Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2291 ggr
niloss
0

Att stressa ner.

Hur gör ni där ute för att stressa ner, jag har lite svårt för det. Alltid e de nåt som ska fixas när man har 3 barn o jobbar heltid, dessutom sportar barnen 4-6 ggr per vecka så de e skjutsa som gäller. Tips nån??

Isa56
0

När ungarna var små hade jag hade alltid söndagkväll efter klockan sex som var "min" kväll. Då tog jag ett bad, gick ut en runda, läste en bok eller bara satt rätt upp och ner lyssnade på musik och gjorde ingenting. Mitt i veckan satte jag ner en 10 minuter och koncentrerade mig på andningen, typ hemmasnickrad yoga.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Luccy
0

Cool Inga kamrat-föräldrar så ni kan turas om att köra barnen. Annars håller jag med Isa en egen tid är superviktigt o då ska man göra nått skönt eller roligt.

finntroll
0

Inställningen till sysslorna tycker jag att är viktigast när det är mycket att göra. Man kan ju göra saker och ting med mer eller mindre precision och sätta olika höga krav på allt man gör. Det är viktigt att tänka och sänka på kraven. Måste man städa så ofta man gör eller funkar det med mindre, måste man göra allt själv eller finns det någon annan som kan göra det, eller kan det lämnas ogjort? Det viktigaste av allt - lär dej säga NEJ - och prioritera även dej själv och dina behov lite oftare Glad

niloss
0

tack för alla uppmuntrande ord

LatMask
0

Jag antar att du redan har en stor almanacka av något slag, där alla har överblick över allt hela veckan - av typen "Familjens köksalmanacka" eller nåt?

Det är förstås lite futtigt, men ibland kan det vara så - har själv sett det hos bekanta - att "den-som-är- borta-hela-veckorna-på-tjänsteresor" får en STOR chock - GÖR DU SÅ MYCKET MEDAN JAG ÄR BORTA? Hm, jag vet inte vad tjänsteresanden trodde - att den-som-var-hemma bara låg på soffan och käkade praliner? - men det var en väldigt bra grund för ALLVARLIGA SAMTAL….

Är du ensamstående förälder kan ju dina självgående barn fundera på saker och ting…

niloss
0

jo då almanackan finns här, jag är inte ensamstående men när jag är realistisk o funderar så ligger det hos mej, jag vill hinna såå mycke o att barnen ska få göra det dom vill, måste nog tänka om o prioritera mej ibland som #1 skriver o som #3 skriver så kanske det inte MÅSTE vara så förbenat perfekt hemma jämt o ständigt.

Babz
0

Det finns avslappnings- eller meditationsband (CD) att köpa på Apoteket eller i vissa välsorterade bokhandlar och på nätet. Det brukar jag använda mig av, gärna strax innan jag ska somna, för det ger en bättre sömn - känner mig mer utvilad.

Det behöver inte ta mer än 15 - 20 minuter och den tiden tycker jag nog att du är värd!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

greensis
0

Bara lite tankar, sitter i liknande sits:

3 barn, heltid, simträning för barnen, samt företag hemmifrån + hus & sommarställe

Jag har skurit väldigt hårt i vad jag lägger min tid på, vad jag bekymrar mig över. Symmetriska matchande blomkrukor i fönstret må vara snyggt, men det har jag varken tid eller ork att ta i just nu.

Eftersom jag gillar att både läsa och springa (dock inte samtidigt) händer det att jag isolerar mig med en god bok eller sticker ut och springer en timme eller två när resten av huset somnat. Alternativt före jobbet innan frukostrushen dragit igång.

Fabricati diem, pvnc!