påskskinka
vad finns det som jag kan använda i stället för ströbröd. jill
Jag har sett att andra brukar mala fläsksvålar att använda som ströbröd men har ej provat det själv
Kanske kan finhackad eller grovmalen mandel fungera eller tom. torrostade finhackade pinjenötter?!
Varför inte blandat med finhackade färska örter a'la Kajsa Warg :-)
VH!/Kricko.
Ett litet tips, från en smygare som inte kan tiga längre, är att använda riven parmesanost och torkad basilika. Jag har användt det flera år till skinkan. Jättegott.
MVH Elvira
Vill man absolut ha ett substitut är det klart man ska ha det, men jag tycker att det är helt OK att ta vanligt ströbröd; för det första blir det ju inga mängder, för det andra har man ju på det mest för att det ska vara fint = man kan skära bort den liiiilla, tunna kanten om man är rädd att få i sig brödsmulorna. (min mage är jättekänslig för bröd, men jag kände inget alls, varken av magen eller vikten när jag åt vanlig julskinka i julas).

Elviras: vad binder du med då? Ägg?
Gjorde en påskskinka för en stund sen, hade bara lite senap och en äggula, men det blev bara en seg hinna runt skinkan.
Nej, nästa gång får det bli som missaz skrev - pyttelite ströbröd per bit kan ju inte göra nån jätteskillnad. Och som sagt, den går ju att skära bort i så fall.
Dess "värre" var skinkan så nedra god så det slank ner några hundra gram, vilket gjorde att dagens intag av proteiner blev närmare 100!! Oj….
Å jag som fortfarande är hungrig - vad göra nu?
Ja, Elviras använder ägg som bindemedel.
#6 Ta en kopp kaffe eller the med kokosfett eller smör i, alternativt tugga i dig smör som det är! Det är nog fett du saknar… (fast 100 gram protein är inte så farligt, du kan äta 1-2 gram per dag och kilo kroppsvikt utan problem; blir det mer är det inte heller farligt om du är fullt frisk, och lite mer en dag tror jag inte spelar någon roll oavsett)
#8 Jo, det blev en kopp te med lite grädde och lite smält brie…mums! Nu känns det bra.
Nej, jag tror inte heller det är så farligt, men jag var lite "inne" på att dra ner lite några veckor för att få igång viktminskningen. Men, men…
Det där med parmesan på skinkan låter jättegott - måste provas.
ägg, parmesan och timjan/rosmarin är gott på skinkan!