LCHF-märkning?
Sitter just och pluggar inför en tenta i vetenskapsteori imorgon och kom att tänka på om inte vi skulle skapa en LCHF-märkning som en kontrast till t.ex nyckelhålet.
"Denna produkt är är godkänd som LCHF-kost."
Kanske ägg, smör och köttindustrin skulle haka på?
Smaka på den!
Micke
Normal people worry me!
Då skulle nog alla fettskrämda i vårt avlånga land helt sluta med vissa saker 
Skulle bli lättare att förklara vad man äter om inte annat hihi titta bara efter märket så vet du vad du kan äta…
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Å andra sidan skulle det räcka med en märkning som sade "innehåller inga tillsatser". Resten bör stå i innehållsförteckningen.
Fast, visst vore det kul med en märkning motsvarande nyckelhålet.

Du tänker en kolhydrats-märkning….
…inte så dumt….Som det är nu vänder och vrider jag på många produkter i affären, för att få en uppfattning vad som är okej !!
T.ex. makrill på burk jämfört med makrill på tub = skillnad på kolhydaratsinnehåll…..kommer inte ihåg fett-skillnad 
En djungel av medvetenhet 
Eller tänker du fetthalt….för nyckelhålet finns ju redan….

Det måste vara en symbol. "Fri från (hur ser en kolhydrat ut)?

Eller ; Max antal kolhydrater/100 gram…..
Kul att fler tände på ideen. Jag tänker mig en viss halt eller fördelning av fett (även vilka fetter), protein eller kolhydrater beroende på vilken slags produkt det gäller. T.ex ost och creme fraiche med minst 30 % fett och korv med max 2 % kolisar, 20 % protein och 20 % fett. Inga produkter med mer än 5 % kolisar och givetvis så lite tillsatser som möjligt!
Fler förslag?
Micke
Normal people worry me!
Endast ett litet antal ofarliga e-nummer tillåtna (askorbinsyra, citronsyra etc). Det bör stå viktprocent för kolhydrater tydligt i märket.

eller märka produkter med SSS ratio…. då förstår bara vi "invigda" ;)

VArför inte ett cirkeldiagram så där som Systembolaget kör på sina viner. Fett protein och kolisar. Kolisar i rött så klart.
>>>Malum domesticum<<<
Det finns ju produkter Viktväktarna och GI
så varför inte produkter LCHF ? !
LCHF-loggan finns ju, kolla på LCHF skolans sida, den blå pluppen som också finns med på Airams och Dr Dahlqvists kokbok.
Under 5 gram-plupp???
Vilken bra ide!
Ofta står det bara fetthalt på förpackningarna. Jag går t ex o sneglar på en skaldjurspate på hemköp, det ser så gott ut. Men eftersom det inte står hur många kolh den innehåller har jag inte vågat köpa den.

Varför inte denna, från CarbZone?
De skriver:
Denna symbol har tagits fram efter att vi pratat om att kunna ha en officiell symbol för LCHF som kan användas av alla som representerar och stödjer LCHF. Detta betyder att CarbZone AB på inga sett äger rättigheterna till LCHF utan endast ombetts ta fram en symbol som är fri för alla att använda. Vi hoppas därför att du vill använda denna för att sprida LCHF budskapet
Den borde se klatchig ut på förpackningarna! 
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt
En symbol för kollisar är inte svårt…en stor sockerhög :-)
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Sockerbitar är tydligare annars kan det misstas för salt.

Skitbra ide…..
Varför inte både en sådan cirkel som finns på minmat och den fina loggan här ovan…..

Puttar lite …….