Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3215 ggr
girlaloud
0

jordnötter

Hittade organiska jordnötter som bara innehöll 5,4gram kolhydrater. När jag kollar på minmat.net som jag brukar göra lite då och då står där att jordnötter innehåller ca 10 g kolhdrater.

Hur ser ni på detta?

Jag är ofta sugen, inte på något sött, utan mer något litet gott snacks att tugga på. Och jordnötter känns helt plötsligt perfekt till helgen.

Greddelin
0

Jag går på vad det står på förpackningen, för samma varuslag kan variera ganska mycket innehållsmässigt beroende på märke, dvs på produktion, odling och liknande (får man förmoda).

bigfatmama
0

man kan inte göra annat än lita på att tillverkaren har skrivit rätt. Annars ska man nog vara rätt så kritisk, men man måste ju kunna ätaFlört

babybel
0

Här i England varierar pistachnötter mellan 8 och 23 g/100g, beroende på om dom räknar skalen eller inte. Kan det vara nåt sånt som gör skillnaden?

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Zepp
0

I Sverige anges bara de kolhydrater som kroppen kan ta upp som energi.. fibrer tex anges för sig!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

girlaloud
0

babybel - jag bor också i england och jordnötterna jag snackar om är Tescos egna organiska…

förresten vart hittar du pistachnötter med bara 8 gram? jag älskar pistachnötter men de bästa jag hittat ligger runt 18… vilket inte känns helt okej..