Har ni inget liv...
…Nej! Inte jag heller…det är lördagkväll och här sitter jag med datorn på altanen och smaskar överbliven haloumiost, dricker vin och läser bloggar och KiF.
Kan kanske Margareta eller någon annan datorsmart lägga in en spärr för detta "beroendebeteende"
Tack!

Liv? Det här är ju livet
Oj, nu blir det kyckling och så måste jag bara se Robinson 
Varför? Det är ju skönt att sitta ute med ost och vin. Datorn är ju bara en bättre kompis.
Själv letar jag efter ett recept på hollandaise som jag såg här och var såå enkelt.
Ha en trevlig kväll!
Joho - ja har varit ute hela daggen - tills ja fick ont i magg…näe de fick ja inte alls de.
Sååå skönt - nu äntligen har ja börjat leva igen - efter detta äckliga mörker & kyla.
Jag borde gå och diska…
Sitter här för att få lite inspiration till något gott att äta av - ingenting (hemma) och såå hungrig, farligt farligt, drömmer om förr - bara svänga in och hämta en pizza om man ville "mysa" sen är det ju faktiskt tillräckligt mysigt att få surfa runt här där massa härliga människor som delar med sig av ALLT!! Jag skulle halka tillbaka till kolhydratsträsket om det inte var en daglig dos av KIF 
nå snart skall det bli ost o vin med fru och vuxen dotter - men alltid emellanåt brukar jag kasta en blick på KiF :-) - det ÄR ju en del av mitt liv nuförtiden!
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Carl Bildt mejlade nyss om att han behövde stöd av mig i Sri Lanka-konflikten - men jag avböjde…man vet aldrig när någon nybliven LCHFare behöver bli av med ett eller annat kilo…och då måste man ju finnas här…

Jag har städat skafferiet och kryddskåpet tidigare idag…blev en hel svart säck med oandvändbara pulversåser, potatismospulver, mannagryn, bakpulver, havregryn och mjöl med varierande bästföredatum som sonen fick gå till soprummet med.
Hade jag inte gjort åtminstonde dessa 2 skåp idag hade jag inte varit kaxig nog att starta denna tråd..
Nu återstår bara tvätten, badrummet, mitt rum och resten av köksskåpen för den här helgen…..Kanske
……
…Sitter ganska bra här tills jag blir spärrad

Sandramari…har du inte smör, örtsalt och fläsksvålar hemma?
Basic..my friend!

Jag lever bättre här tillsammans med likasinnade än med människor som envisas med att servera sina hemsnickrade kostråd. 
Så hemskt är det väl inte här på iFokus, förutom att det kan vara något tidskrävande. Vad är det för fel att dela sina erfarenheter med andra och utbyta kunskaper och goda råd? Så länge man är inne på iFokus så slösurfar man inte, man smartsurfar.
Tja, nu har man diskat iallafall…
Va? Finns det liv utanför KiF?
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Jisses, så du säger, raphanus…Barack mejlade nyss, men jag fick förstås ge återbud till honom också…var nånting med Irak…

Bra…Latmask….nu kan du sitta en stund till!
#10 Jo, det är nog bättre med likasinnade, var till en granne igår..hon ville bjuda på en Drink på balkongen och föreslog grape och juice.
-Nej tack! Jag undviker ju socker!
-Äsch! Du går ju ändå inte ner något på den där dieten, sa hon och slog mig på magen.
Senare på kvällen när nivån låg på prutt och sköta magen frågade samma granne:
-Hur många kg har du gåttner hittils?
-8…,svarade jag
-Aha,.. det är ju bra, men det passar inte mig.
Likasinnade är bra!…ska träffa en i morgon, ta en fika, skitsnack och vattengympa

Jo, men jag menar att jag trivs så fruktansvärt bra med denna kost, slippa räkna, mäta och väga…
…bara äta rätt när jag är hungrig och sluta när jag är mätt så sköter sig magen utan en massa tabletter och jag går långsamt ner i vikt.
Råden här i trådarna på KiF har varit ovärdeliga……….men nu när jag mår så bra och vet hur jag ska äta och barnen är stora….borde jag inte kunna ta mig utanför min altan en lördagkväll…
Fast det är ganska trevligt här
…..och slipper TAXI-resan.

Det är alltid så trevligt att titta förbi. Nästan närsom på dygnet är det någon här.
Altanen är inte fel… har dock inte datoruppkoppling där. Än.
Fabricati diem, pvnc!

Har trådlöst via TELE2, 99:-/månad…(har betalt dubbelt en månad på ett år då vi tydligen överskridit våran gmprutttbitt)..fungerar hyfsa…, Idag utan anmärkning….har tom kollat webbtv och youtube utan att behöva vänta på "buffring"
(Kollade mat Tina på AB och Gordon Ramsey på youtube)
Nu får ni ursäkta 5 min…..har en Date med min darling "nakna kocken"

Definiera ordet liv tack
Maken och jag kom just på att det var lördagskväll.

Liv…vad gäller en lördagkväll:….kanske vara ute någonstans..eller här hemma…med vänner eller familj, äta, dricka , skratta, dansa och umgås……..
Jag borde inte klaga….i 3 års tid har jag avböjt och tackat nej för det mesta i brist på ork…..men nu mår jag ju bättre och har ork över…Får skylla mig själv och vara glad att jag har KiF och datorn
jag är en riktig inneråtta jag. Har levt av mig mitt festliv sen länge. Fast det är ju sant.. 40 närmar sig med stormsteg så då blir det väl dags att krisa lite 
Liv????????????
Är det nåt man kan äta? Är nog mest huskatt, loj och smidig hrm!
40-årskris, ojdå
! Och jag som i 23 år väntat på 30-årskrisen. Den missade jag helt.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Kolla länken:
….Som jag just lagt i ny tråd
Ett ställe jag skulle vilja vara på just nu…inte på måndag….men Just Nu!
Absolut vackraste jag vet på jorden!
Fast jag är ju inte speciellt berest…

Bl.a. citat:
"It's how Ikarians eat it," Trichopolou speculates. "Eating local food means eating your food fresh rather than processed or preserved-and that means fewer dangerous chemicals and more health-giving nutrients which typically degrade on store shelves."
Jag vill bara vara här där jag är just nu! Snart ska jag lägga mig i nytvättade lakan som hängt ute i solen och sova tills jag vaknar.
Till frukost i morgon ska jag försöka göra 'Eggs Benedict". Hur vet jag inte. Men brödet under blir ett litet pajskal ur LCHF-kokboken av Airam och Annika Dahlqvist. Tack och Lov för dessa två individer.

Men har du kollat länken ovan…..det är en plats man kan sova gott

….och How to outlive your doctor:
Jag har gjort mina försök men kom inte längre än att jag inspirerade Kia att starta http://beroende.ifokus.se
Har dock inte vågat lägga in mig på avgiftning själv ännu!
Numer pensionär i Nynäshamn
Jo´rå minst 140 gram smör i kaffe under dagen och ätit lax men längtade nog förtvivlat efter en saftig köttbit att sätta tänderna i - huha för fläsksvålar
Jag gjorde en egen glass 24 g bär vispat med 50 gram grädde - så sketagott, det var en evighet sedan jag gjorde ett sådant avsteg och det blev inte så fel i kolhydratsmängd, om jag minns rätt blev det strax över 3 gram kolhydrater.
Vilken humor som finns här - många goa skratt 

Ang. länken under #23
Finns en omröstning ang. vad som skulle ge de goda resultaten för innevånarna på denna underbara ö
Jag röstade på bristen av stress!
Är helt övertygad om att stressen gör oss både feta och sjuka.
#30 helt riktigt. Stress utlöser kroppens kortisol och det i sin tur hindrar viktminskning