Sockersug
Mar ätit LCHF-kost ett tag nu och mår jättebra. Har tidigare varit helsåld på allt som innehåller mycket kolhydrater men är nästan aldrig sugen på sådant längre. Skulle dock vilja höra om det är någon mer som upplevt att man sedan man börjat med LCHF "tål" kolhydrater bättre än förut. Igår inhandlade vi nämligen påskgodis i familjen. Vi ska ha gäster som inte äter enligt LCHF och påsken är ju årets största godishelg. Jag fick för mig att jag skulle äta lite (dumt) men hade det varit "förr" hade jag inte kunnat sluta äta förrän jag börjat må illa. Nu upplevde jag att några bitar räckte och jag kände mig inte alls intresserad av mer. Någon som vet om det brukar bli så här? Jättebra tycker jag såklart!
"Efter regn kommer solsken." Det tycker jag är fint!
Själv får jag jätteont i magen om jag äter något med kolhydrater i och har även fått fruktansvärd huvudvärk någon gång!
Om jag skulle få för mig att smaka en godisbit är jag rädd att jag inte hade kunnat sluta heller men jag vet många som kan! 
# 0 Har upplevt precis samma sak som du - fixade påskägg till tonåringarna och smakade ett par bitar, men sen ställde jag in påsen i skafferiet och har inte haft en tanke på att äta fler bitar. Inte ens i eftermiddags när vi kom hem efter en riktig runda på ett antal affärer utan lunch i magen.
Vet inte om det är den starka motivationen att "klara av" att äta efter LCHF eller om det helt enkelt är så att man inte är lika sötsugen längre?
Hur som helst känns det bra att bara kunna ta ett par bitar vara nöjd sen. 
jag har samma erfarenhet - går att "falla" och ändå hålla det till några bitar choklad eller liknande, UTAN att ett jättestort sockersug sätter in… åtminstone hittills för mig.
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Det där känner jag igen - jag är inte heller lika sugen längre.

Åkte också dit i dag damn it…Men det blev mottaget med huvudvärk,magknip,trötthet och slajmsmak i munnen???
Nä fy jag kommer säker vara sugen imorgon men nu vet jag det är inte värt det…
Glad påsk alla