin o kreativiteten flödar. Därför undrar jag om någon kan komma med tips på bra namn till våra föl.
Stofölet ska heta något på H o hingstfölet ska heta något på M
Vi funderar lite på att döpa dem till Humlan o Melman el Melker men är det någon som har bättre förslag.
Vi ska ju få två föl till de ska heta något på M o P, o då vet jag ju såklart inte om det blir hingst eller sto.

mumin61: Ja, det är ett problem det där!
Jag är själv väldigt osäker när jag äter efter en historia med ätstörningar, så jag äter ungefär lika mycket som andra och av samma sak. Tittar alltså väldigt mycket på vad andra har på tallriken. Samtidigt så vill jag inte vara oartig och tacka nej till det som bjuds.
Nu är ju min man hemma på fredag och han kommer att äta bullar med de andra.
… och jag kommer att njuta av min bulle med.
nenna31
Ja, man kommer inte härifrån hur man gör. Det kommer nya roliga o intressanta saker att läsa hela tiden. Jag får ingenting gjort här hemma längre. Tur att jag har en tålmodig man.
Men nu måste jag nog dammsuga innan vi snubblar på hundhåren.
Humlan o Mellman är väl go'a namn!
Himmel - Måne
Heaven - Moon
Hedda - Merkurius
Himla - Mårten
Hilda - Molle
Hjärta - Mumin (
)
Helle - Murre
Pisa
Patrik
Peppe
Pelé
Peppar
Paprika
Pintus
Pontus
Pixi
Piri
Pirre
Pålle…. :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Hugin och Munin
kanske inte passar med avseende på könet förresten!
morpheus och aurora
king of the night and queen of the light
Här skrivs det flitigt, man hinner läsa sen är tiden slut nästa uppdrag väntar. Hoppas ni och alla djuren mår bra!
Go morron på er alla!
Kunde int låta bli/ go natt
Tack för alla förslag på fölnamn. Vi har inte bestämmt oss ännu vad det blir. Men vi sparar alla förslag de kan komma till nytta nästa år om det inte blir i år. Man får lite idetorka efter några år med samma bokstäver.
flikkan77
De blir nog jättesöta när pälsen vuxit ut klart. Hoppas du vill visa fler bilder allteftersom de växer.
Milky
Jag har så liten skärm på datorn o så dåliga ögon (trots glasögon) så jag ser inte riktigt hur din tatuering ser ur. Är det text på något annat språk. Du är modig som vågar, jag är en riktig fegis o nålrädd. Skulle jag ha vågat skulle jag haft en sjöhäst. Jag tycker de är så söta.
Lottalis
Du blev ju först idag o önska go morron. Själv får jag säga god natt till er andra, jag får sova först imorgon, eftersom jag jobbar hela natten. Så det är nog bäst att jag går o gör nåt istället för att sitta här.
Mumin, har lagt in bild på min profil-sida. Det är hebreiska och betyder TILL EVIGHETEN.
Sjöhästar är otroligt fina. Det är inte så farligt att tattuera sig. Jag kan följa med och hålla din hand :)
Nu ska jag åka och introduceras på det sommarjobb jag ska ha över sommaren.
Till ER alla; Ha en bra dag :)

Varma Valborgs hälsningar till er alla från ett soligt och varmt Östergötland…..
Har varit o tränat ….ikväll blir det att grilla med "singelgänget"….vi är sex tjejer som träffas en gång i månaden och äter o dricker lite gott…..
sen blir det ju mycket kackel oxå…….
Ledig idag….idag ska jag ta det lungt måste ju ladde inför kvällen….
Ha en underbar dag…….

God middag på er från ett strålande Bohuslän! Har suttit ute och njutit av solen en stund idag.
Till kvällen ska jag bevista Valborgsjippot här i samhället. Blir väl lite sång, tal, grillning och en brasa ute i vattnet (på en flotte).
Ha en fin Valborgsmässoafton!

Hälsningar från ett i sedvanlig ordning stökigt Uppsala.
Min arbetsplats utrymdes vid 13-snåret innan vi inte längre skulle komma ut från kravallstaketet som omringade tomten på två sidor (för att hindra törstiga studenter från att tränga sig). På förmiddagen tränade en sambaorkester & ett sax-jazzband samtidigt med förstärkare utanför mitt fönster.
Vi ska nog bara grilla tillsammans med barnen. Det är för långt till alla majbrasor och lite för sent på kvällen för småtrollen.
Fabricati diem, pvnc!
milky
En får tacka för erbjudandet…. men jag står nog över!!!
Jag har sovit bort den fina dagen, ska jobba inatt igen. Så det blir inget party för mej. Men vi tänkte ta igen det på lördag, då ska vi ha lite grillfest här hemma.
Jag önskar alla en trevlig valborgsmässoafton!
Det är en av 2 tackor som är mest av rasen gotlandsfår. Inte Gute nu alltså.
Sedan är det en tacka av blandningen finull/gotland, denna senast nämnda dam nedkom igår em med ett bagglamm också.
Den 4e och sista tackan som jag har är mixen texel/oxford down. Baggen, den bökige, är själv av ren oxford down.

Nä, go' vänner, nu e det dags att knyta sig i lopplådan igen. Känner mig trött och det är sällsynt.
Ha en god natt!

Go´morron på er alla!
Ska åka och hämta mamma vid tåget snart, hon ska vara hos oss över helgen. Kul! (Fast hon kunde väl valt ett senare tåg, vet inte varför men jag sov extra gott imorse…
)
Har gått ner från 85.2 till 84.6 sen igår, ett poff! blev det. Det är så skönt att det äntligen rör sig igen.

Kan inte fatta att jag sitter här en fridagsmorgon och har varit pigg och vaken från 7:30. Tidigare i mitt kolhydratrika liv så kunde jag ligga och sova fram till lunch. Det är nästan så att man är handfallen över vad man ska hitta på.
Nu skall jag i allafall gå och göra i ordning hundarna inför vår träff kl. 13.
Ha en bra dag alla!

God middag! Solen skiner även idag och det syns på min hud…
Nåja, jag har faktiskt inte bränt mig, men det var nog nära på.
Idag har jag inget inplanerat alls - tar dagen som den kommer. Hm…kanske skulle ta och läsa lite? =)
Ännu en solig dag som jag sovit bort. Men är ledig hela helgen, härligt.
Imorgon ska vi ha lite grillfest, det ska bli kul. Jag funderar på om jag ska öppna en flaska rött vin då. Jag är ju inte så förtjust i vin o ingen av de som kommer heller. Men öl är ju inte att tänka på för mej. Är det någon som smakat irish coffe (hur stavas det?) utan socker? Kan det bli gott?
shamani
Vad härligt det lät, en dag utan något inplanerat. Det skulle jag behöva, hmm… tar kanske en sån dag på söndag.
Ha nu alla en riktigt skön helg!
I dag var det soligt, varmt o skönt.
Vi firade 1;a maj vid villan, blåsten vände och isen gick när vi var där. De försökte sätta ut ett nät innan men det blev snabbt att ta upp och var fullmed is.
Solen skiner och vädret är ljuvligt.
Efter att vågen stått still i 2 veckor har den äntligen börjat reagera…2 kilo till ner…skönt
Ska packa lunchlåda till kvällens extrajobb :)
Ha en bra dag
Vilket underbart väder. Har inte hunnit njuta av det dock. Idag har jag städat o fixat lite i trädgården o förberett mat till kvällens grillfest. Ja, inte bara jag min gulliga mamma var här o hjälpte mej. Vilken tur att man har en sån snäll mamma när man inte riktigt orkar göra allt själv. O så har förstås "gubben" gjort en del oxå. Nu är det dags för en dusch innan alla kommer.
Imorgon ska jag ta en lat dag o bara må gott. Lång frukost, vara ute i solen, läsa o inte planera in något.
milky
Grattis, vad det måste kännas skönt. Jag önskar att vågen började visa lite neråt för mej, men mina kilon verkar sitta fast ordentligt.
Hoppas ni alla får en skön lördagskväll!

Godkväll alla.Skriver från hjärtavd. 105 i Gävle.Trodde jag skulle få åka hem i dag men snabbsänkan var inte som den skulle.Hoppas få åka hem i morgon i stället.
molana/ Anna.

Tittar förbi. De stora barnen har varit på tivoli. Varmt och dammigt. Direkt nedstoppning i badkar & tvättmaskin.
Funderar på kyckling & kokosmjölk till middag, följt av en skön lång löprunda i vårkvällen.
Fabricati diem, pvnc!
Det är så skönt mumin61 när vågen rör på sig :)

Vilken längtan jag fick efter min frukost som jag ska äta imorgon. Bacon och omelett på ägg och Puck :)

Go middag! Idag är det mulet och 10-11 grader ute. Då behöver jag inte skämmas för att jag donar inne. =)
Molana: Krya på dig!
Nu ska det bli pytt-i-panna bestående av zucchini, gul lök, grillat kött från igår och nötfärs!
Annars måste jag säga att vågen är en trevlig vän numera, verkar ha kommit över den dära jobbiga puckeln. Kanhända att det är våren som påverkar, mer serotonin t.ex., detta i sin tur ökar kroppens förmåga ytterligare till höjd ämnesomsättning….vem vet…?! 
Vad kyligt det har varit idag, man har ju blivit bortskämd med värme hela april.
Idag har jag haft en riktig latdag, så skönt.
Jag håller på o läser Anna J.D. Jacobssons bok "Vägen från 137 kg". Vilket härligt språk hon har när hon skriver. Det verkar vara en riktigt gullig tjej.
skogs-tolva
Vad roligt att du känner dej kompis med vågen. Jag blir så glad för alla som skriver så. Men lite avundsjuk är jag åxo, men nån dag ska det väl bli så för mej med.
Åh mumin61, egentligen har jag väl aldrig någonsin varit direkt kompis med vågen men just nu känns den vänlig mot mig… =)
Fast det viktigaste ska ju vara att man känner det på kläderna, och det gör jag faktiskt, inte drastiskt eller så men lite varje vecka!
Nä, gott lchf-folk, nu blir det snart bingen för mig!

Glad måndag alla KiF-are från ett regnigt Uppsala! Växterna gläds i alla fall åt vädret.
Kunde varit värre, kunde kommit i helgen.
Fabricati diem, pvnc!
Jodå regnet faller här med…
Ja ja, som du sa Greensis, växterna gläds i alla fall, fast jag tycker de kan glädjas i veckorna då vi folk jobbar så får de törsta lite på helgerna när vi är lediga 
Så kom lågtrycket till skåne. Det blir till att trösta sig med en omelett och bacon :)
Till er alla; ha en skön dag!
Det har regnat i småland oxå inatt, men det behövs mycket mer, så all växtlighet blir lite piggare, fast just nu skiner solen, o då blir jag piggare…..
Ha en go da alla trevliga LCHF.are
Bor strax ovanför småland, det var vårat regn ni fick, eller var det ert regn som gled upp till oss….? 
Just nu soligt men lite småkyligt, i väntan på veterinär…

God middag!
I Bohuslän lyser solen igen och det är ca14 grader, men blåsigt. Självklart blåser det från sydväst så att det kommer rakt in på min veranda där det inte finns något skydd.
Vi har inte haft regn alls på länge. Ni som har fått regn, kan inte ni skicka det vidare hit? Det behövs så väl.

Även i östergötland har det regnat denna natt,samt en stund imorse… Nu har pollenallergiker & växter en bättre förutsättning denna måndag !!
Nu lyser solen, fast det är 14 grader & blåser riktigt kallt….brrrrr

Vill också ha regn! Är trött på att gå och vattna på allt nysått hela tiden… är glad att vi har vattenspridare så man slipper stå och hålla i slangen i alla fall.

Men, flikkan visst bor du här i krokarna ?? Kom det inget regn till dej?? Tja, så kan det bli ….

Bor utanför Grästorp i Västra Götaland. Just nu se molnen lite hoppfullt mörka ut så har vi tur kommer det regn.
Vi får hem 210 häckplantor på onsdag eller torsdag så det hade varit bra om det regnade lite (mycket!) innan dess. Jorden är stenhård och snustorr.

Jaha, Grästorp…då mindes jag fel !! Då har vi Vättern mellan oss, jag finns i Motala. Vi brukade stanna i Grästorp när vi åkte till Uddevalla när jag var liten.

Jag har äntligen börjat lära mig vad som är vad när det gäller Vättern och Vänern. Flyttade hit i juli och det är först nu jag börjar säga rätt på det där stor vattnet som ligger en mil härifrån…
Saknar dock lukten av hav! … och ljudet av fiskmåsar.

Saknaden kan jag förstå…det luktar Uddevalla för mej !!

Flikkan, har ni mörka moln som ser hotfulla ut? Jag bor ju inte SÅ långt bort - ca 3 mil norr om Uddevalla, men här syns inga mörka moln…knappt ens ljusa moln…
Man får väl trösta sig med att det inte syns några sniglar än då det är så torrt. Inget ont som inte har NÅGOT gott med sig!
Inte en enda snigel har jag sett än. =)
Hur är det med sniglarna i år hos er andra?

shamani: Vi hade lite mörka moln men de blåste bort… nu är det nästan molnfritt. Inte en endaste snigel har jag sett heller, och det är jag väldigt tacksam över. 

Jag såg faktiskt inte så många i fjol heller. Den första sommaren jag bodde här (bott här i 4,5 år) så fick man kolla vart man satte ner fötterna när man var ute och det var regnigt! Och jag överdriver inte ens. En klättrade till och med upp på min balkongdörr! Verandan var full av klibbiga spår efter dom… Bläää!

Milky, hur kommer det sig att du väljer en tatuering på hebreiska. Det fick mig att sakna min far, som gick bort eller till evigheten sommaren -96. Han talade flytande hebreiska.

Växterna gladdes extramycket på vägen hem.
Vi blev dyngsura allihopa.
Nu är vi torkade, middagen i huvudsak aväten och storbror läser sina läxor. Jag försöker planera packningen till kryssningen samt planerar recept för testmatlagning.
Fabricati diem, pvnc!
flikkan77
Hur går det med dina kaninungar? Kan man se om det är hanar eller honor när de är så små? Har du kommit på några bra namn till dem?

mumin61
Kaninungarna växer så det knakar! Vägde dem i lördags när de fyllde 1 vecka och de har gått upp från 66 gram till 130… Just nu heter de Vit Panna och Prickig Panna, av de enkla skälen att den ena är mer prickig i pannan än den andra. I mina ögon ser könen rätt lika ut fortfarande… Jag hoppas på att en av dem i alla fall ärver sin fars päls, i så fall behåller vi den om det är en hona. Annars har jag inte riktigt bestämt vad jag ska göra med dem sen…
Nån som vill ha en kanin om 7 veckor? 
Vi passar en 7 månaders hund som kom direkt till oss från Spanien med. Det är så kul att se hans framsteg! När han kom i lördags så vågade han knappt bli klappad men nu kommer han och vill ha kontakt. Han har bara bott på hundgård med betonggolv så nu har han gått på gräs för första gången med och vi har varit små rundor i skogen. Han är så söt när han snubblar fram med våra andra hundar. Han har ingen kordination på sina långa ben alls. Idag har han förstått vad han heter och kommer när vi ropar också. 

Vad härligt det låter med alla djuren.Lycka till med dom.

Molana
Mår du bra nu?

Just nu ligger jag på hjärtavdelningen 105 i Gävle.Men får nog åka hem i morgon enligt en sköterska här.Så jag slipper rymma på fredag till kryssningen. 

Det är nog härligt få komma hem………. hoppas att allt är klart nu för din del….. att du slipper åka till lasarett igen……… 
flikka77
Vad mysigt med dina kaniner. Vad de växer, tänk o dubbla sin vikt på en vecka. Ibland blir jag lite sugen på att skaffa kanin igen, jag kan sakna den tiden när barnen bodde hemma o vi hade en massa olika djur. Men det kan vara svårt nog att få någon o ta hand om de djur vi redan har om vi ska åka bort, så det är nog bäst att inte skaffa fler. Hur många hundar har du? Vi har två, men just nu har vi tillfälligt en extra som vi tar hand om åt vår dotter. Tyvärr så kommer inte våra o "nykomlingen" överens så bra, så det blir lite gruff imellanåt.
molana
Hoppas du kommer med på kryssningen. Jag är lite avundsjuk på er som ska åka, jag hade gärna velat åka med. Men jag är en fegis o eftersom jag inte känner någon eller fick någon att åka med mej så står jag över. Hoppas ni får jätteroligt o att föreläsningarna är bra.
Molana håller tummarna att du repar dig.
Hoppas ni får det jätte bra på kryssningen.
Vi firar morsdag på söndag så här blir det att ställa till kalas både lörd och söndag. Någon som vet hur maräng tårtan smakar?
Godnatt från Linköping..Trött efter en underbar helg i Borås, bröllop :) Den hänger i, tröttheten, blir så när man dansat heeela lördagsnatten :) NAtti

Dags att knyta sig. God natt på er!
God morgon från Hisingen. Det regnar? Det är jag inte van vid…är det så att man vänjer sig fort vid vackert väder? Sitter med min kopp äggmjölk och ska åka till jobbet så fort jag druckit upp den och någon till.

mumin61
Vi har två egna hundar också den vi passar just nu. Han slank i hur bra som helst i flocken som tur var. Vår gamla vovva, 11 år, är visserligen van vid att det kommer och går hundar så hon bryr sig inte längre men Lillskruttan på 1½ år kan vara lite tjurigare.
Sen har vi fem katter, 3 kaniner +2 ungar, 5 möss och 4 ormar. Vi har haft 13 ormar men fått sälja några på grund av dålig ekonomi. Det vi saknar just nu är en mushanne så vi kan få ungar och de är attans svåra att få tag på här.
Vi har också lite svårt att få tag på djurvakt, särskilt nu när vi flyttat…
Veterinären kom igår, och åkte, med beskedet; Det är försent…
Min senaste lammande tacka fick livmoderframfall och fick således nödslaktas igår kväll….
- flasklamm…. *suckar*
+ kött i frysen…..
Mer regn här i natt.
Näpp gott folk, nu ska jag baka oopsies!

Beklagar sorgen, skogs-tolva, det är inte roligt att förlora djur så.
Hoppas dina oopsies blir bra!

Hej på er alla…..
Tittar in en liten stund…….har varit fruktansvärt magsjuk sedan i torsdags natt……fick ta plingelingtaxin till plåsterkåken i lördags kväll…….
Var helt slut fick inte behålla något och var uttorkad…massor av blodprover , EKG, syrgas o dropp…..men de hittade ingen förklaring…..kan bero på att min mage är sååå känslig och att jag äter så starka mediciner…..har även haft problem med den sedan i somras….åkte hem i söndagskväll…….idag är första dagen jag orkar sitta upp……Tappade tre kg på dessa dagar
men vet att de snart är tillbaka….
…..skönt att det börjat vända iallafall……sakta framåt….ska sova en stund nu……
Hej så länge…..

Usch och fy, Nenna31! Skönt att du mår bättre i alla fall.
Skickar lite pigga på dig kramar!

flikkan77…..
Tackar…….det värmde
Skönt att kunna sitta här o läsa lite…….har bara sovit o kräkts….i 3-4 dgr…..har nog inte varit såååå magsjuk förut…..

God middag på er! Här har det regnat under natten, men nu skiner solen igen. Blåser som attan gör det också.
Är magsjuka något som går just nu? Vaknade i morse med magont och illamående… Fick senare sitta på toa en halv evighet med årets "vattenfall"…
Fick efter vart ta två imodium. Känns lurigt än. Jag vet ju inte om det är IBS-en som spökar, trots mediciner, eller om det kan vara biverkningar av Simvastatin som jag ätit sen i torsdags eller som sagt var vanlig magsjuka. Men va 17, det kunde ha varit värre… kunde ju ha kräkt också. Men får vara tacksam för den skit man inte har.
Vi som inte mår bra, vi får krya på oss och ni som mår bra får ha en fortsatt bra dag!

Nenna & shamani, jag lider med er !!! Vilken tur att det inte smittar via datorn…Krya på er !!!!!!!!!!! Mycket kan man stå ut med….men magsjuka………….bläää, vad maktlös man är !!
Som sagt ; Imorgon är en ny dag med nya möjligheter 

Tack, Branneli! Magen är orolig, men stabil för tillfället. Får se hur det går efter middagen. Ska till dotter och svärson och äta middag om en stund där det vankas ytterfilé.
Men innan dess måste jag till affären och köpa grädde! Har bara ett par dl kvar! Två 5dl grädde och TV-guiden. That's all I need for now. =)

Hoppas att det går bra med ätandet ikväll….Det smakar ju så mycket godare att äta borta !!

Absolut! Bara tanken att få sätta sig till dukat bord… och slippa disken… 

Va söta kaniner
Såg ni länken men SS Skalderman på TV?
Den var jätte bra.
Nenna31 o shamani Krya på er!
Nenna31 därför du inte synts till här.

Godkväll! sitter nu hemma och skriver in här. Kommer att lata mig dom här dagarna. Gå ut och ta korta promenader om vädret är fint. 
Fredag-lördag kryssning. På söndag resa till pojkvännen i Borlänge.
Kramar!
Jag har jobbat i natt o sovit idag, o så vaknade jag med värdens huvudvärk. Skit åxo, ska jobba inatt med. Men sen är jag iof ledig några dagar.
flikkan77
Vi har två vuxna hanhundar o nykomlingen är en hane på 1,5 år, så det är väl inte så konstigt att det blir lite gruff. Men trist är det.
Vad har ni för ormar? Jag tycker det är rätt spännande med ormar, vår son ville ha en orm när han var yngre men det satte min man stopp för, han hatar ormar. Jag sa till barnen att det enda djur de absolut inte fick skaffa var spindlar. Jag har en otrolig fobi för de otäcka krypen.
Vår ena dotter hade en mus ett tag, en liten beige o vit.
Vad söt din kaninunge är, lite päls gör rätt mycket skillnad.
skogs-tolva
Så jätte tråkigt med din tacka. Det är alltid jobbigt när sånt händer. Hoppas det går bra med det lilla lammet. Du lär ju få ett otroligt tamt lamm iallafall. Vad blev det?
nenna31…shaman…molana
Hoppas ni alla mår bättre nu, ni får varsin krya på er kram från mej.

Skogs-tolva, hur gick det med lammet? Hoppas h*n klarade sig i alla fall.
Molana, roligt att du är hemma - krya på dig…. 
Nenna31 och Shamani hoppas ni mår bättre nu. Ingenting är så hemskt som magsjuka……. önskar att ni får krya på er….

Tack, go vänner! Jag behövde bara ge Imodiumen några timmar sen stabiliserade magen sig. Svärsonen hade gjort ett jättegod ytterfilé och en mumsig gräddsås. Inte helt LCHF, men nästan. Det var redning i såsen, men det överlever jag. =)

Oavsett hur dagen har varit för oss alla så hoppas jag att vi alla får en ännu bättre dag i morgon!
God natt på er!

Mumin61: Nä, med den åldern på hanhundar är det inte alls konstigt att det blir gruff. Här är det mest våran 1½ åriga tik som som gruffar på nykomlingen. Hon vill ha sin matte och husse för sig själv när hon gosar, men nykomlingen är nyfiken och vill kolla vad vi gör.
Han har bara stått i hundgård innan och har precis nu kommit på hur mysigt det är att gosa.
Våran gamla hund tar saker och ting med mer ro, men så har hon varit med om massor med andra hundar i vår familj med.
I ormväg nu har vi "bara" 2 majsormar och 3 rosenboor, så det är inget direkt spännande.
Regn o kallt o ont i huvud o kropp o ishias (hur stavas det), o jobbat i natt, nu blir det skönt att krypa ner i sängen.
flikkan77
Jag som aldrig haft någon orm tycker ändå att det är rätt spännande. Majsormar är inte så stora eller har jag fel? Kan alla olika typer av boaorm bli lika långa? Äter dom bara döda råttungar eller ger ni levande föda? Vår son hade vattensköldpaddor, ibland köpte han levande syrsor o matade med. Det kunde bli lite svårt o sova då för syrsorna spelade rätt högt på nätterna.
Nej nu ska jag sova!!!!!!

mumin61: Boor kan bli olika stora beroende på sort. Våra är en knapp meter långa och majsormarna är 100-120 cm. Vi ger oftast dött till våra ormar. De äter möss och kaninungar nu när jag skaffat kaniner.
Är någon orm lite extra kinkig kan vi ge dem levande men då är vi alltid med och tittar för båda djurens skull. Hugger ormen direkt och slingrar sig runt så dör bytet på nästan sekundrar, men hugger ormen och släpper så ser vi till att nacka det själva. Vill inte att någon ska lida. Sen kan ju en vuxen mus faktiskt skada en orm rätt rejält med.
Har för mig att det finns tysta syrsor nu för tiden… men jag är inte säker. Är inte så insatt i insekter.

Lillskruttan svimmade idag på promenadenn igen. Tur att vi har tid till veterinären redan. Klockan 13 ska det bli lutraljud av hjärta och livmoder och sen ekg med…
Känns lite hopplöst bara. Anfallen eskalerar så fort. Ett i höstas, ett i vintras och sen två i lördags och ett idag… däremellan tror vi att hon kan ha fått lite småanfall. Ibland står hon och hänger med huvudet och är lite okontaktbar i någon sekund.
Vet bara inte vad det är för sorts anfall, veterinären vi träffade i lördags trodde epilepsi eller hjärtfel…

Hej på er alla……
Tack för alla värmande ord o kramar……återhämtar mig sakta ……..vet inte vad jag råkade ut för…….måste prata mer med min doktor……
Men nu orkar jag ju sitta här lite….alltid något……
Idag kommer sonen på besök….kul……då blir det fläskfilé…..
Ha en bra dag …..
nenna31
Bra att du kryat på dig! Man blir så svag efteråt och det tar sin tid att komma igen.
flikkan77
Vår dotter som ännu bor hemma hon tjatade i mång år om att få en orm. Det är jag som är lite feg tänk om de kommer lös krypande i sängen.
Nu har hon inte pratat om dem på en tid skall ev börja studera i Sverig till hösten. Stannar hon sen i 3år vet man ju aldrig.
Hoppas det reder upp sig med hunden.
Så, det är ju i alla fall barnen som har mest nöje av att ha ett flasklamm 
Vi får skaffa en ny tacka till nästa år…
Tack flikkan77!

God middag på er! Solen skiner, men det är ingen direkt värme.
Har tvättstugan idag så det blir en del spring. Så i kväll kan man lägga sig i rena sängkläder -mmmm!
Dottern kommer en sväng senare i em och ska hjälpa döja silvret i håret…
Flikkan: Jag hade en labbe som svimmade ganska ofta de sista par åren. Inget roligt alls. Hoppas det är inte det är allvarligt. När min hund var 4år fick han ett kfatigt epilepsianfall. Han blev stel och skakade. Vetrinären trodde att han skulle få avlivas, men när vi kom dit så verkade det ha släppt och han rörde sig fint igen. Vi fick mediciner att ge när han fick anfall. Vi fick ge honom den vid ett par tillfällen bara. Han blev nästan 13 år.
Skogs-tolva: Det är aldrig kul när någon dör, oavsett människa eller djur (undantaget är spindlar och mygg…). Och flasklamm är lite mysiga. Min farmor och farfar hade ett litet torp för många herrans år sen och där det ett lamm som stöttes bort av tackan. Han hade en hjärnskada som gjorde att balansen inte var som den skulle. Han döptes till Pelle och när man ropade på honom vid matning kom han som ett skutt, bräkandes.
Min farfars syster bodde hos dom och det var hon som brukade mata honom och han hängde henne i kjolarna jämt. 

Kul att höra om alla nya djur…
Tittar förbi medan barnen äter klart middagen
Sköter annars bokföringen i ftg, planerar tvätt, disk, samt försöker skriva klart och göra illustrationerna till föredraget på lördag…
Fabricati diem, pvnc!
Sovit klart o fått i mej lite mat. Solen skiner just nu, men fy så kallt o blåsigt vi har.
flikkan77
Vad tråkigt med vovvan, det låter som epilepsi tycker jag. Hoppas det reder upp sej.
greensis
Vad jag önskar att jag skulle åka med på kryssningen, är lite avundsjuk på er alla som ska med. Men det blir förhoppningsvis fler tillfällen. Hoppas ni får riktigt kul.

snabbtitt mellan tvprogrammen….väntar på Hitta Hem………
Sonen kom aldrig idag …..han hade för mycket o göra i skolan….men han kanske kommer i helgen…….hoppas……blir inte så ofta man träffar barnen…..
de pluggar på annan ort……

Nähä alla lchf:are……
nu slår jag igen datorn för ikväll……
Startar om den här tråden imorgon……..
Sovsöttdrömblött………

#299 Det var jättekul förra året. Hoppas det blir kul i år ockå. Och att det blir av fler år…
Fabricati diem, pvnc!

Det som talar emot epilepsi på min Lillskrutta är att hon inte får några direkta kramper utan bara svimmar och att de kommer lite vid fel tillfällen. Men veterinären har inte avskrivit den sjukdomen helt…
Ultraljud på hjärta och livmoder idag visade ingenting, hon är fullt frisk. Så veterinärerna ska konferera och höra av sig på onsdag och säga vad de tror och tycker då.
Nu vill hon inte ens äta och hon brukar stå och studsa vid trappan när det är matdags. 

Djur brukar vara kloka & lyssna på sina kroppar….inte "okloka" som oss…som oftast bara kör på…..fort och idiotiskt…..
Hoppas att det reder sig till det positiva !! 
nenna31
Visst är det tråkigt att inte ha alla barn i närheten. Mina två öldsta bor inte så långt bort, men den yngsta bor ca tre timmar härifrån så det blir inte jätte ofta vi ses. Vi pratar visserligen i telefon o via msn, men det blir ju inte det samma. Jag blev så glad ikväll när hon ringde o sa att hon kommer hem på söndag.
flikkan77
Hoppas veterinären kommer på vad felet är , det är så jobbigt när man ser att ens djur inte mår bra o man inte vet vad det är för fel. Håller tummarna för er.
Nähä, nu ska jag gå en sista sväng till hästhagen innan jag lägger mej. Det ska ju bli föl närsomhelst, så vi turas om att gå ut o kolla på nätterna. Konstigt, varför fölar de flesta hästar (åtminstone våra) oftast på natten.

mumin: Varför de flesta hästar fölar på natten? Lagen om alltings jävlighet? 
Dags att tänka på skönhetssömnen (det är aldrig för sent att ge upp hoppet!). Idag kom jag faktiskt ihåg att bädda sängen INNAN jag skulle lägga mig! Brukar ju glömma det när jag har tvättat..
Natti på er!
shamani
Skönhetssömn blir det ingen för mej inatt. Men det blev ett hingst föl. Nu måste vi bara vänta o se så han kommer upp på benen o börjar äta. O sen ska ju märren bli ren med förstås.
O vad skönt det hade varit o få krypa ner i rena lakan nu.

Godmorgon från ett soligt Sandviken. 
Godmorgon från ett muligt och regnigt Skåne.
Ska planera gudstjänst idag för barnverksamhetens avslutning.
Sedan blir det en liten loppistur :)
Kanske hittar jag mitt livs fynd idag…hehe
Till er alla, ha en bra dag :)

Morning på er alla från soligt/grått Östergötland……
Startar en ny tråd….eftersom den här börjar bli trög…….
Nya tråden döper jag till Chattrum goddag/godnatt 2……..
Hoppas att någon Medarbetare nålar den nya tråden och även lägger in länk till den gamla….????….Tack på förhand…
See you all……

Låser och släpper loss denna tråd, då en ny har startats…
Kan tyvärr inte länka till den (har inte tillgång till verktygsraden i Safari, som jag måste använda på så här långa trådar)… men den nya blir ju fastnålad!
"still lost in space and time"