Badtips för strandskygga!
Jag rekommenderade, lite OT, i en annan tråd nyss att om man inte känner sig riktigt bekväm med att visa sig på stranden så finns La Serra i Baia Domizia, Italien. Jag var där (med min BMI på 53) i september och stranden låg nästan öde (stugbyn likaså) trots att det var jättevarmt i både luft och hav. Jättehärligt!
Man får lite rabatt på stugvistelsen om man är medlem i Coop eller LO. Det ligger lite ute i ingenstans så vi var glada att vi hade bilat ner så vi kunde se oss omkring. Men de hämtar upp er vid både Rom och Neapels flygplatser om ni önskar och de arrangerar utflykter till Capri och Pompeji/Vesuvius bl.a.
Finns det någon mer här som kan rekommendera bra ställen i Sverige och utomlands?

Bra idé! Jag har inget sådär klockrent tips, så jag inväntar gärna andras.
Annars är ju en alternativ strategi att peppa sig själv med mantrat "ska väl ni skita i". Jag vet att det är svårt att komma dithän när man tryckts ner i många år av skam för sin kropp, men egentligen är det ju faktiskt mest synd om de strandbesökare som lider av en sån fetmafobi att de glömmer all hyfs och fason och inte kan låta bli att glo på någon som inte ser ut som de tycker att den borde.
Jag som älskar att bada avstod i många år just för att jag fått för mig att det spelade någon som helst roll om för mig helt okända personer tyckte att jag var ful i baddräkt. Jag ser ibland människor som jag tycker är fula på olika sätt, men inte fan glor jag på dem eller kommenterar högt deras sneda näsa, knotiga knän, eller tätt sittande ögon. Lite impulskontroll får man ju faktiskt ha!
Och detta är dessutom under förutsättning att folk faktiskt glor, kommenterar, eller blir så äcklade som man föreställer sig att de ska bli. Men, som doktor Phil brukar säga, man skulle inte oroa sig så mycket för vad folk tänker om en om man visste hur sällan de gör det!
Risken ökar förstås om man åker till någon trendig glassar-strand dit unga vältränade människor åker för att visa upp sig för varandra. Själv gillar jag Hellasgården utanför Stockholm, där kan man hitta sig en hyfsat avskild stenhylla bland buskarna eller lägga sig på någon av de större ytorna tillsammans med kreti och pleti. Klientelet där är mer friluftsälskare och folk som tar sig ett dopp efter jobbet än posörer. Barnfamiljerna håller mest till på andra sidan sjön, vid Hästhagen.
Sen har jag ett favoritställe till, men charmen med det är just att det är lite undanskymt och okänt för andra än de som bor i närheten, så det håller jag hemligt, sorry…
Jag tycker det finns lite småstränder överallt längs kusten som bara dom som bor i närheten känner till, och som ofta är tomma. Det är väl bara att ge sig ut och leta upp ett par sådana, istället för att åka till dom kända, om man nu är orolig för vad andra tänker.
Sedan tycker jag att man hellre ska strunta i vad andra tänker än att gömma sig, men det är en annan diskussion.

Ett tips är att titta på en bilkarta efter symbolen för badstrand, särskild om den verkar vara liten och ligga lite illa till!

#1 inte Dr Phil, men läst på en skylt för länge sedan och det har fastnat i mitt minne, ungefär så här:
Vid 20 bryr man sig väldigt mycket om vad andra tänker om en
Vid 40 säger man att man vet vad de tänker, men sk*ter i det, de får väl tänka vad de vill
Vid 60 upptäcker man att de inte alls tänkt något om mig, de har haft nog med jobb med att tänka på sig själva !
#0 Italien överhuvudtaget är underbart om man kommer söderut en del och inte är uppe i det "tjusiga" norra delen. Förra sommaren var jag på Sardinien, italienarnas egna sommarställe, och där såg de flesta ut som jag, om de passerat 45. Midjemåttet var det största på kroppen. Antar att det har handlat om för mycket pasta. Och fantastisk mat, helt i LCHF om man ville, pastan kan man hoppa över.
//Karin

Irland har underbara stränder och en ganska stor andel blekfeta invånare, synd bara att det regnar för det mesta och är svinkallt i vattnet! 

Om man frågar snällt kanske det finns LCHF-are här med strand, eller åtminstone brygga, och gäststuga som man kan låna…
Fabricati diem, pvnc!

Om man gillar att bada i insjö, kan jag rekommendera Dalsland! Mängder med trevliga småsjöar och även en del fina kommunala badplatser.
Badar gärna i på den offentliga badplatsen när jag åker "hem" på besök, eftersom alla redan vet att jag är tjock och jag är dessutom inte ensam om att vara det!
Annars har jag c:a 4 fina sjöar till att välja på, inom bara ett par kilometers radie…

La Serra i Baia Domizia, Italien. Där har jag varit
och det var precis som du beskriver det. Vi hade också bil och jag håller med, det behövs.
#8 Kul att höra fler som bilat till La Serra. När vi var där i september -07 blev de övriga svenskarna helt förvånade och tjatade på oss HUR vi (jag på 38 och syrran 22) hade lyckats köra så långt och HUR kan man överhuvudtaget ge sig ut på vägarna utan GPS OCH med en gammal bil…*S* Vi kände oss som upptäcksresande plötsligt! 598mil blev det och allt gick hur smidigt som helst!
Hur är det med badställen i tex Stockholms skärgård? Någon som vet? Billigt boende? Västkusten???

Många badplatser i Bohuslän består mest av klippor, ev med lite gräs emellan, bryggor byggda längs berget, badstegar och någon liten sandstrand för barnen, så det är lätt att hålla sig lite för sig själv. Klarar man sig utan badstege och är beredd att gå en bit så finns det mängder med tomma "badvikar". Här är några exempel från västra Orust. Mollösund, Edshultshall, Hällevikstrand, Stocken, Ellös, Kungsviken, Gullholmen-Härmanö (färja från Orust) flera badstegar på västra Härmanö. Vandrarhem finns bl a på Tofta gård, Stocken. Stocken har även campingplats. Resten av Bohuskusten ser ungefär likadan ut. Vill man ha det lugnt så undviker man de populäraste kustsamhällena, som t ex Marstrand och Smögen.
Längre neråt västkusten mot Varberg, Halmstad finns härliga sandstränder. Det är oftast långgrunt vilket betyder att det ofta är rätt så varmt vatten.
Mmmm långgrundt och sand föredrar jag!

Jag gillar inte sand eftersom man tenderar att ta med sig halva stranden hem, men å andra sidan får det inte vara för brant, för även om jag har vant mig vid att gå omkring i baddräkt inför andra människor vill jag INTE bli beskådad när jag försöker klättra upp ur vattnet som en gravid valross!
Min favoritklippa vid Hellasgården sluttar alldeles lagom och är dessutom lite lätt räfflad så man inte halkar men inte heller får ont i fötterna.
En underskön strand på 6 km finns norr om fyren på Fårö. Ingen servering, kiosk, parkering etc och lite bök att knata ut dit, men väl där tror man att man hamnat utomlands. Långgrunt, med vit timglassand och sandbunkrar. Eftersom stranden är så lång går det alltid att hitta en lite avskild plats, även mitt under högsäsong.
Vill gärna få fler tips på lugna, fina stränder på Gotland..! Ska dit igen i sommar.
"puttar upp tråden"

Nu är det snart badsäsong igen! 
Jag badar gärna på västskusten där dom har bad för hundar, långgrunt och fokuset ligger på hundarna
Kommer att tänka på stränderna på Rügen.
Kanske dom finaste stränder jag sett. Men massor av folk. Men på nåt sätt är tyskarna inte så pryda som vi svenskar. Där var det nakenbad bara en meter från "klädbad", och jag fick intrycket av att man kunde se ut lite hur som helst, man försvinner liksom i mängden, ingen som bryr sig så mycket.
Tack för länken Kalle-B! Den ska jag utforska:)
Tror ni inte så här också att alla andra är så upptagna hur dom ser ut, att dom har fullt sjå med sig själva och inte ser hur andra ser ut eller?
Haha, absolut!
#21 Stämmer inte på mig iaf. Ärligt talat kan det väl hända att jag kollar en del… Men det är inte med kritiska ögon - snarare uppskattande..
Har någon tänkt på att ändra baddräkt. Sådan där de ha de på 20-talet t.ex. (för de var så pryda), det hade passat mig nu… långa trekvarts kalsingar med spets
. Varför måste man ta på sig en bikini? Varför inte bada i en käck längre T-shirt t.ex. Det är väl en del som gör…. neej fram för ett annat badmode. Är det någon som har fler förslag?

Är man i sydöstra Skåne kan jag tipsa om Sandhammaren. Oftast brukar folk lägga sig strax nedanför parkeringen, så om man bara promenerar ett par 100 meter därifrån ligger man så gott som själv.
Enda abert är att det kan vara rätt kallt i vattnet om vinden ligger på på fel håll.
Jag tror att man är mer tolerant på nakenbad. Det är liksom mera tillåtet att se ut lite hursomhelst. Kanske beror på att det inte är så många tonåringar där. Mest familjer o lite mer medelålders. Den värsta kroppsfixeringen kanske finns från tonåren o upp till 25-årsåldern. ?? Bara lite idéer…
Man får ha en väldigt annorlunda badräkt om man ska dölja sina kroppsformer.. Burka??
Jag skulle nog inte ens visa mig på beachen i dykardräkt…
Den, likväl som 20-talets baddräkt med trekvartsben döljer ju ingenting av "formen"… Möjligtvis bländar inte mitt vita ister lika mycket i solen… (å andra sidan så är det ju väldigt trendigt med solglasögon nu igen…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag har en afrikansk klänning. Kommer att smita åt fint när man har doppat sig 
jag badar i vassen eller i mörkret